Ha majális, akkor Debrecenben salakmotorverseny! Ez az idén sem volt másként, hiszen a több évtizedes hagyományoknak megfelelően öt ország tizenhat vaspapucsosa körülbelül hatezer érdeklődő előtt csapott össze a Gázvezeték utcai salakstadionban.
El kell ismerni, a startlista a hazai élversenyzőket leszámítva nem tartalmazott igazán veretes neveket, ennek ellenére nem lett igazuk a névsor láttán fanyalgó szurkolóknak. A vaspapucsosok élvezetes, igazán közönségszórakoztató derbit hoztak össze. Nem kímélték egymást, belementek a csínyekbe, így számtalan előzést láthatott a nagyérdemű – szerencsére bukást nem. A magyar közönségnek magyar diadal kell – gondolták a hazai pilóták, és mindent meg is tettek a minél jobb eredmény eléréséért. A húszfutamos alapversenyt követően csak a legjobb nyolc salakszóró folytathatta a küzdelmet, a döntőbe jutásért kiírt két etap mezőnye így festett: Jan Jaros (cseh, 9 ponttal jutott be), Magosi Norbert (14 pont), Szatmári László (12 pont), Izak Santej (szlovén, 9 pont), illetve Manuel Hauzinger (osztrák, 13 pont), Janusz Slaczka (lengyel, 8 pont), Stefáni Attila (10 pont), Tihanyi Sándor (13 pont). Az első "féldöntő" igazán mozgalmas volt, hiszen először Magosi előzési kísérlete után Santej került földre, majd a megismételt futamban Jaros támadását követően Magosi fejezte be az etapot a salakon feküdve. A vezetőbíró szerint mindkétszer Magosi volt a vétlen fél, így a debreceni motoros és Szatmári jutott a fináléba, míg a másik ágról egy sima futam után Tihanyi és Hauzinger örülhetett.A legjobbak viadalában a közelmúltban a 41. életévét betöltő Tihanyi Sándor fiatalokat megszégyenítő tempót diktálva utcahosszal nyerte meg a futamot Szatmári, az egymással óriási párbajt vívó Magosi és Hauzinger előtt.Nemzetközi meghívásos verseny, Debrecen
Az élcsoport:
Az élcsoport: 1. Tihanyi Sándor (magyar), 2. Szatmári (magyar), 3. Magosi (magyar), 4. Hauzinger (osztrák), 5. Stefáni (magyar), 6. Jaros (cseh)