Talmácsi pár nap után ismét a győzelemre hajt

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.06.09. 23:25
Címkék
Már a hét végi mugellói viadalon is parádés volt a hangulat (ennek magyar részről az volt az oka, hogy Talmácsi Gábor az utolsó kanyarokban megnyerte a versenyt), de Barcelonában még nagyobb motorosünnep várható. Egyrészt több nézőre számítanak, mert sokkal olcsóbbak a jegyek, másrészt jó néhány spanyol pilóta van az élmezőnyben (Faubel és Gibernau legutóbb bukott, Pedrosa és Lorenzo pedig parádézott), úgyhogy lesz kiért szurkolni.
A KTM erre a versenyre is újít: Talmácsi gépe még gyorsabb lesz, mint Mugellóban volt
A KTM erre a versenyre is újít: Talmácsi gépe még gyorsabb lesz, mint Mugellóban volt
A KTM erre a versenyre is újít: Talmácsi gépe még gyorsabb lesz, mint Mugellóban volt
A KTM erre a versenyre is újít: Talmácsi gépe még gyorsabb lesz, mint Mugellóban volt
A KTM erre a versenyre is újít: Talmácsi gépe még gyorsabb lesz, mint Mugellóban volt
A KTM erre a versenyre is újít: Talmácsi gépe még gyorsabb lesz, mint Mugellóban volt

Az olaszok is nagyon készülnek: az Aprilia javítani akar a hét végi kudarca után - 1995 után fordult elő újra, hogy az olasz márka a hazai pályájának számító Mugellóban egyik kategóriában sem győzött, és az olasz pilóták ismét uralkodni akarnak a MotoGP géposztályban.

A magyar drukkereket azonban mindez nem érdekli, ők Talmácsi Gáborért szorítanak, akinek van esélye arra, hogy az Olasz GP után Barcelonában is nagydíjgyőztes legyen - egyébként ha ez sikerülne neki, akkor ő lenne az első magyar a világbajnokság történetében, aki egymás után kétszer lenne érmes. Sőt, arra is elég jók az esélyei a vb-sorozat 338. győztesének, hogy az összetettben is átvegye a vezetést.
Talmácsi Gábor barcelonai győzelmi esélyei a mugellói történelmi diadala után - ő az első magyar nagydíjgyőztes a 125-ös géposztályban - megnőttek. Barcelonában ugyanis már a márciusi, előszezoni IRTA-teszteken letette a névjegyét. Noha akkor még alig ismerte a KTM-jét, végig úgy motorozott, ahogyan egy vb-esélyeshez illik.

Az első napon úgy lett harmadik, hogy csak egy tizedmásodperccel maradt le az elsőtől, a második napon pedig a negyedik idő volt az övé. Mégsem a helyezéseivel, hanem a versenyszimulációs időivel keltett feltűnést: folyamatosan benne volt a legjobb háromban. No és nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a KTM március óta gyorsabbá és kezelhetőbbé vált, Talmának pedig amúgy is mindig feküdt a katalán pálya: 2003-ban egy a mostani motorjánál sokkal gyengébb Hondával a kilencedik lett.

Persze, hiába a sok biztató előjel, egészen biztos, hogy Barcelonában nem adják majd könnyen a sikert. A riválisok ugyanis a magyar versenyző babérjaira törnek: a világbajnoki pontversenyt vezető svájci Lüthi volt már érmes a katalán ringen, és a teszteken is mindig Talmácsi előtt végzett, csakúgy, mint Simoncelli, aki az IRTA-tesztek egyik főszereplője volt. Nem szabad megfeledkeznünk a múlt vasárnap az élről bukó Mika Kallióról és Faubelről sem, akikkel kapcsolatban egyelőre nem lehet biztosat mondani: nem tudjuk, kiheverték-e már az agyrázkódásukat. Az esélyesek közé tartozik még Mattia Pasini és Joan Olive is - előbbi a márciusi teszten volt a leggyorsabb, utóbbi Mugellóban bizonyított.

A spanyol drukkerek természetesen abban reménykednek, hogy mindhárom kategóriában hazai győzelem születik. A nyolcadliteres géposztályban egyébként az előző két évben is spanyol pilótát ünnepeltek, a 250 köbcentis kategóriában azonban korábban még sohasem nyert hazai versenyző Barcelonában. Most azonban két pilóta is bombaformában van a negyedliteres mezőnyből: Pedrosa és Lorenzo, akik mindketten Hondával versenyeznek. A legnagyobb ellenfeleik az apriliások lehetnek, különösen Randy De Puinet, aki az elmúlt két szezonban a pole pozícióból indulva nyerte meg a katalán viadalt.

A legnagyobb érdeklődés természetesen a MotoGP futamát előzi meg, amelyben sohasem látott olasz-spanyol párharc várható. A négy olasz sztár, Rossi, Biaggi, Capirossi és Melandri hengerelt Mugellóban, erre készülnek válaszolni a spanyol csillagok, Gibernau és Checa. A tényekhez tartozik, hogy Rossi már hatszor nyert Barcelonában, ahol a királykategóriában az olaszok a legeredményesebbek - 2001-ben már olasz tripla is volt a Katalán Nagydíjon Rossi, Biaggi és Capirossi jóvoltából.

A vb állása
125 kcm: 1. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 74 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 66, 3. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 62, …20. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 7. 250 kcm: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 98, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 77, 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 76. MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 120, 2. Melandri (olasz, Honda) 71, 3. Biaggi (olasz, Honda) 67 ---- T ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik