Ez ellen szól viszont, hogy Rossi gyerekkori álma a Formula-1, mert bár kevesen tudják, de hamarabb kezdett gokartozni, mint motorozni. A fenomenális motoros a héten két napot tesztelt a Ferrari tűzpiros versenygépével Fioranóban - immár másodszor, hiszen tavaly tavasszal egyszer már kipróbálta.
A pilótát egy évig még szerződés köti a Yamahához (a Ducati fantasztikus, 15-16 millió eurós ajánlatát visszautasította), de jövő év végén újra szabad lehet, ráadásul az új szerződése már nem tiltja, hogy F1-es autót teszteljen.
De lássuk, mi történt a tréningen! A "Doktor" becenévre hallgató motorossal ugyanúgy bántak, mint a többi ferrarissal: technikai értekezleteken vett részt, folyamatosan módosították az autója beállításait, és bár csak a tavalyi, az F2004-es modellt vezette, produkcióját figyelemmel kísérte Ross Brawn technikai igazgató és Jean Todt sportigazgató is. Rossi két nap alatt összesen 125 kört tett meg a "vörös csodával", ezalatt négyszer pördült meg, és kétszer csúszott ki a sóderágyba. Az első napi legjobb ideje 59.21 volt, a második napon pedig egy másodpercet még ezen is javított. Ez azt jelenti, hogy a tavaly áprilisi idejéből 1.3 másodpercet lefaragott, vagyis nagyon gyorsan fejlődik. Persze, még így is van min javítania, hiszen Schumi fioranói rekordja ugyanezzel a kocsival 55.99…
Apropó, Schumacher! A hétszeres világbajnok nyilatkozatban közölte: örül, hogy a Ferrari úgy döntött, a brazil Felipe Massát szerződteti mellé jövőre csapattársnak. Felipe nagyon megérdemelte ezt a lehetőséget, mert remek munkát végzett - mondta a Ferrari német sztárja. - Pilótaként és tesztpilótaként is megcsillantotta tehetségét. Nem a mi csapatunk volt az egyetlen, amely érdeklődött iránta."
Massa lesz Schumacher első új csapattársa 2000 óta, amikor Rubens Barrichello csatlakozott a Ferrarihoz. A tapasztalt brazil a következő idénytől a BAR-nál folytatja, és a német sok sikert kívánt neki ehhez.