Itt az eső, ott a köd

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2009.02.11. 06:20
Címkék

Kedden két helyszínen meg kezdődött az idényt megelőző kollektív tesztelés újabb hete. Jerezben öt, Bahreinben három csapat látott munkához, amelyet Spanyolországban az eső, a Közel-Keleten a délelőtti köd zavart meg.

Jerezben szokás szerint a 2008-as Red Bull-Ferrarit kormányzó Sébastien Buemi volt a leggyorsabb, a 2009-es autók közül némi meglepetésre Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt a hétfőn bemutatott Red Bull-Renault-val. Nagyon gyorsnak tűnik az osztrák csapat új kocsija, bár akárcsak a hétfői próbamenet során, a négykerekű ezúttal is leállt a pályán. Vettelt szorosan követte Nico Hülkenberg a Williams-Toyotával és Heikki Kovalainen a McLaren-Mercedesszel, míg Nelsinho Piquet az utolsó helyen zárt a januárban Portugáliában is gyengélkedő Renault-val. Igaz, a brazil sokkal kevesebb időt töltött a pályán vetélytársainál, ráadásul körei nagy részét vizes aszfalton tette meg.

A Ferrari, a BMW és a Toyota éppen az eső elől menekült el Európából Bahreinbe, ahol, úgy gondolták, sokkal jobb időjárási körülmények között gyakorolhatnak. Csakhogy azzal nem számoltak, hogy a szigetországban olyan nagy lesz a pára, mint amilyen a legsűrűbb köd szokott lenni Európában. A mentőhelikopter nem is tudott felszállni, és a tervezettnél két órával később lehetett elkezdeni a munkát.

Ám ezután már nem volt gond, napsütéses, tiszta időben körözhetett a három pilóta, akik közül a Toyotát kormányzó Timo Glock volt a leggyorsabb. A német fél másodperccel sem maradt el Robert Kubica tavalyi pole pozíciós körétől (1:33.096), azaz a mérnökök máris megnyerték a csatát a szabályalkotókkal, akik szerint az új aerodinamikai csomagok ötven százalékkal kevesebb leszorítóerő létrehozására képesek.

„A kezdeti késlekedés ellenére nagyon hasznos nap volt, az autó kiegyensúlyozott, sok kört megtettünk vele” – mondtaGlock, aki mellett Felipe Massa és Kubica rótta a köröket. Bár a szakértők egybehangzóan azt állítják, hogy az új szabályok miatt nagyok lesznek a különbségek a csapatok között, az első Glock és a harmadik Kubica két tizedre volt egymástól.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik