Bahreinben csütörtökön már reggel feltámadt a szél, így az ott tesztelő Ferrari, BMW és Toyota a teljes napot pihenéssel töltötte. Kimi Räikkönen, Jarno Trulli és Robert Kubica csupán egy-egy próbakört tudott megtenni a szahíri pályán, mielőtt a rossz látási viszonyok miatt lezárták volna. A Bahreinbe utazás plusz 300 ezer eurós költségét vállaló istállók csak remélni merik, hogy pénteken jobb lesz az idő, de a helyi időjósok nem biztatják őket sok jóval. A csapatok máris megkérték a pálya tulajdonosait, hogy az előzetes tervekkel ellentétben a hétvégén is állítsák munkába embereiket, hogy szombaton és vasárnap pótolni tudják a kiesett időt, mielőtt a jövő héten folytatják a munkát – a bahreiniek még nem döntöttek a kérdésben.
Jerezben továbbra is sütött a nap, az ott gyakorló gárdákat különösebbb műszaki gond sem hátráltatta, így mind az öt csapat teljes értékű munkát tudott végezni. Különösen szüksége volt erre a Renault-nak, amelyben Fernando Alonso vette át a stafétát az első két nap mindössze 84 kört teljesítő Nelsinho Piquet-től. A spanyol – aki miatt több ezren gyűltek össze a lelátókon – 133 körrel a legaktívabb pilóta volt, majdnem kétfutamnyi távolságot tett meg, több hosszú menetet is teljesített.
Ismét a Renault leggyorsabb köre volt a legrosszabb, de Alonso már a tizedik próbálkozására hat tizedet javított Piquet legjobbján, és hat tizeddel sem maradt el Lewis Hamilton legjobbjától. A világbajnoki címvédő egyetlen ezreddel előzte meg Sebastian Vettelt, pedig a 2008-as hátsó légterelő volt a McLaren-Mercedesre szerelve. A csapat azzal magyarázta döntését, hogy az idei, keskenyebb és magasabb hátsó szárnyból még nem készült nagy leszorítóerő generálására képes változat, csak olyan, amilyent a leggyorsabb pályákon érdemes használni.
A tesztelés mellett a versenyzői engedélyek díja köti le a pilóták figyelmét, a tavaly drasztikusan megemelt árat ugyanis az inflációt követve tovább növelte az FIA. Az idén n10 400 euró az alapengedély, plusz a tavaly szerzett pontja után minden versenyzőnek 2100 eurót kell fizetnie. Ez négyszázzal, illetve pontonként százzal több a tavalyinál, amely már akkor is többszöröse volt a korábbi összegeknek. Bár a versenyzők felháborodtak, és a törlesztés bojkottjával fenyegetnek, az FIA jelezte, hárman máris kifizették az összeget, és hogy bármit tesznek, a szervezet nem mond le a nagydíjak biztonságosabbá tételére fordítandó pénzről.