Célegyenesben

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.02.28. 23:11
Címkék
Különböző sajtóértesülések szerint az utolsó stádiumában jár a Honda F1-es istállójának átalakulása. Az állítólag Brackley F1 névre keresztelt istálló Mercedes-motorral hajtott autóját Jenson Button csütörtökön próbálja ki.

Már valóban csak a papírmun ka választja el a Honda F1-es csapatát attól, hogy készen álljon a 2009-es idényre. Ross Brawn vezérletével „cégen” belüli irányítással működik tovább az istálló, amely egyes hírek szerint Brackley F1 névre módosítja nevezését a világbajnokságon. Brawn állítólag 134 millió euróból gazdálkodhat, ezt a Honda és a Formula One Management a tévés jogdíjak révén közösen biztosítja.

A költségvetés nagy részét a japán vállalat állja, a Honda ugyanis még így is jobban jár anyagilag, mint a megszűnéssel járó költségek kifizetésével, illetve a dolgozók – köztük a csúcsgázsit kereső Jenson B u t ton – szerződésbontásának pluszkiadásaival. Az összeg mellé még jöhetnek a szponzori bevételek, amelyek a pilótafelállást is meghatározhatják. A Bruno Sennát támogató Embratel telekommunikációs vállalat még nem mondott le F1-es szerepvállalásáról, ha sikerül megegyeznie a csapat vezetőivel, Ayrton Senna unokaöccse bemutatkozhat a biztos pontnak számító Button csapattársaként.

Ha Senna nem hoz szponzorokat, Szato Takuma is a képbe kerülhet, de ha a japán révén sem folyna be pluszpénz, a tapasztalat és a csapathoz való kötődése miatt Rubens Barrichello lehet a megoldás. A minimális tesztelési lehetőség miatt ugyanis jobb, ha a jól bevált felállásban kezdi meg a gárda a szezont.

A motorokat a Mercedes szállítja, az első tesztre jövő csütörtökön kerülhet sor Silverstone-ban, zárt kapuk mögött, Buttonnal a volánnál. A kollektív tesztek közül csak az utolsó, barcelonai tréningre utazhat el a csapat.

Persze nem lehet minden tökéletes, az istálló 700 alkalmazottja közül állítólag csak 400 tarthatja meg az állását, ők is 10-20 százalékos fizetéscsökkentéssel. Nick Fry csapatigazgatóról továbbra sem hallani, vélhetően tényleg nélküle folyik tovább a munka, és Brawn teljhatalmat kap.

Hivatalos bejelentés a szükséges szerződések – telekhasználati szerződés módosítása, a személyzettel kötött megállapodások átírása – megkötéséig nem várható, de egyre inkább úgy tűnik, hogy Ausztráliában húsz autó sorakozik fel a rajtrácsra a március végi idénynyitón.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik