Sebastian Vettel több mint 1.2 másodperccel jobb köridőt ért el a jerezi tesztelés első napján, mint a második leggyorsabb kört teljesítő Felipe Massa. A Red Bull német pilótája lendületben van, csapata ugyanis a héten négy napra kibérelte a valenciai pályát, amelyen zárt kapus gyakorlást tartott. A tavalyi Olasz Nagydíjat még a Toro Rosso pilótájaként megnyerő Vettel időeredménye majdnem nyolc tizeddel jobb, mint Fernando Alonso február 13-i 1:19.846 perce, amely vasárnapig a 2009-es autóval elért rekord volt (azon a napon Lewis Hamilton 1:19.632-t ment, de a szélesebb tavalyi hátsó légterelőt használta).
Kora délután zápor zavarta meg a tesztelést, amelyen Nelsinho Piquet és Pedro de la Rosa autójának műszaki hibája, valamint Massa és Nico Rosberg kicsúszása miatt kellett szüneteltetni a száguldást. Az időjósok a következő napokra is ígérnek csapadékot, azaz nem lesznek ideálisak az idényt megelőző utolsó előtti kollektív tréning körülményei.
A mezőnyben már ott volt a Force India új, indiai nemzeti színekre festett, a Mercedes erőátviteli rendszerével (motor, váltó, hidraulika) ellátott autója is, amelyet vasárnap reggel lepleztek le. Az autót a héten Adrian Sutil próbálta ki először, Jerezben Giancarlo Fisichella ült benne, s nem okozott csalódást a csapat vezetőinek, hiszen abban a 31 körben, amelyet megtett, a mclarenes De la Rosánál és a renault-s Piquet-nél is gyorsabb volt.
Az istállótól sokat vár Vijay Mallya csapatvezető, a McLarennel és a Mercedesszel kötött együttműködés miatt nem tartja túlzottnak a követelést, hogy pilótáik az idény felétől legyenek a pontszerzők között. Fisichella szerint az autókba legkorábban a Spanyol Nagydíjon kerül versenykörülmények között az energiaátalakító rendszer (amelyet szintén a Mercedes ad), és az olasz örül is ennek, mert szerinte csak pénz- és időpocsékolás a KERS.
A Force India mostani tagjai közül állítólag legfeljebb egy maradhat 2010-ben, mert egyrészt a Mercedes is ott szeretné szerepeltetni fiatal tehetségeit, másfelől Vitantonio Liuzzi tesztpilótának jól értesült források szerint 2010-re és 2011-re versenyszerződése van az alakulattal.
A Honda egykori csapata a héten szintén kipróbálja új autóját. Az első hírek szerint Brackley F1 nevet kapja az együttes, de valószínűbb, hogy Brawn Racing lesz a neve, ugyanis az interneten ezen a néven bejegyzett com és co.uk tartományú honlapok is Caroline McGroryhoz, a Honda F1-es istállójának ügyvédjéhez tartoznak, február 25-i bejegyzéssel.