Kedden az első két napon tapasztaltnál sokkal jobb körülmények között körözhettek a pilóták Jerezben, és ki is használták a napsütötte, időnként több mint harmincfokos aszfalt adta lehetőségeket. Négy versenyző is legalább 125 kört tett meg, a legkevesebb időt a pályán töltő Adrian Sutil is 63-szor ment végig a dél-spanyolországi ringen.
A legjobb köridőt ezúttal is Timo Glock jegyezte, a Toyota pilótája hétfőn vizes pályán is a leggyorsabb volt. A jól hajrázó német a napot szinte végig az élen töltő Fernando Alonsót taszította lejjebb a listán, a Renault 152 kört megtevő spanyolját végül Felipe Massa is megelőzte. A hazai pályán készülő Alonso persze így sem panaszkodhat, hiszen – az előző teszthez hasonlóan – már első napján több kört tett meg, mint csapattársa, Nelsinho Piquet vasárnap és hétfőn összesen. A balszerencsés Piquet helyzetét Flavio Briatore csapatvezető sem könnyíti meg.
„Az első idénye alapján azt mondom, Ferrarival sem lett volna esélye a vb-címre – mondta Briatore. – Össze kell szednie magát, mert a vezetékneve önmagában nem garantálja, hogy gyors lesz.”
A mezőny kedden is kiegyensúlyozott volt, a nyolc pilóta 1.6 másodperces intervallumon belül teljesítette leggyorsabb körét. A gyakorlást Massa kicsúszásakor és Robert Kubica műszaki hibája után kellett átmenetileg szüneteltetni.
Sajtóértesülések szerint eldőlt, hogy az idén is Rubens Barrichello lesz Jenson Button csapattársa az eddig Honda néven szereplő istállónál. A csapat vezetősége a teszttilalom miatt nem akar kockáztatni Bruno Sennával, inkább tapasztalt versenyzőt látna szívesen az első próbamenetén csütörtökön vagy pénteken áteső, Mercedes motorral hajtott autóban. A brackleyi istálló kamionjai a napokban útra kelnek Spanyolország felé, hogy elszállítsák a jövő heti teszteléshez szükséges kellékeket a Circuit de Catalunyába, az idei utolsó kollektív teszt helyszínére. Hivatalos tájékoztatásra a csapat F1-es indulásáról továbbra is várni kell.
Az előzetes tervekkel ellentétben nem szerdán, hanem már kedden túljutott első körein a Toro Rosso-Ferrari, amelyet Sébastien Bourdais próbált ki. Az STR4 gyakorlatilag megegyezik a Red Bull RB5-ösével, csak nem Renault, hanem Ferrari motor hajtja. A gép első nyilvános tesztjére szintén a jövő heti, barcelonai tréningen kerül sor.