A csapatok szerint már a 2009-es idényben be kellene vezetni az új pontszámítási rendszert, amely szerint a győztes tíz helyett 12, a második nyolc helyett kilenc, a harmadik pedig hat helyett hét ponttal gazdagodna. Így a győztes és a második által megszerezhető pontok között nőne a különbség, azaz nagyobb jelentősége lenne a futamgyőzelemnek.
A kvalifikációs rendszeren nem változtatnának, de nem zárkóznak el attól, hogy 2010-re módosuljon a rajthelyek eldöntésének módja. Az istállófőnökök szerint az F1 érdekesebbé tételének egyik legfontosabb eleme a televíziós közvetítések javítása, ezért több új információs elemre számíthatunk a következő idényben. Az új szezonban az idei költségvetés ötven százalékkal csökkenthető lenne, főleg a privát csapatok járnának jól, mert olcsón jutnának motorhoz, váltóhoz vagy KERS-hez. Utóbbit a fékekhez hasonlóan egységesítenék a csapatok, de ez ügyben szembekerülhetnek az FIA-val, amely addig nem akar standard KERS-t, amíg a váltók és a felfüggesztések is különbözőek.
Ugyanakkor a csapatok úgy vélik, nincs olyan nagy baj, mint amilyet Max Mosley nap mint nap felvázol, de remélik, sikerül megérteniük egymást az FIA elnökével. A Luca di Montezemolo Ferrari-elnök vezette FOTA tagjai azt is bejelentették, hogy rövidesen aláírják a 2012-ig érvényes Concorde-szerződést, azaz az F1 gazdasági alaptételét.