„Nem csalás, nem ámítás” – mondta Ross Brawn, amikor arról faggatták Barcelonában, hogy az első kollektív tesztnapján futó autóval Jenson Button sokáig az időlista tetején állt, s a nap végén a negyedik legjobb eredményt érte el. A Brawn-Mercedesszel Rubens Barrichello kedden áttörte az 1:21 perces határt, s Kimi Räikkönen, valamint Nakadzsima Kazuki mögött harmadik lett. Volt már olyan, hogy egy-egy kiscsapat az idény előtti teszteken elképesztő köröket ment, s ezzel szerzett szponzort magának, de Brawn állítja, ezúttal nem ez a helyzet.
„Ha tudnák, mennyi üzemanyag volt a kocsiban, még jobban meglepődnének – mondta Brawn titokzatos mosollyal az arcán a német Auto Motor und Sportnak. – A Mercedes emberei nem hitték el, amikor megmondtuk nekik. Mi nem lepődtünk meg, előre szimuláltuk a kocsival elérhető köridőket, és inkább az volt furcsa, hogy vetélytársaink nem voltak elég gyorsak Jerezben és Bahreinben.”
A Honda-istálló tavaly a mezőnyből legkorábban döntött úgy, hogy teljes energiáját a 2009es autó fejlesztésére fordítja, s a csapat a tervezéskor már állította, hogy az élmezőnybe kerül. A Honda visszalépése után sem állt le a munka, folyamatosan dolgoztak, a kocsit átalakították a Mercedes motorhoz, és úgy tűnik, ez nem ment a gép rovására.
Barrichello kedden kisebb műszaki hibával is megküzdött, de nem egyedül járt így, rajta kívül Sébastien Bourdais, Mark Webber és Nakadzsima autója állt le műszaki hiba miatt. A legrosszabbul Bourdais járt, a francia Toro Rosso-Ferrarija háromnegyed órát sem ment, s csak az utolsó órára sikerült megjavítani, akkor pedig már az újonc Sébastien Buemi tett meg vele néhány kört.
A leggyorsabb Räikkönen volt, a finn délelőtt futott 1:20.314-es kört, amely 25 ezreddel jobb Nick Heidfeld hétfői legjobbjánál.