Amikor Ross Brawn bejelentette, hogy nevére veszi a Honda-istállót, amely így elindul a 2009-es Formula–1-es világbajnokságban, a fogadóirodák természetesen azonnal reagáltak, és feltették listájukra Jenson Buttont és Rubens Barrichellót. Aki arra fogadott, hogy az angol lesz a világbajnok, akkor ötvenszeres pénzre számíthatott, a brazil esetében pedig hetvenötszörösre. Aztán a csapat elkezdett tesztelni Barcelonában, a két versenyző jobbnál jobb időeredményeket ért el. A tízcsapatos gyakorlás utolsó két napján egy másodpercet vertek a második legjobbra, és dominanciájuk ezen a héten is folytatódik Jerezben, ahol három riválissal gyakorolnak egy utolsót az Ausztrál Nagydíj előtt.
Barrichello hétfő délelőtt fél tízkor rögtön megjavította előző napi legjobbját, lement 1:19 alá. Button sem teljesített rosszul, amikor ebéd után elkezdett dolgozni, mindenkinél jobban ment, leszámítva persze a csapattársat, aki egészen 1:18.398-ig javítgatta idejét. De azért nem volt minden tökéletes, az angol jó órája körözgetett, amikor megállt a kocsija a nap egyetlen piros zászlós beavatkozását kiváltva. Ráadásul a délután szinte utolsó pillanatában az addig a két Brawn-Mercedes mögött haladó Fernando Alonso egy szélsebes körrel 55 ezreddel megnyerte a tesztnapot. A címvédő Lewis Hamilton huszonöt körös szakaszokat ment végig, de 1:19.513-as legjobbja így is hét tizedre volt az említett triótól...
Az irodák máris reagáltak: Button a Bwinen nyolcszoros pénzt ér, amivel Lewis Hamilton és Felipe Massa (hat-hatszoros szorzó), valamint Robert Kubica (tízszeres) mögött van, míg Barrichello a tizenötszörös szorzójával Kubica és Sebastian Vettel (18-szoros) között áll jelenleg. A William Hillnél Buttonnál csak Kimi Räikkönen vb-címe ér kevesebbet, a finn négyszeres pénzt termel, az angol négy és félszerest. Barrichello 12-es szorzójával a hetedik legnagyobb esélyes.
Azaz a Brawn Grand Prix F1 Teammel számolni kell. Még akkor is, ha a csapat a teszteléseken „szponzorra vadászott”, azaz a jó eredmények érdekében nemcsak hogy minimális üzemanyaggal, de a súlyhatár alatt ment. Ebben persze nincs ráció, hiszen nem egy vagy két napig volt versenyképes a Brawn-istálló Mercedes-motorral hajtott autója, hanem az összes kollektív tesztnapon az. Félrevezetni magukat nem akarják a fals teszteredményekkel és telemetriai mutatókkal, azaz úgy tetszik, ebben a csapatban tényleg van ennyi.
Annyiból nem meglepő a helyzet, hogy a Ross Brawnt technikai igazgatónak 2007-ben kinevező Honda már a tavalyi évét is alárendelte az ideinek, s a Benettonnal, majd a Ferrarival is sikert sikerre halmozó szakember irányítása alatt elkezdte építeni új autóját, amely 15 hónapos előkészítés után készült el. Tavaly ősszel sokszor hallottuk, hogy az idei Hondával két rossz idény után az első helyekért fognak küzdeni. Aztán amikor a Honda bejelentette, hogy kiszáll, a munka szünet nélkül folyt tovább. A KERS-projektet leállították, a motorteret pedig átszabták a Mercedes V8-asaihoz. Robert Kubica már összeveszett a KERS miatt a BMW vezetőségével, szerinte ugyanis az energiaátalakító rendszer nélkül megépített autó a 40 kilogrammal nagyobb súlyvariációs lehetőség miatt könnyebben egyensúlyozható és gyorsabb, mint a nem tökéletesített KERS-sel működő négykerekű.
A Brawn ennek is köszönheti korai fölényét, amely az első néhány futamon bizonyára az élmezőnyben tartja, és csak az a kérdés, mikor tudják a riválisok kihasználni a KERS összes előnyét. Aztán az is lehet, hogy erre az idén nem kerül sor, mert túl alacsony az eszköz által eltárolt energia mennyisége, erre is csak idővel kapunk választ.
Akárhogy is van, a jövő hétvégén esedékes F1-es idénynyitó bizonyára rendkívüli lesz, már csak azért is, mert akkor derül ki, hogy valóban utcahosszal a többiek előtt jár-e a Brawn-csapat.