Indul a menet, amelynek végén – többek reményei szerint – négy évvel Bedák Pál mienjangi ezüstje után újra vb-érme lehet Magyarországnak. Belgrád, Isztambul, Ústí nad Labem, Pula, valamint az odenséi EU-bajnokság is szerepel az állomások között, továbbá két-két csapattalálkozó Franciaország, illetve Szlovákia ellen.
„Azt szeretném, ha sok meccsel és sok tapasztalattal állhatnánk oda a világbajnokság rajtjához – mondta Kovács László, a magyar válogatott szövetségi kapitánya. – Júniusban lesz egy kis szünet, akkor mindenki leszűrheti a tanulságokat, aztán jön az utolsó fázis. Milánót illetően időben vagyunk, csak az a baj, hogy a rajt közeledtével gyarapodik sérültjeink száma. Varga Miklós és Káté Gyula orrát műteni kellett, Bacskai Balázsnak pedig kifordult a bokája, és részleges szalagszakadást szenvedett.”
Ha azt nézzük, hogy a trióból ketten a liverpooli Eb-n is érmesek voltak (Káté ezüstöt, Varga bronzot hozott), és hogy mindhárman alapemberek, akkor nehéz a helyzet, ha meg azt, hogy helyettük jöhetnek fiatalok, akkor például „londoni szemüvegen” keresztül nem annyira sötét a kép. A szerdai technikai értekezlettel kezdődő belgrádi tornára is inkább kísérleti, mint alapcsapat utazik, Varga (60 kg) helyén a soproni Cuibus Jánossal, míg Bacskait (69) a kőszegi Nemes Erik helyettesíti. A legnagyobb meglepetés azonban Móna Imre beválogatása, aki 2007-ben kadét Eb-t nyert Siófokon, aztán hosszabb időre eltűnt, decemberben viszont bajnoki ezüsttel jelezte, hogy újra számolni kell vele.
Kovács László, aki a tavasz nagy feladatának az EU-bajnokságra és a világbajnokságra való ráhangolódást tartja, elmondta, nincs kimondott válogatóverseny, hanem a leendő kerettagnak huzamosan kell jól teljesítenie. „Nem elég egy meccsre vagy egy versenyre hozni a formát – így a szakvezető. – Sok függ az ellenfelek és a versenyek minőségétől is. Hiába mondom azt egy tornára, hogy akkor ez a válogató, ha foghíjas a mezőny. Csak az lehet világbajnoki utazó, aki folyamatosan teljesít.”
Persze ez kategóriánként mást jelent. A lyukas súlycsoportokban (van belőlük néhány, elég, ha az 51, 54, 57 kilót és a szupernehézsúlyt említjük) alighanem elegendő lesz egy-egy kiugró produkció is a milánói jegyhez. Másutt meg talán kettő is kevés.