A közvélemény-kutatások alapján állítható, elképesztő átlagos nézőszámot hozott a Julio César GonzálezErdei Zsolt WBO-világbajnoki címmérkőzés. Az RTL Klubon nyomon követhető találkozót átlagosan 3 034 845-en látták, a legnézettebb percben 3.4 millió ember tapadt a képernyők elé.
Elsô magyarként Erdei Zsoltnak sikerült hivatalban lévô világbajnokot megvernie, miután pontozással jobbnak bizonyult a mexikói Julio César Gonzáleznél, a WBO félnehézsúlyú uralkodójánál (Fotó: Danis Barna)
Elsô magyarként Erdei Zsoltnak sikerült hivatalban lévô világbajnokot megvernie, miután pontozással jobbnak bizonyult a mexikói Julio César Gonzáleznél, a WBO félnehézsúlyú uralkodójánál (Fotó: Danis Barna)
Ha azt nézzük, ennél jobb reklám nem kell, ezért az adott, hangsúlyozzuk, az adott pillanatban nem kellett fizetni. Más kérdés, hogy előtte és utána illik a kasszához fáradni. Ettől függetlenül a csatorna vezetői, illetve az újdonsült világbajnok támogatói dörzsölhetik a tenyerüket, és az eredmények, valamint az adatok láttán újabb támogatók is felbukkanhatnak. Összeállításunkban – nem utolsósorban a felek kérésére összegek nélkül – az előbbi állításunkat próbáljuk meg alátámasztani.
Semmi kétség, az RTL Klubnak jelentős szerepe van abban, hogy Erdei Zsolt eljutott a világbajnoki címig. A csatorna hajdanán, 1997-ben felkarolta a profibokszot, Kokó meccsein keresztül megszerettette az emberekkel, most pedig, Madár segítségével talán még fokozhatja is ezt a népszerűséget. "A kezdetektől fogva tudtuk, hogy ez hosszabb távú befektetés, amely azért már az utóbbi meccseken gyümölcsöző volt – mondta lapunknak Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. – Ez a mérkőzés mindenféleképpen mérföldkő, most már mondhatjuk, hogy beérett. Pályája csúcsára jutott, de remélem, az igazi karrierje még csak most kezdődik. Nagy megméretés volt ez mindannyiunk számára, örülök, hogy sikerrel jártunk. Az RTL hozta el Magyarországra a profibokszot, bár most már megjelentek rossz másolatok más csatornákon, szeretnénk, ha mi továbbra is a minőségről lennénk ismertek. Erdeinek a jövőben is a pályafutására kell összpontosítania, és mi minden eszközzel támogatjuk, hogy az öszszes álmát valóra válthassa." A programigazgató Erdei következő fellépésével kapcsolatban elmondta, még a januári gála előtt, a budapesti helyszín elvetésekor kaptak ígéretet az Universum Box-Promotiontől, amely szerint Erdei "a nagyon közeli jövőben Magyarországon védheti meg az övét". Sokkal rövidebb ideje áll kapcsolatban Madárral a Praktiker, amely a lehető legjobb ütemben állapodott meg vele. A barkácsáruházlánc a González elleni mérkőzés előtt kötött vele egyszeri alkalomra szóló megállapodást, néhány nappal később pedig máris egy világbajnok támogatójának vallhatta magát. "Több párhuzam is létezik Erdei Zsolt és a Praktiker között – mondta lapunknak Jenőfi Péter, a cég marketingigazgatója. – A Praktiker német vállalatként lett Magyarországon sikeres, míg Erdei magyarként egy német klub színeiben aratja a diadalokat. Emellett cégünknek régóta vannak vásárlási akciói »Kiütjük az árakat!« elnevezéssel. Az áruházainkban felállítottunk egy jelképes ringet, amelyben az aktuális termékeink találhatók meg. Persze a gyakorlati tényezők mellett a sport szeretete és Zsolt kiemelkedő tehetsége is közrejátszott a döntésünkben. Legutóbb egyszeri alkalomra szóló támogatásról állapodtunk meg, úgy gondoltuk, akkor próbálunk meg neki segíteni, amikor élete legfontosabb meccsére készül. Annak ellenére bizalmat szavaztunk neki, hogy sokan egyáltalán nem voltak biztosak benne, jól jön-e ki ebből a találkozóból. Jelenleg azt mérlegeljük, hogyan tudjuk Zsolt pályafutását támogatni a jövőben. Kapcsolatunkat eredményesnek tartjuk, de pontosan látnunk kell, hogy a Zsolt iránt megnyilvánuló figyelmet és szeretetet hogyan tudjuk beleilleszteni a Praktiker szponzorációs stratégiájába." Persze akadnak, akik hosszabb ideje ott állnak Erdei mögött, és őket nem annyira döbbentette meg, ami az elmúlt napokban történt. "Több mint tízéves ismeretség van közöttünk, már csak ezért sem mondhatom, hogy megbántuk, amiért mellé álltunk – mondta Erdélyi Kálmán, a Schenker nemzetközi szállítmányozással foglalkozó cég ügyvezető igazgatója. – Még amatőrkorában kezdődött a kapcsolatunk, és a profik között is megmaradt, csak a jellege módosult. Korábban hónapról hónapra támogattuk, most viszont eseti jelleggel, az egyes mérkőzések előtt és alatt. Vártam tőle, éreztem, hogy benne van ez az eredmény, még ha Gonzálezt is tartottam favoritnak. Azért nem bánom, hogy borult a papírforma! Az ő esetében szerintem nem is a reklám a legfontosabb. Hanem az, hogy végre van egy magyar sportoló, aki Magyarországnak tud hírnevet szerezni. Ôt pedig illik támogatni." Ugyanígy vélekedik Mészáros Ferenc, a Freddi Bútor vezetője is: "Baráti kapcsolat révén indult az egész, talán még azt is mondhatom, Erdei Zsolt a Freddi Bútor támogatója, neki köszönhetően ott vagyunk mindenütt. A negyedik meccsén van fent a ruháján a logónk, pontosan arra számítottunk, ami történt. Rohamosan fejlődött, ennek nem lehetett más a végeredménye, mint a világbajnoki öv." Kremer Ottó, a Multitext Handels GmbH német cég vezetője nemcsak a múltban, a jelenben és a jövőben is igyekszik segíteni Erdein. "Kokó mutatott be neki, nem ismertem a múltját, úgy döntöttem, első lépésként veszek neki egy kocsit, azóta is ezzel jár. Azóta is támogatom anyagilag, bár az is igaz, nekem ez Németországban nem nagy reklám. Sokkal fontosabb, hogy szimpatikusnak találtam, ez diktált, amikor mellé álltam. A mai napig is igyekszem segíteni, remélem, sikerül további tehetős szponzorokat mellé állítani" – vélte a Németországban élő úriember. Lehet, hogy Kremer Ottó reményei hamarosan valóra válnak, az első hivatalos jelentkező mindenesetre már megvan, méghozzá a FILA sportszergyártó cég. "Közvetítőkön keresztül már megkerestük Erdei Zsoltot – tájékoztatta lapunkat Gém Zoltán, a FILA magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója. – Erdei Zsolttal hoszszabb távra tervezünk, az ő személye bőven belefér a szponzorációs elképzeléseinkbe. Ha partnerek leszünk, nem teszünk rá eredménykényszert, csak annyit várunk, hogy megjelenjünk az öltözékén." De miért is éri meg Erdeit támogatni? "Sportmarketing szempontjából Erdei Zsolt ma Magyarország egyik legnagyobb értékű szereplője, hihetetlenül megnőtt az ázsiója ezzel a sikerrel – felelte Muszbek Mihály, a Sport Unió marketingcég vezetője – A világbajnoki címe megezerszerezte az értékét. A ranglista második helye semmit sem ér, annak nincs piaci értéke, a piac csak a győztest honorálja. Ha legalább tíz-tizenöt mérkőzésen keresztül meg tudja védeni az övét, esetleg mellé teszi még egy szervezetét, akkor a határ a csillagos ég. Elsősorban azért, mert akkor megnyílik az út a nagy piac, Amerika felé, ott pedig a tévénézők már százmilliókban mérhetőek. Az általunk vizsgált szempontból csak a televízió hoz értéket, a sportcsarnokban ülő ötezer néző nem. Erdei a súlycsoportja miatt is hatalmas érték, nagyobb, mint az általam egyébként nagyon tisztelt Kovács István vagy Artur Grigorjan. Csak az a kérdés, hogy az Universum sokszoros világbajnokot csinál-e belőle, vagy pénzügyi érdekrendszere miatt beáldozza."