A Mayer, Pálinkás egység gyári Subaruval indul a 2008-as vb-n

Vágólapra másolva!
2007.07.20. 13:46
A Mayer Gábor, Pálinkás Ferenc kettős a következő idényben rajthoz áll a teljes rali-világbajnoki sorozaton. A csütörtöki bejelentés azért is sporttörténeti jelentőségű, mert magyar párosnak ez korábban nem sikerült.
Mayer Gábor (jobbra) és Pálinkás Ferenc egy teljes szezont teljesíthet a vb-mezőnyben
Mirkó István
Mayer Gábor (jobbra) és Pálinkás Ferenc egy teljes szezont teljesíthet a vb-mezőnyben
Mayer Gábor (jobbra) és Pálinkás Ferenc egy teljes szezont teljesíthet a vb-mezőnyben
Mirkó István
Mayer Gábor (jobbra) és Pálinkás Ferenc egy teljes szezont teljesíthet a vb-mezőnyben

A vadonatúj fejlesztésű N-csoportos Subaru Impreza békésen álldogál a bemutatása alkalmából feldíszített kertben, körülötte leendő gazdái sertepertélnek – látható izgalommal.

Mayer Gábor és Pálinkás Ferenc néhány napja már kipróbálta a versenygépet – 80 km-t teszteltek a hétvégi Veszprém-rali előtt.

Azonban nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a fent említett két úriember ezzel az Imprezával áll rajthoz a 2008. évi rali-világbajnokság összes futamán – és már az idén is kettőn, méghozzá a Prodrive (a gyári Subaru-csapat) teljes támogatását élvezve.

Ha őszinték akarunk lenni, a párosról korábban nemigen hallottunk – a mostani bejelentés azonban pestiesen szólva igazán nagy durranás.

Persze utóbb az is kiderül, Mayer régi motoros a szakmában. Tíz évvel ezelőtt az olasz bajnokságban kezdte egy Lanciával (emlékeznek, az még a Piero Liatti nevével fémjelzett korszak volt), s bár kihagyott néhány idényt, sohasem tett le arról, hogy valóra váltsa ralis álmait.

Most jött el az idő.

Mayer az év elején üzleti kapcsolatba került a Prodrive-val, szó szót követett, a pilóta elküldte a versenyeken rögzített komputeradatait, a külső és belső kamerás felvételeit, néhány hónap múlva pedig megszületett az együttműködési megállapodás.

Mayer mintha csodavilágba csöppent volna, egyszer csak a világbajnok Petter Solberg korábbi mérnökével konzultált, ő adott tanácsokat neki a teszten. A magyar először talán egy kicsit meg is szeppent, hiszen ez az autó sokkal jobb, mint az előző versenygépe volt.

Gyorsabb, dinamikusabb, kezelhetőbb. És a jelek szerint mindent kibír. Kemény, murvás pályán tesztelték, de az eltépődött matricák lecserélésén kívül semmit sem kellett javítani rajta.

Ami a felkészítést illeti, a hazai Tagai Racing szervizesei és a Prodrive szakemberei együtt dolgoznak majd az autón – a cél egyelőre a tanulás. A páros amellett, hogy ezzel a szuper Subaruval rajthoz áll az országos bajnokság hátralévő futamain, már az idénre is két vb-futamot tervez – az egyik ezek közül biztosan a Brit rali.

„A legfontosabb, hogy ne illetődjünk meg. Meg kell tanulnunk kezelni a Subarut, és felvenni a világbajnoki mezőny ritmusát” – mondta Mayer, aki a hétvégi ob-futamon természetesen szeretne a legjobbak között végezni az N-csoportban.

„Érzem, hogy nagy a feladat, és olyan lehetőség előtt állunk, ami sokaknak nem adatott meg hazánkból, de szerintem nem hozunk szégyent a magyar mezőnyre”.
Legfrissebb hírek

Lett rali: a címvédő Rovanperä győzött

Egyéb autó-motor
2024.07.21. 15:05

Rali-vb: Monzában ér véget a WRC-korszak a hétvégén

Egyéb autó-motor
2021.11.19. 13:38

Képek: nem akármilyen baleset – háznak csapódott a raliversenyző

Egyéb autó-motor
2021.08.14. 16:06

Rali: Ez az autó valóságos csoda! – Bútor Róbert

Egyéb autó-motor
2021.05.06. 16:55

Rali-vb: Tänak nyerte meg az első észtországi futamot

Egyéb autó-motor
2020.09.06. 17:25

Rali-vb: a Citroën nem indít csapatot jövőre

Egyéb autó-motor
2019.11.20. 14:57

Rali-vb: Sébastien Loeb hat futamon indul jövőre

Egyéb autó-motor
2018.12.13. 16:47

A legtökösebb raliszimulátor

szimula
2016.02.20. 18:56
Ezek is érdekelhetik