Zapletal a Hummerrel szinte szárnyalt (csakúgy, mint csapattársa, Zdenek Porizek), mögöttük legjobb magyarként Korda Erik és Czeglédi Péter száguldott. „Rettenetesen kemény napon vagyunk túl – szétrázott az autó, egyetlen tagom sincs, amely ne fájna. Zapletal gyorsabb, mint mi, de százötven kilóval könnyebb is az autója, ráadásul mi az utolsó szakasz nagy részét defekttel teljesítettük” – mondta Korda, aki jókorákat ugratott a bányában – a közönség nagy örömére.
Nemkülönben Szalay Balázs, akit nagyon inspirál, ha szurkolnak neki, úgyhogy ahol nézőket lát (márpedig a bányában voltak bőven), ott rááll a gázra. Más kérdés, hogy ezen a hétvégén nincs topformában, pénteken este lázas is volt, és folyamatos orrfújás közben kevésbé lehet száguldani... Ehhez képest a negyedik hely nem rossz, sőt. A keresztbeverések miatt az összetettben még vezető pozíciót is eredményezhet a futam zárásakor. Persze messze még a vége.
Tudja ezt Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán is – a párosnak az volt a célja, hogy a magyar értékelésben a legjobbak között legyen, ez sikerült is, jelenleg a harmadik. Mégsem ugrik ki az overalljából örömében, mert az autójának nem fekszenek a pályák: „Nem az a bajom, hogy fáj a kezem, hanem hogy ennél gyorsabban akkor sem tudnék menni, ha nagyon akarnék” – mondta Lónyai, aki azért a helyezésével elégedett.
A verseny vasárnap három szelektív szakasszal ér véget.
ABSZOLÚT SORREND 6 SZELEKTÍV SZAKASZ UTÁN |
1. Miroslav Zapletal, Marton Maciej (cseh, Hummer) 2:33:49 |
2. Porizek, Sykora (cseh, Hummer) 3:48 p h. |
3. Korda, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 4:08 p h. |
4. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 6:08 p h. |
…7. Lónyai, Garamvölgyi (Gar-Zone Racing, Nissan Pickup) 24:39 p h. |