1. FUTAM
Tavalyi győzelme után Michelisz Norbert újabb dobogós helyezéssel ajándékozta meg a Hungaroringen elképesztő hangulatot teremtő több tízezer hazai rajongót, miután rajtpozícióját megtartva a második helyen ért célba az első versenyen.
A Honda pilótája remekül kapta el az indulást, így a rajt utáni első métereken fej-fej mellett haladt a pole-ból nekivágó Yvan Mullerrel, az első kanyarban azonban a külső ívre kényszerült, ahonnan már nem maradt reális esélye a háromszoros világbajnokkal szemben.
Bár eleinte félő volt, hogy a gyári Hondával száguldó Gabriele Tarquini a verseny folyamán azért okozhat néhány kellemetlen pillanatot Michelisznek, a magyar pilóta végül Mullerrel karöltve simán faképnél hagyta az olaszt, így kizárólag arra kellett koncentrálnia, hogy végig lőtávolban maradjon chevroletes riválisával szemben.
A helyi hős az utolsó körökre időzítette a nagyobb nyomást, ám hiába a szurkolók hihetetlen buzdítása és az egyre csökkenő különbség, Muller nem tette meg azt a szívességet, hogy az élen autózva hibázzon, így üldözőjével a sarkában megnyerte a viadalt.
„Miután Szlovákiában megszereztem az idei első dobogós helyezésemet, itt már a győzelem volt a célom. Nagyon keményen nyomtam a rajtnál, de a külső íven borzasztóan nehéz dolgom volt Yvan mellett, ezért egy idő után úgy döntöttem, inkább maradok a második helyen – legfeljebb egy kamikaze-akcióval lehetett volna esélyem, amit hiba lett volna megkockáztatni" – mondta Michelisz Norbert a futam után.
A verseny első szakaszában arra koncentráltam, hogy vigyázzak a gumikra, hátha Yvan hibázik a végén, amit ki tudok használni, ám bebizonyította, hogy nem véletlenül háromszoros világbajnok. Sajnálom, hogy nem tudtam nyerni, de azért a második helynek is örülök. Az állórajtos versenyen az lesz a célom, hogy kimaradjak a rajt utáni lökdösődésből, és a lehető legtöbb pontot gyűjtsem be."
2. FUTAM
Noha Michelisz Norbert a második hungaroringi futamon is ugyanabban a pozícióban végzett, ahonnan elindult, az eredmény csalóka, hiszen a magyar versenyzőnek hatalmasat kellett küzdeni azért, hogy bebiztosítsa a nyolcadik helyezést. A verseny finoman szólva sem indult zökkenőmentesen, és a helyszínen szurkoló közel negyvenezer emberben rögtön az első körben megállt az ütő, hiszen a 2011-es állórajtos futamhoz hasonlóan ezúttal is meglökték Michelisz autóját – igaz, ezekben a pillanatokban még a magyar szurkolók sem emiatt aggódtak a leginkább.
Miután ugyanis Yvan Muller a hármas kanyarban kiforgatta Gabriele Tarquinit, szegény olasz alig tudott kikászálódni rommá tört Hondájából, és ekkor még félő volt, hogy komolyabb sérülést is szenvedett. A hatalmas ütközés miatt a biztonsági fautót is azonnal be kellett küldeni, ám végül mind Tarquini, mind a baleset másik kárvallottja, Franz Engstler saját lábán távozott a helyszínről. Az olasz pályára visszavágódó autója azonban Michelisz Hondáját is eltalálta, akinek így a safety car kiállása után a 11. helyről kellett megkezdeni a felzárkózást, igaz, a magyar pilóta nem is teketóriázott.
Másfél kör alatt két autót megelőzve feljött a kilencedik helyre, majd a sikánnál Stefano D'Astét is bedarálta, így újra a nyolcadik pozícióban találta magát. Noha az előtte haladó Tom Chiltonnnal szemben hamar ledolgozta bő egy másodperces hátrányát, a következő körökben hiába próbálkozott kívülről-belülről, nem sikerült elmennie brit riválisa mellett. Michelisz a legvégén ismét támadásba lendült, hiszen az előtte csatázó Tom Coronel és Chilton csatáját kihasználva nevető harmadikként mindkettejük mellett elmenhetett volna, végül azonban meg kellett elégednie a nyolcadik hellyel.
A versenyt Robert Huff nyerte, miután a biztonsági autós periódust követően megelőzte a végig erős tempót diktáló Mehdi Benanit, míg a dobogót Alex MacDowell tette teljessé. Tarquini kórházba szállították a futam után, információink szerint bordatörés gyanúja vetődött fel.
„Noha az első körös balesetben megsérült az autóm, szerencsére nem annyira, hogy ne tudtam volna folytatni. Mindent láttam az előzményekből is, viszont olyan gyorsan történtek az események, hogy már nem tudtam elkerülni az ütközést. Ezen felül ráadásul ismét jelentkeztek a korábbi problémák, baj volt az üzemanyaggal és a kijelző is elment. A nap előtt azt a célt tűztem ki magam elé, hogy pontokat szerezzek és legalább az egyik futamon dobogóra álljak – ez sikerült” – mondta Michelisz Norbert.
TÚRAAUTÓ-VILÁGBAJNOKSÁG (WTCC), MAGYAR NAGYDÍJ, 1. VERSENY
1. Muller (francia, Chevrolet Cruze) 23:17.125
2. Michelisz Norbert (magyar, Honda Civic) 0.617 mp h.
3. Tarquini (olasz, Honda Civic) 12.670 mp h.
TÚRAAUTÓ-VILÁGBAJNOKSÁG (WTCC), MAGYAR NAGYDÍJ, 2. VERSENY
1. Robert Huff brit, SEAT
2. Alex MacDowall brit, Chevrolet
3. James Nash brit, Chevrolet
... 8. Michelisz Norbert magyar, Honda
A vb-pontverseny állása 8 verseny után (még 16 van hátra):
1. Muller 160 pont
2. Tarquini 114
3. Huff 68
...10. Michelisz 48