A mezőny ezúttal a legendás Nürburgringen méreti meg magát, s a címvédő magyarnak eddig nem lehet oka panaszra. Ha csak az nem, hogy bár egy körön kétségtelenül ő a leggyorsabb (három tizedet ver a másodikra), az időeredményei hosszabb távon nem eléggé stabilak. De ezen még van idő javítani.
„Eddig nagyon jól alakul minden, viszonylag magabiztosan nyertem meg az edzéseket, úgy tűnik, a beállításoknál segített a tavalyi tapasztalat. Ahogy az eredmények is mutatják, egy körön elég gyorsak vagyunk, az egyetlen gond, hogy az ellenfelek három-négy-öt körön keresztül tudják tartani a saját tempójukat, én nem. Ezen kell még dolgozni, a stabilitáson" – mondta Kiss, majd amikor arról kérdeztük, vajon mi a Nürburgring specialitása, azt válaszolta, a német aszfaltcsíkon annyira alacsony a tapadás, hogy majdnem úgy kell beállítani a kamionokat, mintha esőben mennének.
Érdekesség, hogy a sorozatnak általában ez a legnézettebb versenye, a németek valóságos fesztiválhangulatot teremtenek – ez egyébként a terv a Hungaroringen is, ahol szeptember első hétvégéjén vendégeskednek majd a hatalmas versenygépek.
KAMIONOS EB, 17–20. FUTAM, NÜRBURGRING
A rajtsorrend: 1. Kiss Norbert (magyar, MAN) 1:53.776, 2. Lacko (cseh, Freightliner) 1:54.059, 3. Hahn (német, MAN) 1:54.107