1. FUTAM
A 6. helyről induló Michelisz a rajt után az üldözőbolyban követte a Tiago Monteiro vezette élmezőnyt. A Citronek lóerőföléyne nyilvánvaló volt, csak idő kérdése volt, mikor előzik meg a gyári versenyzők Monteirót. A portugál azonban végül egy műszaki hiba okozta megcsúszás miatt vesztette el a vezető helyet.
Sőt, a megcsúszó Hondának nekiment az őt közelről üldöző Yvan Muller is. A balesetet a füvön kikerülő José María López került az élre, és bár egy hibája után Tom Chilton megelőzte, a 25 kilométeres pályán a háromkörös futam utolsó köre bőven elég volt a vb-címvédőnek ahhoz, hogy visszaálljon az élre.
Michelisz hat másodperces hátránnyal célba érve a harmadik lett a két Citroën mögött, megelőzve a büntetés miatt csak a 16. helyről induló Rob Huffot.
Ficza Ferenc több mint félperces hátránnyal a 12. helyen ért célba a Zengő Hondával.
2. FUTAM
A második versenyt Michelisz a 4. helyett a 2. helyről kezdhette meg, mert Muller és az első futamon szintén balesetet szenvedő Tom Coronel autója sem foglalhatja el eredeti helyét.
A rajtnál a magyar versenyző legyorsulta Lópezt, aki azonban csak néhány kanyart töltött a második helyen, gyorsan visszaállt az élre. Michelisz számára a második hely megszerzése lett a fő cél, ehhez Chiltont kellett maga mögött tartania.
A Citroën támadási lehetősége a pálya utolsó szakaszán lévő két kilométeres egyenes volt, Michelisznek ez előtt kellett megfelelő előnyt kiautóznia a három körben. Az első kettőben sikerült, sőt, a 2. kör végére az autóját kímélő Lópeztre is felzárkózott a magyar, miközben Chiltont Rob Huff támadta a másik gyári Hondával.
A harmadik kör végén is megtartotta a helyét, így a harmadik helyezés után másodikat is szerzett a német futamon a legendás Nürburgringen.
Ficza Ferenc a 13. helyen ért célba.
A vb-n López vezet 193 ponttal, Monteiro 124, Huff 122, Michelisz 120 ponttal követi, Mehdi Bennaninak 103 pontja van az ötödik helyen.
Persze a hondások pontjait az előző két versenyhétvégéről nullázhatják a padlólemez esetleges szabálytalansága miatt.