„Egyáltalán nem kell számítani szélviharra, viszont az erős, 25 és 33 csomó közötti szél miatt a verseny jelentős részében figyelmeztetés lesz érvényben” – mondta Jane Golding helyi meteorológus. Mark Richards, a nyolcszoros győztes Wild Oats XI kapitánya úgy vélekedett, ennél jobb és kényelmesebb időjárást nem is kérhetnének.
„Ahogy a navigátorom, Stan Honey mondta, ha minden évben ilyen lenne az előrejelzés, akkor ezer hajó várná a rajtot” – tette hozzá Jim Cooney, az LDV Comanche tulajdonosa és kapitánya.
A Sydney–Hobart történetében többször előfordultak szélsőséges időjárási körülmények. A hatalmas hullámok és a viharos szél miatt 1998-ban öt hajó elsüllyedt, hatan meghaltak, 55 embert pedig ki kellett menteni, többségüket helikopterrel. A 115 induló közül csak 44 hajó fejezte be a viadalt.
A tavalyi versenyt az ausztrál Perpetual Loyal nyerte meg. Az Anthony Bell tulajdonában lévő és általa kormányzott 100 lábas szupermaxi 1 nap 13 óra 31 perc és 20 másodperc alatt teljesítette az Új-Dél-Wales és Tasmania közötti 628 tengeri mérföldes (1163 kilométeres) távot, amivel megdöntötte a verseny rekordját. Az addigi csúcsot 2012 óta a Wild Oats XI tartotta.
Az idei mezőnyben 102 hajó szerepel, köztük négy szupermaxi, a Wild Oats XI, az InfoTrack, a 2015-ben győztes LDV Comanche, valamint a Black Jack, amely 2009-ben Alfa Romeo néven tudott nyerni. A Wild Oats XI-t a múlt héten villámcsapás érte, ami tönkretette az elektronika egy részét, de Mark Richards kijelentette, hajója készen áll a rajtra, és köszönetet mondott a Black Jack csapatának, amely kölcsönadott nekik néhány tartalékeszközt.
Az InfoTrack kapitánya idén Tom Slingsby lesz, aki 2012-ben Londonban olimpiai bajnok lett a Laser hajóosztályban, a következő évben megnyerte az Amerika-kupát, tavaly pedig a rekorder Perpetual Loyal legénységének taktikáért felelős tagja volt.