Kimi Räikkönen győzni megy Sanghajba

Vágólapra másolva!
2006.09.27. 18:39
Három verseny van már csak hátra a McLaren-Mercedesnél Kimi Räikkönennek, aki ebben az évben még nem tudott futamot nyerni a Formula–1-ben, ám az autója és a saját formája alapján bízik abban, hogy ez Sanghajban sikerül majd. Ismeretes: Räikkönen 2007-től a Ferrarinál folytatja a pályafutása a visszavonuló Michael Schumacher megüresedő helyén.
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét
Reuters
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét
Reuters
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!
Hiába végzett már hat alkalommal a dobogón, és hiába rajtolt háromszor az egyes rajtkockából Kimi Räikkönen ebben az idényben, versenyt még nem sikerült nyernie.

A Jégember szeretne méltó módon búcsúzni a McLaren-Mercedestől, ami azt jelenti, hogy a hátralévő három viadalon mindent megtesz majd a győzelemért. Az sem érdekli, hogy a világbajnoki címért Fernando Alonso (Renault) és Michael Schumacher (Ferrari) vív rendkívül kiélezett küzdelmet.

"Az eddigi két kínai versenyen egy harmadik és egy második helyem van, de az idén az a célom, hogy megtegyen azt a lépést, amellyel a dobogó tetejére kerülök" – fogalmazott a 27. évében járó finn klasszis.

Szavazás

Ön szerint mikor nyeri meg a világbajnoki címet Räikkönen a Ferrarival

Írja be az itt látható számot!
"A sanghaji pályán nagyon jó versenyezni – folytatta. – Mivel elég széles, egyes helyeken nagyon jól lehet rajta előzni. Jó mechanikai tapadásra van szükség a lassabb kanyarokban, különösen fontos ez a tizenhármasnál, mivel ezt követi a pálya hosszú, hátsó egyenes része. Ez több mint egy kilométer hosszúságú, és hogy megfelelő végsebességet érhessünk el, nagyon fontos a jó kigyorsítás az említett kanyarból."

"A célegyenes előtti utolsó hajtűkanyar, a tizennégyes – amely ennek az egyenesnek a végén van – nyilvánvalóan a legjobb lehetőség az előzésre. Előfordul, hogy az ember szinte becsúsztatja az autót ebbe a kanyarba, hiszen az egyenes végén majdnem 330 a kocsi sebessége, és pillanatok alatt le kell lassítani 85 kilométer per órára."

"A négyes kanyar szintén nagyon fontos – folytatta az elemzést Räikkönen –, mert ügyelni kell a versenyvonalra, amely átvezet az ötös kanyaron. Ez egy nagyon hosszú és gyors kanyar."

KIMI RÄIKKÖNEN EREDMÉNYEI 2006-BAN:
VERSENY RAJTRÁCS HELYEZÉS
Bahreini Nagydíj 22 3
Malajziai Nagydíj 6 ütközés
Ausztrál Nagydíj 4 2
San Marinó-i Nagydíj 8 5
Európai Nagydíj 5 4
Spanyol Nagydíj 9 5
Monacói Nagydíj 3 kigyulladt az autója
Nagy-Britannia Nagydíj 2 3
Kanadai Nagydíj 3 3
Egyesült Államok Nagydíja 9 ütközés
Francia Nagydíj 6 5
Német Nagydíj 1 3
Magyar Nagydíj 1 ütközés
Török Nagydíj 7 ütközés, kicsúszás
Olasz Nagydíj 1 2
Legfrissebb hírek

Bottas a McLarennel tesztel Spanyolországban

F1
2025.03.27. 15:23

A McLarennek egyelőre nincs ellenfele – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
2025.03.24. 11:12

„Nem állt szándékunkban előnyt szerezni" – magyarázatot adott a Ferrari Hamilton és Leclerc kizárására

F1
2025.03.23. 15:24

„A következő körben elkapott volna Russell" – Norris örül, hogy egyáltalán célba ért

F1
2025.03.23. 14:22

Mindkét Ferrarit és Gaslyt is kizárták a kínai versenyről – változott a végeredmény

F1
2025.03.23. 12:06

Piastri vezérletével kettős McLaren-siker Kínában; Russell újra felfért a dobogóra

F1
2025.03.23. 07:31

Leclerc szerint ennyi van a Ferrariban; Hamilton megcélozta a győzelmet vasárnap

F1
2025.03.22. 16:06

„Ha mindenki kiesik előlünk, akkor lehet esélyünk" – Verstappen úgy érzi, a Red Bull csak a negyedik erő

F1
2025.03.22. 14:16
Ezek is érdekelhetik