Ricciardót azért zárták ki a második helyről, mert a verseny alatt az autójában az üzemanyag áramlásának sebessége rendszeresen meghaladta a szabályokban rögzített 100 kilogramm per órát. Ez azért történhetett meg, mert a Red Bull ragaszkodott a saját mérési rendszeréhez, annak ellenére, hogy Charlie Whiting FIA-versenyigazgató a futam előtt figyelmeztette, csak az FIA eszköze által mért adatok számítanak szabályosnak, és a hivatalos műszer szerint szabálytalan az áramlás.
A Red Bull azzal támadta meg a melbourne-i kizárást, hogy a versenyigazgató helyszíni állásfoglalása nem tekinthető egyenértékűnek a szabályokban rögzített írással, az pedig nem egyértelműen fogalmaz.
A Red Bull-istálló közleményben tudatta, hogy elfogadja az FIA döntését. „Csalódottan hallottuk a döntést, hiszen ha nem hittünk volna az igazunkban, nem fellebbeztünk volna. Végig úgy gondoltuk, hogy az Ausztrál Nagydíjon betartottuk a szabályokat. Bocsánatot kell kérnünk Danieltől, aki az önhibáján kívül veszített 18 világbajnoki pontot, de azon dolgozunk, hogy ő és Sebastian Vettel is a lehető legtöbb pontot szerezze a szezon hátralévő részében. Lezártuk az ügyet, és már a hétvégi Kínai Nagydíjra összpontosítunk” – áll a csapat közleményében. |
A hétfői párizsi tárgyaláson a Red Bull megerősítette azt a nézetét, hogy a saját műszere pontosabb, mint az FIA eszköze, de a meghallgatáson a Mercedes képviselője is felszólalt, és azt mondta, nem eltörölni kellene Ricciardo büntetését, hanem további szankciókkal sújtani a Red Bullt, mert ennyire nyilvánvalóan semmibe veszi az FIA irányelvét.
„Az FIA fellebbviteli bizottsága mindegyik felet meghallgatta, majd úgy döntött, érvényben tartja a Red Bull hármas rajtszámú autójának Ausztrál Nagydíjról történt kizárását” – állt a közleményben. A teljes indoklás a hét végére várható.
Ricciardo, aki semmit sem tudott a Melbourne-ben az FIA és a csapata között zajló vitáról, de állítólag körönként négy tizedet nyert a szabálytalan autójának köszönhetően, maradt a vb-pontverseny 10. helyén, pedig ha a Red Bull sikerrel járt volna, a plusz 18 pontjával a harmadik helyre is feljöhetett volna. A Red Bull a csapat-vb-n maradt a negyedik.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 3 | 3 | 61 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 50 |
3. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 28 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 3 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 23 |
Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 | |
7. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | 18 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 12 |
11. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 7 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 111 |
2. | Force India-Mercedes | 44 |
3. | McLaren-Mercedes | 43 |
4. | Red Bull-Renault | 35 |
5. | Ferrari | 33 |
6. | Williams-Mercedes | 30 |
7. | Toro Rosso-Renault | 7 |