KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Az idén a tavalyi motorok – szabályokban megszabott – 48 százalékát tovább lehet fejleszteni, de minden alkatrész csak egyszer módosítható. A Ferrari a téli tesztek elején minimálisan átszabott motorral körözött, Barcelonában viszont már több fejlesztett elem volt a hajtóművében. Utóbbi erőforrás nagyobb teljesítményű, de nem teljesen megbízható, ezért a Ferrari még finomít rajta, mielőtt élesben beveti.
Az idén ugyanis versenyzőnként négy hajtómű használható, azaz egy hajtásláncnak ötször 700 kilométert kell úgy teljesítenie, hogy ereje ezalatt legfeljebb két százalékkal csökken. A legújabb, 059-4-es kódjelű verzióval ezt még nem tudják garantálni.
Az eggyel korábbi verzió Jerezben szinte hibátlanul működött, a Sauber ezt használta Barcelonában is. A Ferrari a milánói La Gazzetta dello Sport szerint a biztonság érdekében saját autóiba is ezt építi bele. A lap kitér arra, hogy az idénynyitón a Mercedes a toronymagas esélyes, de az 58 körös versenytávot végig is kell bírniuk a motoroknak, ezért a többiek is reménykedhetnek.