Alonso „átverte” a Hondát (Fotó: AFP) |
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:45.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:44.753 |
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:43.916 |
pole: Hamilton 1:42.553, 2.Vettel 1:42.795 |
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
A Q2-es gyors körén először az időmérő során Alonso padlógázzal vette be a Pouhon-kanyarkombinációt, ami teljesen összezavarta a Honda motorelektronikáját. A motor erőforrás-átcsoportosító rendszere ugyanis a gázpedál használata során érkező jelekből állapítja meg az autó helyzetét a pályán, és az erőforrás a padlógázas kanyarbevételből azt hitte, hogy Alonso a pálya egy korábbi részén van még, ezért nem szabadított fel tovább motorerőt – holott a Pouhon után bőven szüksége lett volna erre a spanyolnak.
„Szakaszokra osztottuk a pályát a rendszeren belül, amely szakaszokat a gázadás mennyisége határozza meg, de néha a versenyzők másképp teljesítenek egy-egy kanyart. Ez most teljesen összezavarta az erőforrás-átcsoportosító rendszerünket, ezért nem volt Alonsónak a végén elegendő motorerő az autójában” – magyarázta Haszegava a történteket.
Magyarul: Alonso túl gyorsan akart menni, s a Honda-motor ezt nem engedte neki.
A Formula–1-es Belga Nagydíj futama vasárnap 14.00 órakor rajtol, Fernando Alonso a 11. helyről vághat neki a versenynek.