F1: új előzési pont a safety car után – szabályváltozások

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.10.13. 15:19
null
Winnie Harlow (jobbra) Kanadában egy körrel korábban lengette meg a zászlót, de ez nem okozott nagyobb felfordulást végül (Fotó: AFP)
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) pénteken a versenynaptár elfogadása mellett az új idénybeli szabályváltoztatásokról is döntött.

 

Az új szabályok határoztak a visszapillantók és a hátsó szárny új pozíciójáról a jobb láthatóság érdekében – magasabbra kerülnek a hátsó légterelők – , a fedélzeti kamerák helyzete is módosul, ezeket szintén magasabbra helyezik el, hogy a versenyző fejét védő keret (halo) ne zavarja annyira a szurkolók „kilátását”.

Felkerül a hátsó szárny két szélére két lámpa, hogy az esős körülmények között még jobban láthatóak legyenek a követett autók, valamint a halo kialakításán is módosítanak kicsit, hogy könnyítsék a versenyző kiszállását az autóból.

A további módosítások közé tartozik, hogy a pilóták a biztonsági autós fázist követően immár legkorábban csak a rajt-cél vonal átlépése után előzhetnek, az istállók lesznek felelősek autóik átvételéért, és nyilatkozatot kell tenniük, hogy azok megfelelnek az összes biztonsági előírásnak.

A kockás zászló mellett a verseny végén ezentúl egy kockás fénypanel is jelzi a futamok végét – elkerülendő, hogy véletlenül idő előtt leintsenek egy versenyt. Idén ebből Kanadában nem lett végül gond.

2020-tól kezdve nyolc óráról kilencre nő a csapatok személyzetének kötelező munkaszünete.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik