Szűk 16 év távlatából már hajlamosak az emlékek összemosódni, és talán sokan úgy emlékeznek, hogy Formula–1 máig egyetlen magyar versenyzője, Baumgartner Zsolt csak azért tudott pontot szerezni, mert a futamon eleve csak hatan álltak rajthoz – a hírhedt gumibotrány azonban egy évvel később, 2005-ben történt az indianapolisi pályán, s akkor a magyar fiú már nem volt a mezőny tagja.
Egy évvel korábban, 2004-ben viszont igen, a 19. helyről vágott neki a versenynek, s a mezőny már a rajt után megfogyatkozott, négyen is kiestek a hátsó régiókból, majd Fernando Alonso is búcsúzni kényszerült defektje miatt. Az 5. körben aztán jött Ralf Schumacher csúnya bukása: a célegyenesre fordító döntött kanyarban ő is defektet kapott, megpördült, s az autó hátuljával csapódott a betonfalba. Csaknem tíz percig tartott, mire a becsapódás után mozdulatlanul ülő Schumachert kiszedték a Williamsből, s a riadalmat csak növelte, hogy nem működött a rádiója, így kommunikálni sem tudott vele csapata a bokszból – később kiderült, hogy maradandó károsodás nélkül megúszta, de gerincsérülései miatt hat futamot is ki kellett hagynia.
A biztonsági autó távozása után folytatódott a verseny, s a mezőny tagjai továbbra is töretlen lendülettel potyogtak ki a mezőnyből, de szerencsére több baleset már nem történt, Cristiano da Matta, Jenson Button, Nick Heidfeld, majd 13 körrel a vége előtt Mark Webber is különböző műszaki okok miatt volt kénytelen kiállni.
Mindez azt eredményezte, hogy Baumgartner több kör hátrányban ugyan, de a 9. helyen haladt, vagyis az érvényben lévő szabályozások szerint egy hely választotta el a pontszerzéstől a mezőny deklaráltan leggyengébb autójával.
Amikor hat körrel a vége előtt Giancarlo Fisichella autója a hidraulikus rendszer meghibásodása miatt lelassult, a futamot közvetítő Palik László, Czollner Gyula pároson úrrá lett az extázis.
Pontszerzése után Baumgartner az év hátralévő 9 versenyéből ötször ért célba – két 15. és három 16. hely került a neve mellé – , s az idény végén nem kapott új szerződést, ezzel lezárult a Formula–1-es pályafutása.