RÄIKKÖNEN „MEGTIPPELTE”, KI NYERI A VB-CÍMET. A szezon vége felé közeledve a legégetőbb kérdéssé egyre inkább az válik, hogy Verstappen vagy Hamilton nyeri-e az idei világbajnoki címet. Ezt a kérdést a mezőny többi versenyzője is gyakran megkapja, Kimi Räikkönen azonban próbálta elejét venni az újságírók kíváncsiságának, amikor a következő a választ adta. RÄIKKÖNEN „MEGTIPPELTE”, KI NYERI A VB-CÍMET. A szezon vége felé közeledve a legégetőbb kérdéssé egyre inkább az válik, hogy Verstappen vagy Hamilton nyeri-e az idei világbajnoki címet. Ezt a kérdést a mezőny többi versenyzője is gyakran megkapja, Kimi Räikkönen azonban próbálta elejét venni az újságírók kíváncsiságának, amikor a következő a választ adta.
EGY IDEI F1-ES HÉTVÉGE IDŐBEOSZTÁSA. Bár a rajongók persze továbbra is többórányi eseményt láthatnak a pályán a szabadedzésekkel, az időmérővel, a futammal és olykor a sprintkvalifikációval, a sportfelügyelőknek idén is bőven akad dolguk a versenyhétvégékén – különösen a szezon második felében. Várakozásból ezáltal nincs hiány, Verstappen és Bottas katari rajtbüntetését is csupán másfél órával a futam kezdete előtt jelentették be. Addig viszont ott van Toto Wolff és Christian Horner, akik a csörtéikkel szórakoztathatják a szurkolókat.
HIÁBA FIGYELMEZTETETT A PIRELLI. A hétvége korábbi szakaszában azt is felvetették a hivatalos gumiszállítónál, hogy akár háromkiállásos is lehet a katari verseny, a csapatoknál azonban kicsit másképp gondolkodtak azzal kapcsolatban, hogy meddig tarthatnak ki az abroncsok a futamon. Sokan próbálkoztak mindössze egy kerékcserével célba érni, s bár Alonsónak például sikerült, többek – köztük Bottas – vesztét is egy defekt okozta.
Pedig Bottas próbálta odatenni magát a hétvégén, ám ezúttal is alulmaradt a csapattársával szemben. Hiába volt gyorsabb mind a három szabadedzésen Hamiltonnál, a pole a brité lett. Az időmérőn aztán Bottas megszerezte a harmadik rajthelyet, de megbüntették és hátrasorolták. Bár Verstappen – aki eredetileg előle rajtolt volna – szintén büntetést kapott, Bottas rajtja rosszul sikerült, és egészen a 11. helyig esett vissza a mezőnyben. Később magára talált a versenyen, és egészen a harmadik pozícióig verekedte előre magát, akkor aztán jött a defekt, majd inkább be sem fejezte a futamot.
HÉT ÉV UTÁN ÚJRA A DOBOGÓN. Legutóbb 2014-ben, a Hungaroringen pezsgőzhetett a dobogón Alonso – azóta 146 F1-es futam ment le, a spanyol ebből 105-ön vett részt, s Katarban a csapata stratégiájának és az egyéni teljesítményének köszönhetően végre újra a pódiumra állhatott. Íme, Alonso utolsó két top hármas befutója, illetve az azokat követő ünneplés.
Alonso eredménye mellesleg talán sokakat jobban érdekelt, mint az, hogy Hamilton és Verstappen ért célba az első két helyen, hiszen ebből már sokat láthattunk az utóbbi időben. Maga a kétszeres világbajnok viszont csak órákkal a verseny után posztolta a Twittere, hogy egyébként megszerezte a 98. dobogós helyezését a királykategóriában. Bocsánatot is kért a késésért.
A KATARI GYŐZELEM „DÖNT” A VB-CÍM SORSÁRÓL? 2010 óta a Formula–1-es versenynaptárban újonnan bemutatkozó valamennyi helyszínen az a versenyző szerezte meg a pole pozíciót, aki aztán megnyerte a világbajnoki címet az idény végén. Annyi biztos, hogy Hamilton Katarban is igencsak formában volt, és a hétvége végén nyolc pontra olvasztotta a hátrányát a pontversenyben. Ráadásul a szezonból már csak két futam van hátra, így izgalmakból Szaúd-Arábiában és Abu-Dzabiban sem lesz hiány.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24:28.471 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 25.743 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 59.457 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:02.306 p h. |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.570 p h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.274 p h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:21.911 p h. |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.126 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Cunoda Juki | japám | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 48 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 19 | 18 | 5 | 351.5 |
2. | Lewis Hamilton | 7 | 15 | 17 | 5 | 343.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 10 | 13 | 4 | 203 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 15 | 1 | 190 |
5. | Lando Norris | - | 4 | 17 | 1 | 153 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 15 | - | 152 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 16 | 1 | 145.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 12 | - | 105 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 13 | 1 | 92 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 13 | - | 77 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 11 | 1 | 60 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 6 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 20 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 546.5 |
2. | Red Bull-Honda | 541.5 |
3. | Ferrari | 297.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 258 |
5. | Alpine-Renault | 137 |
6. | AlphaTauri-Honda | 112 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 11 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |