Az idényt megelőző felkészülés leggyorsabbja, Sergio Pérez kezdett az élen a bahreini nyitányon, míg a második a „sötét lónak” tartott Aston Martint kormányzó Fernando Alonso lett. A sérülése után a silvestone-i csapattal a munkát pénteken megkezdő Lance Stroll eközben hatodikként zárt, ami mindenképpen biztató kezdés volt Lawrence Stroll csapata számára.
MÁRCIUS 3., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:32.758 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:30.907 | |||||
MÁRCIUS 4., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
MÁRCIUS 5., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Március 19., 18.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | ||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Igaz, a Ferrari és a Mercedes helyezése is csalóka volt, hiszen a maranellóiak többnyire a hosszú etapokra összpontosítottak, míg az „ezüstnyilak” nem is használták a lágy gumikat.
Az immár villanyfényben kezdődő második edzést így nagy várakozás előzte meg, főleg, hogy a folytatást tekintve ez az egyórás gyakorlás szolgált a legpontosabb képpel az erőviszonyokról, hiszen az időmérő, valamint a verseny is hasonló körülmények között fog lezajlani.
Az első próbálkozásokat követően Charles Leclerc vezérletével a Ferrari párosa foglalta el az első két helyet, harmadikként pedigHamilton érkezett már közel fél másodperces hátránnyal. Az első ötöst az Alpine kettőse tette teljessé, míg az első edzés első három helyezettje a hatodik, a nyolcadik és a tizedik helyen érkezett, igaz, Pérez, Alonso és Verstappen is a közepes gumin kezdte meg a munkát, miközben a többiek a lágyon futották az addigi legjobbjukat.
Félidőhöz közeledve a mezőny először futott időmérős szimulációt, ami több érdekességet is tartogatott: Alonso 1:30.907-es körrel állt az élre, mögé a pattogásra panaszkodó Verstappen zárkózott fel 169 ezredes hátránnyal, míg Pérez további két ezredre követte a csapattársát a harmadik helyen.
Negyedikként Leclerc érkezett már közel fél másodperces lemaradással, majd nagy meglepetésre a visszatérő Nico Hülkenberg tette teljessé az első ötöst. Az óriási időt futó Haas mögött Lance Stroll, Pierre Gasly, Hamilton, Norris és Csou Kuan-jü egészítette ki a top 10-et.
George Russell és Carlos Sainz Jr. is a mezőny második felében zárt, előbbi a 13., utóbbi a 14. pozíciót foglalta el.
Az újoncok közül Oscar Piastri a 15., Nyck de Vries a 19., míg Logan Sargeant a 20., azaz az utolsó helyen végzett.
A mezőny meglehetősen szoros volt, hiszen az első Alonsót és a tizenharmadik Russellt kevesebb mint egy szekundum választotta el egymástól, és az utolsó Sargeant lemaradása sem haladta meg a két másodpercet.
A gyors körök után a versenyszimulációk kerültek a középpontba, így a folytatásban már nem történt javítás. A legkevesebb időt Kevin Magnussen töltötte a pályán, a dán 18 kört futott, miközben a többség megközelítette a 30-as körhatárt. A Haas közlése szerint a tervezettnél hosszabbra nyúló beállításcsere miatt vesztett némi időt a pilóta.
Folytatás szombaton 12 óra 30 perckor a harmadik szabadedzéssel.