A katari időmérőn idei tizedik rajtelsőségét szerezte Max Verstappen, aki a szezon 17. futamának akár már háromszoros világbajnokként vághat neki. A Red Bull versenyzője jó eséllyel bebiztosíthatja harmadik vb-diadalát már a szombati sprintfutamon, ám egyelőre nem bízza el magát a változékony körülmények miatt.
„Remekül kezdtük a hétvégét, bár kissé nehezek voltak a körülmények, hiszen a pálya új felülete egyelőre nem a legjobb, ami hatással van a tapadásra is – mondta Verstappen. – Örülök viszont, hiszen enyém lett a pole. Főleg az első Q3-as körömön éreztem nagyon jónak az autót, viszont nem voltam könnyű helyzetben, hiszen nem tudtam, hogy az újraaszfaltozott pályán meddig mehetek el a határokat illetően. Az autónk jól megy sötétben, bár holnap más lesz a helyzet, amikor teljesítünk még egy időmérőt. Kissé melegebb lesz, és nem tudom, mire számíthatok ilyenkor.”
Először csak úgy tűnt, hogy a top háromban zárta George Russell a katari kvalifikációt, végül ő rajtolhat Verstappen mellől vasárnap. A Mercedes versenyzője rendkívül elégedett az eredménnyel, hiszen nem számítottak ilyen előkelő rajtpozícióra.
OKTÓBER 6., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.428 | ||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:23.778 | ||||||
OKTÓBER 7., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 15.00–15.44 | ||||||
Sprint: 19.30–20.30 | ||||||
OKTÓBER 8., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (57 kör, 308.611 km) rajtja: 19.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Paulo-i Nagydíj, Sao Paulo |
„A mai napon mindenki számára nehezek voltak a körülmények – vélekedik Russell. – Újraaszfaltozták a pályát, és nagyon csúszós a felülete, ráadásul erős volt a szél is, aminek következtében sok homok került a pályára. Amikor kimentünk az időmérő elején, teljesen mások voltak a köridők, mint amiket elértünk a szabadedzésen. Végül is jól éreztem magam, és nagyon elégedett vagyok a rajthelyemmel. Úgy gondolom, hogy ez kicsit jobb annál, mint amire előzetesen számítottunk.”
A sportfelügyelők beidézték Lewis Hamiltont a kvalifikációt követően, ám jelen állás szerint a második rajtsorból indulhat Katarban a hétszeres világbajnok. Bár csapata számára ez igen jónak mondható, Hamilton úgy érzi, akár többre is képes lett volna a pénteki napon.
„Nem vagyok teljes mértékben elégedett, de persze nagyszerű eredményt jelent a csapat számára, hogy az első két sorból rajtolhatunk – mondta a Mercedes versenyzője. – Küzdöttem némi nehézséggel az időmérő elején, főként a szél miatt voltak nehezek a körülmények. Végső soron ez egy átlagos kvalifikáció volt a számomra. A versenyen mindent megteszek, hogy pontokra váltsam ezt az eredményt, és nagyszerű, hogy a ferrarisok előtt végeztünk. Ez kulcsfontosságú lehet számunkra.”
Igen jó formában volt Carlos Sainz Jr. az utóbbi hetekben, Katarban azonban nem jutott be a kvalifikáció harmadik szakaszába. A Ferrari versenyzője nem lepődött meg korai búcsúján, s reméli, jobb nap vár rájuk szombaton.
„Az elejétől kezdve nagyon nehezen alakult az időmérőm, sokat szenvedtem az autó egyensúlyával – árulta el Sainz. – Az edzésen egész jól viselkedtek a gumik, és megfelelőnek volt mondható a tapadásom ezen az újraaszfaltozott pályán. Amikor viszont az időmérőre csökkent a hőmérséklet, egyszerűen a tapadás is eltűnt. Nagyon szenvedtem, szóval nem lepődtem meg, hogy már a Q2-ben kiestem. Remélhetőleg fordítani tudunk a helyzetünkön holnap, de vasárnap mindenképpen nehéz dolgunk lesz, hiszen hátrébbról rajtolok egy olyan pályán, amelyen nem túl könnyű előzni.”
Lando Norris több körét is törölték az időmérő során, s bár a leintést követően úgy tűnt, hogy az első sorból rajtolhat, a McLaren-pilóta végül csupán a tizedik pozícióból vághat neki a katari futamnak. Norris elismeri, hogy miatta úszott el a jó eredmény.
„Túlkormányzottsággal küzdöttem, és amikor próbáltam korrigálni, túl szélesre csúsztam – ecsetelte a brit versenyző. – A csapat remek munkát végzett, én viszont elszúrtam. Csak arra tudok gondolni, hogy mit kellett volna tennem ma. Össze kellett volna hoznom néhány jó kört, miközben nem hibázom. Csupán ennyire lett volna szükségem, de ehelyett nem sikerült túl jól ez a nap a számomra.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:23.778 | átlag: 232.858 |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:24.219 | 0.441 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.305 | 0.527 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:24.369 | 0.591 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:24.424 | 0.646 |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:24.540 | 0.762 |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:24.553 | 0.775 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.763 | 0.985 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.058 | 1.280 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | – |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:25.301 | 0.920 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:25.328 | 0.947 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:25.462 | 1.081 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:25.707 | 1.326 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:25.783 | 1.402 |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:26.210 | 1.203 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.345 | 1.338 |
18. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:26.635 | 1.628 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.046 | 2.039 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.432 | 2.425 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:25.007 | 1. | Hamilton | 1:24.381 |
2. | Norris | 1:25.131 | 2. | Verstappen | 1:24.483 |
3. | Alonso | 1:25.223 | 3. | Norris | 1:24.685 |
4. | Piastri | 1:25.266 | 4. | Piastri | 1:24.724 |
5. | Russell | 1:25.334 | 5. | Russell | 1:24.827 |
6. | Leclerc | 1:25.452 | 6. | Gasly | 1:24.918 |
7. | Gasly | 1:25.566 | 7. | Ocon | 1:24.928 |
8. | Ocon | 1:25.711 | 8. | Leclerc | 1:25.079 |
9. | Sainz | 1:25.808 | 9. | Alonso | 1:25.241 |
10. | Hülkenberg | 1:25.904 | 10. | Bottas | 1:25.297 |
11. | Pérez | 1:25.991 | 11. | Cunoda | 1:25.301 |
12. | Bottas | 1:26.038 | 12. | Sainz | 1:25.328 |
13. | Cunoda | 1:26.058 | 13. | Pérez | 1:25.462 |
14. | Hamilton | 1:26.076 | 14. | Albon | 1:25.707 |
15. | Albon | 1:26.118 | 15. | Hülkenberg | 1:25.783 |
16. | Sargeant | 1:26.210 | |||
17. | Stroll | 1:26.345 | |||
18. | Lawson | 1:26.635 | |||
19. | Magnussen | 1:27.046 | |||
20. | Csou | 1:27.432 |