Szombaton véget vetett a 2023-as világbajnoki címért folytatott csatának, vasárnap pedig szezonbéli 14. győzelmét aratta Max Verstappen. Az immár háromszoros világbajnok kissé tartott a McLarentől az igencsak nehéz katari futamon.
„Úgy érzem, hogy az első etapomon alapoztam meg a sikert, utána kontroll alatt tudtam tartani a versenyt – mondta Verstappen. – A McLaren ma is nagyon gyors volt, szóval keményen kellett nyomnom a győzelemért. Elég jó futamot teljesítettem, viszont benne van a top ötben, ami a fizikai megterhelést illeti.”
A holland versenyző egyébként nem különösebben örült annak, hogy a Pirelli gumiproblémái miatt a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA) úgy határoztak, nem bízzák a csapatokra a döntést, hogy a versenyzők hány kört tesznek meg egy-egy szett abroncson.
„Jobban szeretem, amikor annyi kört teljesíthetünk a gumikon, amennyit szeretnénk, és nem kényszerítenek minket kerékcserére. Úgy terveztük az autót, hogy jól bánjon a gumikkal, de a mai napon ennek nem élvezhettük az előnyét, pedig általában ez jelenti az egyik erősségünket” – tette hozzá Verstappen.
OKTÓBER 6., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.428 | ||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:23.778 | ||||||
OKTÓBER 7., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 1. Piastri 1:24.454 | ||||||
Sprint: 1. Piastri, 2. Verstappen, 3. Norris | ||||||
OKTÓBER 8., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Piastri, 3. Norris | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
Szombaton győzelmet aratott a sprintfutamon, vasárnap pedig a dobogón ünnepelhetett Oscar Piastri, aki bár élvezte, hogy az egy szett gumin megszabott maximális teljesíthető kör miatt a megszokottnál keményebben nyomhatták, véleménye szerint a körülmények igen megterhelőek voltak.
„Egyértelműen ez volt életem legnehezebb versenye – vallotta be a leintést követően a McLaren újonca. – A három bokszkiállás miatt igazán keményen nyomhattam, de úgy éreztem, mintha ötvenhét időmérős kört teljesítettem volna. Nagyon jól alakult ez a futam, és örülök, hogy a gumik végül nem mentek szét. A rajtom és az első kanyar nagyon jól sikerült, de ezt már a verseny előtt elterveztük. Végig elég meggyőző volt a tempónk.”
Csapattársához hasonló véleményen van Lando Norris, akit bár szintén megviseltek a katari körülmények, végső soron nem bánja, hogy a Pirelli „kicsit belenyúlt” a lehetséges stratégiák alakulásába.
„Hihetetlen verseny volt a rajttól egészen a leintésig – vélekedik a brit pilóta. – Jól sikerült a start, majd a lehető legjobb volt a tempónk az egész futam során, aminek nagyon örülök. Ennek ellenére stresszes verseny volt, ráadásul iszonyú meleg volt, szóval kicsit elfáradtam. Nagyszerű eredményt értünk el a csapat számára, hiszen zsinórban harmadik alkalommal állhattunk dobogóra. Az, hogy három kiállással kellett teljesíteni ezt a futamon, fizikailag még nehezebbé tette azt, de legalább keményebben nyomhattuk, főleg az utolsó etapon. Valószínűleg ez volt az egyik legnehezebb versenyem, de élvezetes kihívást jelentett. Gratulálok Oscarnak, hiszen nem hibázott.”
Már az első körben véget érhetett volna mindkét Mercedes-pilóta számára a katari futam, ám George Russell tovább menni azt követően, hogy összeütközött csapattársával a rajtnál.
„Csalódott vagyok amiatt, ami a rajtnál történt, de minden annyira gyorsan jött – emlékezett vissza a brit pilóta. – Jól sikerültem a start, ahogyan Lewisé is, és én már Max mellett voltam, aztán hirtelen kettejük közé kerültem. Nem mehettem sehova, és nagyon csalódott vagyok mindkettőnk miatt, hiszen reggel beszélgettünk, és én tisztában voltam azzal, hogy össze kell dolgoznunk. Mindketten dobogóra akartunk állni, és az sem számított, milyen sorrendben, csak a csapat érdekeit helyeztük szem elé. Azért örülök, hogy sikerült a Ferrari előtt célba érnem, és szereztünk néhány pontot.”
Az ütközésért Lewis Hamilton utólag magára vállalta a felelősséget, és bocsánatot kért a Mercedes teljes csapatától.
„Nyilvánvalóan csalódott vagyok, és bocsánatkéréssel tartozom mindenki számára a csapatból. Úgy gondolom, hogy egyszerű versenybalesetről van szó, de vállalom érte a teljes felelősséget. Kétlem, hogy George bárhova mehetett volna, hogy elkerülje az ütközést” – ismerte el a hétszeres világbajnok.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:27.39.168 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 4.833 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 5.969 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 34.119 mp h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 38.976 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 49.032 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:02.390 p h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.563 p h. |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.181 p h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:16.127 p h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.652 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.300 p h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.014 p h. |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
16. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 40 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen* | 14 | 16 | 19 | 8 | 433 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 16 | 2 | 224 |
3. | Lewis Hamilton | - | 5 | 17 | 3 | 194 |
4. | Fernando Alonso | - | 7 | 17 | 1 | 183 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 2 | 16 | - | 153 |
6. | Charles Leclerc | - | 3 | 14 | - | 145 |
7. | Lando Norris | - | 5 | 13 | - | 136 |
8. | George Russell | - | 1 | 15 | 1 | 132 |
9. | Oscar Piastri | - | 2 | 9 | - | 83 |
10. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 47 |
11. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | - | 46 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 10 | - | 44 |
13. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 23 |
14. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
* már világbajnok |
1. | Red Bull-Honda RBPT* | 657 |
2. | Mercedes | 326 |
3. | Ferrari | 298 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 230 |
5. | McLaren-Mercedes | 219 |
6. | Alpine-Renault | 90 |
7. | Williams-Mercedes | 23 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
9. | Haas-Ferrari | 12 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 5 |
* már világbajnok |