Lewis Hamilton neve mellett nem állnak túl fényes eredmények három nagydíj elteltével: az időmérőkön rendre kikapott fiatalabb csapattársától, George Russelltől, az eddigi legjobb rajthelyét a nyolcadik pozíció jelentette, miközben a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon már a második szakaszban búcsúzott. Ami a versenyeket illeti, Bahreinben hetedikként, míg Szaúd-Arábiában a kilencedik helyen intette le a kockás zászló, amit Melbourne-ben technikai meghibásodás és kiesés követett.
Az előrelépésben bízó hétszeres világbajnok a 17. körben jelentett motorproblémát. „A lágy gumin startoltunk, hiszen nem jutottam be a Q3-ba, és rendben volt. Sikerült elévágnom néhány versenyzőnek, a tempó is jó volt, semmi különleges, de valamivel gyorsabb voltam, mint az előttem haladók, aztán a motor elszállt."
Hamilton úgy érzi, a mostani pályafutása legrosszabb évkezdése. „Ez a valaha volt legrosszabb idénykezdésem. Rosszabb, mint a 2022-es és a 2023-as, de úgy vélem, még a 2009-esnél is. De meglepő módon egészen jól érzem magam. Egyszerűen mindent próbálok a körülményekhez mérten szemlélni. Lehetne sokkal rosszabb is. Nagyon hálás vagyok, hogy itt lehetek, és élveztem az Ausztráliában töltött időt. A csapattal való munkát szintén élvezem. Természetesen szeretnék győzelmekért harcba szállni, meglátni a célvonalat, és sosem jó érzés, amikor így alakul, és a futam felét sem érem el, de vissza fogunk vágni, és végül célt fogunk érni. Tovább kell dolgoznunk."
„Könnyű elragadtatni magad a pillanat hevében, és a problémára fókuszálni, de a teljes képet kell nézned. Emellett azt is el kell fogadni, hogy nem irányíthatsz mindent. Frusztráló, hogy nincs minden az irányításunk alatt. Nem vagyok boldog, de holnap nagyszerű napom lesz" – jelentette ki a kiesését követően.
A Mercedes azzal a reménnyel vágott neki az idénynek, hogy a koncepcióváltás után a Red Bull első számú kihívójává lép elő, és csökkenti a lemaradását az osztrák riválissal szemben. „Ez mindenki hangulatára rosszul hat a csapatnál, hiszen olyan sokat dolgoztunk a télen, és izgatottan, motiváltan, valamint elszántan érkeztünk meg, azt gondoltuk, hogy a győzelemért harcolunk, de nyilvánvalóan nem ez a helyzet. Aztán úgy vagy vele: oké, akkor a második vagy a harmadik helyért küzdesz, de nem így van. És csak mész lefelé, ez nehéz. De még mindig inspirálnak az emberek, akikkel együtt dolgozom, továbbra is mindent megtesznek, és ez a legfontosabb."
Hamiltonhoz hasonlóan a csapatfőnök, Toto Wolff is csalódottan beszélt a dupla kiesést hozó ausztrál versenyt követően. „Voltak időszakai a futamnak, amikor nagyon hiányzott a tempó, és volt egy szakasza, a végén, amikor a többiekéhez viszonyítva rendben volt, de még az sem olyan volt, mint szerettük volna. A második etapon láthattuk, hogy nem sikerült közelebb kerülnünk a közepes keveréken (Fernando) Alonsóhoz. A köridők alapján egy másodpercre voltunk a McLarentől. Aztán hirtelen az utolsó etapon, amikor már nem aggódtunk semmi miatt, sokkal versenyképesebbek voltak a köridők. Nem olyanok, mint (Carlos) Sainzé, de sokkal jobb volt a helyzet."
„Abban a hitben vágtunk neki az idénynek, hogy ez az autó jobb, mint a tavalyi. De ha megnézzük a tavalyi évet, akkor (Charles) Leclerc kiesett, míg negyedik volt, majd kiszorult az első tízből a büntetése nyomán, míg most negyven másodperccel vannak előttünk. Egyfelől orrba vágnám magam emiatt, másfelől ez bizonyíték arra, hogy ha helyrerakod a dolgokat, akkor gyorsan fordíthatsz a helyzeten, és ebben továbbra is hinned kell. Jelenleg viszont nagyon-nagyon rossz időszakot élünk."
„Nehéz ezt lenyelni, rendkívül nehéz. Hazudnék, ha azt mondanám, egy pillanatig is pozitívan látom a helyzetet, és optimista vagyok. De muszáj legyőzni a negatív gondolatokat, és azt kell mondanunk, hogy fordítani fogunk. De a mostani helyzetet nagyon-nagyon brutálisnak érezzük."
Az újabb csalódáskeltő évkezdet után megkérdőjeleződött, hogy Wolff jól irányítja-e a harmadik éve szenvedő Mercedest. Az osztrák azonban nem érzi úgy, hogy félre kellene állnia. „Résztulajdonosként gondoskodnom kell róla, hogy pozitív és kreatív legyen a hozzájárulásom. Én vagyok az első, aki azt mondja: ha valakinek van jobb ötlete, álljon elő vele. Érdekemben áll, hogy a lehető leggyorsabban fordítsunk a helyzeten. A fizikával van problémánk, nem a filozófiával vagy a szervezeti struktúrával, nem nyeltük le a hülye pirulát 2021 után. Egyszerűen csak nem értjük az autónk bizonyos viselkedési jegyeit."
„Minden egyes nap tükörbe nézek mindennel kapcsolatban, amit teszek. A nagy különbség, hogy nem mondhatom, hogy ez a munkám, és befejezem. Nincs választásom, ez sajnálatos helyzet. Nem vagyok vállalkozó vagy alkalmazott, aki azt mondja, elegem van ebből. A mókuskerekem tovább forog, és nem tudok kiugrani belőle."
Wolff nem lesz a helyszínen a soron következő Japán Nagydíjon, de otthonából így is követni fogja az eseményeket, és tartani fogja a kapcsolatot a csapattal.
38. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 22., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:18.564 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:17.277 |
MÁRCIUS 23., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.714 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:15.915 |
MÁRCIUS 24., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Sainz, 2. Leclerc, 3. Norris |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |