A Ferrari remek formában kezdett Melbourne-ben, a nyitó napon Charles Leclerc érte el a legjobb időt, és előzte meg közel négy tizeddel a címvédő Max Verstappent, miközben a harmadik helyen a vakbélműtétje után visszatérő Carlos Sainz Jr. foglalt helyet. A Scuderia meglehetősen optimistán várta a folytatást, miközben a Mercedes kísérletezése elég rosszul sült el, a különböző beállításokat kipróbáló Lewis Hamilton a tizennyolcadik pozícióban zárta a pénteket, és az egyik legrosszabb edzésének nevezte a másodikat.
A leginkább csalódott azonban nem ő, hanem a Williams csapata volt a nap végén, hiszen egyik autóját elvesztette már a versenyhétvége elején. Alexander Albon még az első tréningen törte össze az FW45-öst, aminek következményeként többek között sérült az erőforrás, a váltó, valamint a váz is. A grove-i alakulat már a balesetet követően jelezte, nem hozott tartalékvázat Ausztráliába, így a kocsi megjavítása jelentette volna az egyetlen megoldást.
A szerelők szorgosan dolgoztak is a gépen, ám az egy autóval teljesített második edzés után bejelentették, kénytelenek visszaléptetni a sérült vázat. Bár a hibát Albon követte el, annak árát a csapattárs, Logan Sargeant fizette meg, a William ugyanis az egyetlen ép vázát a thaiföldi rendelkezésére bocsátotta. Az alakulattal a második évét teljesítő amerikai pilóta hétvégéje így a bokszfalon folytatódik, és mindössze tizenkilenc autó fog pályára hajtani a nagydíj fennmaradó részében.
Helyi idő szerint szombat déltájban napsütéses, de kissé hűvös idő fogadta a csapatokat az Albert Parkban, hiszen a levegő hőmérséklete a 20 Celsius-fokot sem érte el. A versenyzők nem is rohamozták meg a pályát, az első negyed óra végén mindössze öten, Verstappen, Sergio Pérez, Sainz, Leclerc, valamint Albon rendelkezett mért körrel. A mezőnyből utolsóként a kétszeres vb-első Fernando Alonso iratkozott fel az időlistára, méghozzá nem sokkal félidő előtt.
Az élen ekkor Sainz foglalt helyet 1:16.791-gyel, a spanyol három tizeddel előzte meg a második Verstappent, majd Pérez és Leclerc érkezett, míg az ötödik Lance Stroll lemaradása már az egy másodpercet is meghaladta annak ellenére, hogy a kanadai lágyon, míg az előtte álló négyes a közepesen érte el az addigi legjobb idejét. A Mercedes szenvedése eközben tovább folytatódott, George Russell a tizedik, míg a nagy lemaradást nem igazán értő, és az autóval változatlanul küszködő Lewis Hamilton a tizenkettedik pozícióban érkezett.
Noha az „ezüstnyilak" az újabb próbálkozásuk alkalmával előreléptek az ötödik-hatodik helyre, a hátrányuk 6–8 tized körül mozgott, miközben eggyel puhább abroncson futották a körüket, mint az időközben az első két helyet kisajátító Ferrari, illetve a harmadik és a negyedik pozíciót elfoglaló Red Bull versenyzőpárosa.
Szűk húsz perccel a vége előtt egyre több pilóta teljesítette a gyors körét a piros oldalfestésű Pirellin, aminek révén a McLaren hazai versenyzőjének, Oscar Piastrinak sikerült beékelődnie a Scuderia és a „vörös bikák" kettőse közé, miközben a márkatársa, Lando Norris az „ezüstnyilakat" választotta szét. Az utolsó tíz perchez közeledve aztán a Mercedes javított jelentős mértékben, Hamilton tizenöt ezredmásodpercre, míg Russell bő két tizedre megközelítette a közepesen továbbra is vezető Sainzot, miközben Verstappen nem tudott faragni az idején a lágy gumis körén.
A hajrában a Ferrarinál is előkerültek a piros jelzésű Pirellik, Sainz a Red Bull címvédőjéhez hasonlóan ugyanakkor nem tudott előrelépni, míg Leclerc hiába javított, ő is csak megközelíteni tudta márkatársa korábbi idejét. Bár úgy tűnt, a Scuderia visszatérő spanyol pilótája a közepesen futott körével zárja az élen az utolsó szabadedzést, Verstappen és Leclerc az utolsó pillanatban még talált időt a lágyon.
A leggyorsabbnak végül a monacói bizonyult 1:16.714-gyel, az előnye két század volt a címvédő holland előtt, a harmadik Sainz lemaradása 77, míg a negyedik Hamiltoné 92 ezred volt, vagyis az első négyest kevesebb mint egy tized választotta el egymástól. Az ötödik Russell lett, majd Alonso, Pérez, Piastri, Stroll, illetve Norris tette teljessé az első tízes sorát.
Az egyetlen állva maradt Williamsszel Albon a tizenharmadik, míg a hazai pályán versenyző Daniel Ricciardo a tizennyolcadik helyen végzett, a sort Pierre Gasly zárta az Alpine volánja mögött.
Folytatás 6 órakor az időmérővel.
38. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 22., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:18.564 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:17.277 |
MÁRCIUS 23., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.714 |
Időmérő | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 24., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja | 5.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |