ANGOL IDŐJÁRÁST HOZOTT A HOLLAND HÉTVÉGE ELEJE. Az időjárás-előrejelzések alapján számítani lehetett arra, hogy Zandvoortban többször is nehezítő tényező lesz az esetleges csapadék érzése, ám végül csupán a szabadedzéseken körözött a mezőny vizes pályán. A felkészülés tehát olyan viszonyok között zajlott, mint néhány héttel ezelőtt Silverstone-ban.
SARGEANT NEM SEGÍT SAJÁT JÖVŐJÉN. Néhány hete biztossá vált, hogy a Williamsnél megválnak Logan Sargeanttől az idény végén, s ez valószínűleg az amerikai versenyző F1-es pályafutásának végét is jelenti. Sőt, a zandvoorti harmadik tréning után – amelyen Sargeant olyan csúnyán összetörte autóját, hogy az időmérőn sem tudott részt venni – ismét felerősödtek a pletykák, miszerint a Williamsnél már a szezon vége előtt változás történhet a pilótafelállásban.
NORRIS A POLE-BAN, VERSTAPPEN MÉLY ÁLOMBAN. Több mit három tizedmásodperces előnnyel nyerte meg a kvalifikációt Lando Norris, akinek rajtelsősége azonban korántsem jelentette azt, hogy a mögüle indulóknak nem volt okuk a bizakodásra. A korábban rosszul sikerült rajtokból kiindulva például Max Verstappennek nem éppen azzal kellett töltenie a futamot megelőző estét, hogy azon rágódott, hogyan tudja maga mögé utasítani Norrist a piros lámpák kialvása után.
AMI SUPERMANNEK A KRIPTONIT... A nagy fölénnyel elhódított a rajtelsőség ellenére Norrisnak valóban volt miért aggódnia a másnapi rajtot illetően. A brit pilóta ugyanis az utóbbi időben nem jeleskedett a startoknál, s például a Hungaroringen sem sikerült megtartania a vezetést az első kanyarból kijövet. Nos, Hollandiában hasonlóan indult a futama, de ezúttal legalább örömteli lett a befejezés.
BOHÓCOK HELYETT EZÚTTAL ZSENIK. Az alábbi kép visszatérő mém az utóbbi években, a zandvoorti verseny után azonban legfeljebb ironikus értelemben lehetett így utalni a Ferrari szakembereire. A Charles Leclerc-nek kitalált taktika ugyanis olyannyira jól sikerült, hogy a monacói versenyző a dobogón ünnepelhetett Hollandiában.
Pedig Leclerc nem volt túl bizakodó a Ferrari esélyeit illetően, és erre meg is volt az oka. A maranellóiak pénteken és szombaton sem éppen olyan teljesítményt nyújtottak, ami a dobogós helyezés lehetőségét vetítette elő. Maga Leclerc is azt nyilatkozta az időmérőt követően, hogy csoda lenne, ha a top három között végeznének vasárnap, ám mégis összejött az erőn felüli eredmény.
A DOMINANCIA MARAD, CSAK MÁS VESZI ÁT? A Red Bull sokat veszített a riválisokkal, s különösen a McLarennel szemben az utóbbi hónapokban, ráadásul úgy tűnik, a nyári szünet után Norrisék még több borsot törhetnek a címvédő istálló orra alá. Persze elnézve azt a különbséget, amellyel a brit célba ért Zandvoortban, talán elkezdhetünk aggódni amiatt, hogy az utóbbi években látott Red Bull-dominanciát máris a McLaren uralma követi.
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30:45.519 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 22.896 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 25.439 mp h. |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 27.337 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 32.137 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 39.542 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 44.617 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 49.599 mp h. |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 15 | 2 | 295 |
2. | Lando Norris | 2 | 8 | 13 | 2 | 225 |
3. | Charles Leclerc | 1 | 6 | 13 | - | 192 |
4. | Oscar Piastri | 1 | 4 | 14 | - | 179 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 5 | 13 | 1 | 172 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 14 | 2 | 154 |
7. | Sergio Pérez | - | 3 | 12 | 3 | 139 |
8. | George Russell | 1 | 2 | 13 | 2 | 122 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 1 | 50 |
10. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | - | 22 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 8 |
15. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 5 |
17. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 5 |
18. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 4 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 434 |
2. | McLaren-Mercedes | 404 |
3. | Ferrari | 370 |
4. | Mercedes | 276 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 74 |
6. | RB-Honda RBPT | 34 |
7. | Haas-Ferrari | 27 |
8. | Alpine-Renault | 13 |
9. | Williams-Mercedes | 4 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |