A kizárólagos beszállító, a Pirelli a pénteki szabadedzésen használt gumik szokásos ellenőrzésénél észlelt problémát, és megállapította, a körülbelül húsz kört teljesítő abroncsoknál számos esetben megfigyelhető volt a részleges leválás az oldalfalnál, ami nyomásvesztéshez, teljes leváláshoz és defekthez vezethet, ha nagyobb távot teljesítenek rajtuk a versenyzők.
OKTÓBER 6., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.428 | ||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:23.778 | ||||||
OKTÓBER 7., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 15.20–16.04 | ||||||
Sprint: 19.30–20.30 | ||||||
OKTÓBER 8., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (57 kör, 308.611 km) rajtja: 19.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
Az olasz gumibeszállító szerint a probléma hátterében az öt centiméter magas úgynevezett „piramis kerékvető" állhat, így biztonsági okokra hivatkozva több óvintézkedést is bevezettek a folytatás előtt. A módosítások részeként megváltoztak a pályahatárok a 12-es, illetve a 13-as kanyarnál, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fehér vonalat 80 centiméterrel beljebb festették fel az aszfaltra.
A mezőny a közép-európai idő szerint 15 órakor kezdődő extra, 10 perces gyakorláson tesztelheti az új feltételeket, aminek következtében a sprintidőmérő kezdését 15 óra 20 percre tolták el. A Pirelli a 19 körös sprintet követően újra elemezni fogja a helyzetet, és ha a probléma továbbra is fennáll, előírhatja, hogy az új szett gumikkal legfeljebb húsz, míg a használttal (az időmérős be- és kivezető körrel együtt) huszonkét kör teljesíthető, s arra kötelezheti a csapatokat, hogy legalább háromszor cseréljenek kereket a vasárnapi versenyen.