Schumachert "szétszedték"

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS, TÓTH ANITA ÉS CZAGÁNY BALÁZS (fotó)HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS, TÓTH ANITA ÉS CZAGÁNY BALÁZS (fotó)
Vágólapra másolva!
2004.08.12. 22:10
Címkék
Michael Schumacher már hozzászokott, hogy ô van a középpontban, még Baumgartner Zsolt miatt sem csökkent az érdeklôdés iránta
Michael Schumacher már hozzászokott, hogy ô van a középpontban, még Baumgartner Zsolt miatt sem csökkent az érdeklôdés iránta
Michael Schumacher már hozzászokott, hogy ô van a középpontban, még Baumgartner Zsolt miatt sem csökkent az érdeklôdés iránta
Michael Schumacher már hozzászokott, hogy ô van a középpontban, még Baumgartner Zsolt miatt sem csökkent az érdeklôdés iránta
Michael Schumacher már hozzászokott, hogy ô van a középpontban, még Baumgartner Zsolt miatt sem csökkent az érdeklôdés iránta
Michael Schumacher már hozzászokott, hogy ô van a középpontban, még Baumgartner Zsolt miatt sem csökkent az érdeklôdés iránta
Michael Schumacher megmutatta magát. Ennyi elég volt ahhoz, hogy több tucat néző, aki volt olyan szerencsés, hogy éppen akkor ért a Ferrari-box elé, hömpölygő tömegként meginduljon. (A háromnapos tribünjegyet váltó szurkolók csütörtökön lehetőséget kaptak arra, hogy bemenjenek a boxutcába.) A hatszoros világbajnok azonban nem ijedt meg - megszokta már az efféle rohamokat -, és amit a biztonsági őröknek az erőfölényükkel nem sikerült elérniük, azt elérte Schumacher egyetlen kézmozdulattal. Csak felnézett az autogramosztásból, intett, jelezve, hogy nem folytatja, amíg hátra nem lépnek az emberek, és ők máris engedelmeskedtek. A maranellóiak szupersztárja néhány perc után bement a boxba, de így is jó néhány drukkerének szerzett maradandó élményt.
A boxutca másik végén ugyanilyen rohamot kellett kiállnia Baumgartner Zsoltnak, a száguldó cirkusz egyetlen magyar pilótájának, aki fürdött a népszerűségben. Élvezte, hogy végre itthon lehet, hogy végre nem egy idegen ország idegen városának idegen pályáján van, hanem itthon.

Már a pályabejárás is különleges volt

Baumgartner Zsolt (balra) és csapata láthatóan remek hangulatban készül a hétvégére
Baumgartner Zsolt (balra) és csapata láthatóan remek hangulatban készül a hétvégére
Baumgartner Zsolt (balra) és csapata láthatóan remek hangulatban készül a hétvégére
Persze, a csütörtöki program a szokásos volt a Hungaroringen is: délután körbejárta a pályát a mérnökével, megbeszélték a megbeszélnivalókat a csapatértekezleten, adott néhány interjút, és mentálisan készült a hét végi megméretésre.
"A mostani pályabejárás annyiban különbözött a többitől, hogy itt lelkendezve üdvözöltek a pályabírók, nem tudtam senki mellett úgy elmenni, hogy ne kívánt volna sok szerencsét - mondta a Minardi magyar versenyzője. - A pályán nincs túl sok újdonság tavalyhoz képest, talán csak az tűnt fel, hogy az első kanyar végén, arra a részre, ahol kigyorsítunk, műfüvet raktak. Ezt már több pályán láttam az idén, és úgy tűnik, bevált. A mérnököm elmondta a tavalyi beállításaikat, és arra jutottunk, hogy a Jordannel teljesen más fokozatban kellett venni egyes kanyarokat, mint a Minardival, de ez a beállításokból adódik. Az autón lesz néhány aerodinamikai újítás (két kis szárny), amely a leszorítóerő növelésére szolgál."
Baumgartner még azt is elmondta, hogy a hazai közönség érzelmileg sokat jelent számára, de a verseny összességében ugyanolyan, mint a többi. Kivéve, ha esik. Mert a vizes pálya jót tenne a csapata szereplésének. Sajnos azonban egyelőre csak zivatarokról hallani, amelyek összezavarhatják az eseményeket, de segíteni nem sokat segít.

A Hungaroringen közben a csütörtöki sajtótájékoztatóval elkezdődött a hivatalos program. Első körben a két leendő csapattársat, Mark Webbert és Jenson Buttont kérdezhették az újságírók. Azt gondolhatnánk, a nap legérdekesebb témáját hozta ez a beszélgetés, és azt is hozhatta volna, ha a brit egy kicsit készségesebb. Button azonban a kényes kérdésekre - úgy mint: milyen a hangulat csapaton belül, és tud-e nyugodtan aludni a történtek után - vagy egyszavas válaszokat adott, vagy csak annyit mondott: no comment!
Annyi azért csak kiderült a sajtótájékoztatón, hogy jelenlegi csapata, a BAR ugyanúgy áll hozzá, mint az átigazolási botrány kirobbanása előtt (Button elvileg aláírt a Williamshez, de ennek még van némi akadálya a jelenlegi csapata részéről). Ugyanazért a célért küzdenek, és a befektetett munka eredményét még a csapat és a pilóta is élvezni szeretné. ---- Webber az átigazolással kapcsolatos hírekhez annyit tett hozzá: ő a maga részéről örülne, ha Buttonnal dolgozhatna, de arra, hogy a kamerák kedvéért kezet fogjanak mint újdonsült csapattársak, egyikük sem volt hajlandó. Webber még azt is elárulta, bármilyen nehéz helyzetben is van a Williams jelenleg, ő mindenképpen előrelépésnek tartja az átigazolását. Ugyanis amelyik csapat egyszer már tudott világbajnok lenni, az újra megtalálja az utat a győzelem felé.
Nos, hogy a Formula-1-es mezőny egyik legnagyobb tehetségének kikiáltott Webbernek igaza lesz-e, vagy sem, egyelőre nem tudni, az azonban biztos, hogy a csapat két pilótáján semmi sem múlik majd. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a Williams-istállónak 1981 (Alan Jones) után lesz újra ausztrál versenyzője.

Coulthard nem érti honfitársát

A második párban David Coulthard és Giancarlo Fisichella ült ki az emelvényre - ők már sokkal közlékenyebbek voltak, igaz, nem is táncolnak pengeélen, mint Button. A rövid nyári szünetet a hazájában, edzéssel töltő skótot is elsősorban a jövőjéről faggatták. "Igazán meglepett, hogy sokan kétségbe vonták a hozzáállásomat - vallotta be a McLaren-pilóta. - Bennem egyáltalán nem gyengült a küzdeni akarás, sőt, erősebb, mint valaha. Nézzék, nekem nincs családom, nincs gyerekem, semmi, ami visszafogna. És éhes vagyok a sikerre - még nem nyertem eleget."
S hogy melyik istálló autójának a volánja mögött szeretne a csúcsra érni? Nos, azt egyelőre még ő sem tudja. Szóba jöhet a BAR (a maga részéről csodálkozik, hogy Button elmegy a rendkívül látványosan fejlődő csapattól), de másokkal is folynak tárgyalások.
Fisichella is távozik a jelenlegi csapatától, és továbbra sem álmodozik a Ferrariról. Kapott azonban ajánlatot a Williamstől és a Renault-tól, és reméli, jól döntött, amikor az utóbbiét fogadta el. "A Ferrari után szerintem a második legerősebb team a Renault - jelentette ki teljes meggyőződéssel. - És én nyerni szeretnék. Nemcsak futamokat, hanem talán világbajnoki címet is. Ha nagyon kell, akkor ezért még arra is képes lennék, hogy elhagyjam Rómát, és Angliába költözzek. Persze, ha nem muszáj, akkor inkább maradok…"
Egyelőre azonban mindenki számára a Magyar Nagydíj a legfontosabb, amely ma a szabadedzésekkel kezdődik el. ---- A pénteki trió
Ebben az idényben eddig három pilóta osztozott a "Péntek leggyorsabbja" címen: Michael Schumacher, Rubens Barrichello és Kimi Räikkönen. A világbajnoki pontversenyben fölényesen vezető német Melbourne-ben, Imolában, Barcelonában, Monte-Carlóban, Montrealban és Hockenheimben, ferraris csapattársa Bahreinben, az Egyesült Államokban és Franciaországban, a McLaren ifjú finnje pedig a Malajziai, az Európai és a Brit Nagydíjon lett a pénteki szabadedzések összesített legjobbja.

DC sorozata
A 170. versenyére készülő David Coulthard három hete egyhuzamban 161. alkalommal startolt Németországban, ennél hoszzabb rajtolási sorozattal (187) csak Riccardo Patrese büszkélkedhet a száguldó cirkuszban. Az abszolút csúcs is az olaszé, aki 1977 és 1993 között mindent egybevetve 256 futamon indult.

Nyolc a csúcs
A Williams 1994 óta (Senna, Hill, Coulthard, Mansell) először szerepeltet négy pilótát a világbajnokságon. Sok ugyan ez a négy, de nem a legtöbb: a grove-iak első Formula-1-es évükben, 1973-ban - még ISO néven - nyolc sofőrrel tudták le a vb-t. Íme a hosszú névsor: Nanni Galli, Howden Ganley, Jacky Ickx, Gijs van Lennep, Graham McRae, Henri Pescarolo, Jackie Pretorius és Tim Schenken. ---- Új dizájn, új színek - David Coulthardra, ha csupán a sisakját nézi, a pénteki szabadedzéseken rá sem ismer majd az ember. Csütörtök délután mutatták be ugyanis azt az új sisakot (mármint csak a festése új, maga a modell a szokásos, megbízható fajta), amelyet a skót versenyző visel majd a Magyar Nagydíj első napján.
A sisak festése a skót nemzeti érzést tükrözi: az egyik oldalán a vörös sárkány, a másikon skót kockák, és mindez gyönyörűen összhangba hozva a Formula-1-es fejfedő tetején. A sisak a West által kiírt dizájnverseny győztese, amelyet maga a pilóta választott ki, és a csapat egyik tagjának egészen Moszkváig kellett érte menni, hiszen a pályázat első helyezettje Dmitrij Merkulov ott él. A jutalma egy VIP-belépő volt a Német Nagydíjra, no meg az, hogy a saját alkotását láthatja viszont pénteken a tévék képernyőin.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik