A három rajtelső az idén először mindhárom kategóriában győzni tudott: a 125-ben Thomas Lüthi a Francia Nagydíj történetének legfölényesebb győzelmével szerezte meg pályafutása első győzelmét; a 250-ben Daniel Pedrosa az utolsó körben biztosította be az idei második elsőségét; csakúgy, mint a MotoGP-ben Valentino Rossi, aki remek párbajban kerekedett felül az utolsó körben. De nekünk, magyaroknak sem lehet okunk panaszra a Le Mans-i viadal után: Talmácsi Gábor végig versenyben volt az érmes helyezésekért és végül hatodikként intette le a kockás zászló, Tóth Imre pedig pályafutása legjobb eredményét elérve a kilencedik helyen ért célba.
A 20 éves Tóth Imre az 52. nagydíján pályafutása legjobb eredményét érte el a 9. helyével(Fotó: Mirkó István)
A 20 éves Tóth Imre az 52. nagydíján pályafutása legjobb eredményét érte el a 9. helyével(Fotó: Mirkó István)
Talmácsi Gábor szokásához híven jó rajtot vett és az első két körben a második volt abban a hetes bolyban, amely az élen haladt. Lüthi azonban verhetetlen volt ezen a napon, Talmának viszont gondok voltak az első fékével, így nem tudott úgy menni, ahogyan szeretett volna. A problémák az utolsó két körben még jobban felerősödtek, és így honfitársunknak meg kellett elégednie a hatodik hellyel. De még ez is figyelemre méltó a múltat tekintve, hiszen Le Mans-ban Talma eddigi legjobbja a 16. hely volt. Talmácsi versenye egyébként nem ért véget a kockás zászlóval: a KTM ugyanis óvást adott be, mivel az első vb-érmét megszerző spanyol Sergio Gadea sárga zászlónál előzte meg a magyart. A zsűri azonban annak ellenére elutasította a KTM beadványát, hogy maga a spanyol pilóta is elismerte a vétségét.
Talma tehát egy kicsit dühös is volt, ellenben Tóth Imre felhőtlenül ünnepelhetett. Kiváló rajt után a hatodik körben látványosan elkezdett felzárkózni. A hetedik körben már pontszerző helyen száguldott, hat körrel a befutó előtt pedig megkaparintotta a kilencedik helyet. Ez Tóth pályafutásának eddigi legjobb eredménye - tavaly a Holland Nagydíjon a tizedik volt -, és azért is érdekes, hogy pont itt érte el, mert Talmához hasonlóan a múltban az apriliás magyar sem remekelt Le Mans-ban. Az idei verseny előtt egy 21. hely volt a legjobbja a negyedik vb-szezonját taposó Tóth Imrének.
A 19 éves Lüthi számára is örökre emlékezetes marad a Francia GP. A harmadik körben meglépett a többiektől, és senkitől sem zavartatva a harmadik vb-idényében megszerezte az első győzelmét. Lüthinek - aki az idén mindent háttérbe szorított a motorozás érdekében: szakított a barátnőjével, kilépett a középiskolából és pszichológust fogadott - köszönhetően a vb-n 1989 után hangozhatott fel újra a svájci himnusz. Pedrosának Lüthivel ellentetétben nagyon meg kellett küzdenie az elsőségért. A 19. körig együtt vonatozott az öttagú élbollyal, majd robbantott. Az iramát azonban Randy de Puniet is tudta tartani. Kettejük párbaja végül két kanyarral a cél előtt dőlt el: De Puniet hagyott egy rést, amelyen Pedrosa bebújt. Ezzel a győzelmével a kétszeres világbajnok beállította Valentino Rossi egyik rekordját: ő a második, aki húsz év alattiként 17-szer győzött.
Rossi válaszára sem kellett sokáig várni. Rossz rajt után az ötödik körben már az elsőségért viaskodott, nyolc körrel a cél előtt pedig elkezdődött a jerezi viadal visszavágója közte, és a szintén látványosan felzárkózó Sete Gibernau között. A spanyolnak azonban nem sikerült revánsot vennie: egyszer sem tudta megelőzni Rossit, ami nem is csoda, hiszen a hatszoros világbajnok az utolsó körben motorozta a leggyorsabb körét! A 71. győzelmét arató Rossi az első, aki két márkával is győzni tudott Le Mans-ban.
Francia Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 4. futama, Le Mans 125 kcm (24 kör, 100.320 km): 1. Lüthi (svájci, Honda) 41:52.772 (143.726 km/óra), 2. Gadea (spanyol, Aprilia) 3.080 mp h., 3. Kallio (finn, KTM) 3.263 mp h., 4. Di Meglio (francia, Honda) 4.237 mp h., 5. Simoncelli (olasz, Aprilia) 4.311 mp h., 6. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 4.882 mp h., …9. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 31.611 mp h.