Talmácsi Gábor több mint hét tizedmásodpercet gyorsult a pénteki időmérőhöz képest, mégsem lehet elégedett. Sőt! Vb-éllovasunk nagyon csalódott volt, hiszen saját hibáján kívül nem tudta megmutatni a valós tudását, a legtöbb időt ugyanis a boxban töltötte, anynyi volt a motor- és futóműgondja.
A királykategóriában parádézó Nicky Hayden 2000 után az elsô amerikai, aki edzéselsô lett a Német GP-n
A királykategóriában parádézó Nicky Hayden 2000 után az elsô amerikai, aki edzéselsô lett a Német GP-n
Talmácsi erőforrása nagyon hamar elgyengült, majd az edzés közben másik probléma is előkerült. A komplett hátsó futóművet ki kellett cserélni a KTM-en, azonban ez nem sokat segített, nem lett "vezethetőbb" honfitársunk motorja. Talma a gondok ellenére beverekedte magát a második sorba, de még rengeteg munka vár rá a vasárnap délelőtti warm-upon, hogy igazán versenyképes legyen a gépe. Egy ütőképes KTM-re pedig nagy szüksége lenne a magyar menőnek, mivel riválisai jó formában vannak. Kallio úgy szerezte meg az idei hetedik pole-ját, hogy kilenc tizedet faragott le a pénteki idejéből. Simoncelli, Lüthi és Simon több mint egy másodperccel volt jobb, mint az első időmérőn, miközben Pasini "csak" majdnem fél másodperccel szárnyalta túl a pénteki idejét. Talmácsinak nem lesz könynyű megismételnie Szabó II László 1971-es bravúrját, aki akkor a harmadik lett a Sachsenringen.
Talmával ellentétben Alex De Angelis és Nicky Hayden nagyon elégedett lehetett az edzések után. Hayden a csalódást keltő Brit GP után - már a harmadik körben elesett - bizakodva érkezett meg a Német GP-re. A pálya a Laguna Seca-i mellett - ugyebár az Egyesült Államokban gyűjtötte be két nagydíjjal ezelőtt az első pole-ját és az első győzelmét - az egyik kedvence, ahol tavaly már a harmadik volt. Hayden pedig szombaton olyan volt, mint Amerikában. Magabiztosan lett ismét rajtelső - a 24. születésnapján. Hayden győzelmi esélyei is elég nagyok, hiszen a legveszélyesebb riválisai gondokkal küszködnek: Sete Gibernau nem tudta megoldani az első futóműgondjait, Alex Barros ismét elesett, míg Valentino Rossi Yamahája egyelőre vezethetetlen.
Rossival kapcsolatos hír, hogy a Doktor menedzsere, Gibo Badioli, valamint a Yamaha versenyigazgatója, Lin Jarvis, szombaton este, lapzártánk után ült le tárgyalni hogy rendezze az utolsó nézeteltéréseket is az olasz pilóta 2006-os szerződtetése körül. A MotoGP-ben technikai újításról is be kell számolni. A vb történetében szombaton használtak először GPS rendszert, amellyel sokkal pontosabban lehet mérni a pilóták köridejeit, illetve sokkal pontosabban tudják tájékoztatni a helyi közönséget és a tévénézőket.
A 250-ben is kiemelkedett egy pilóta, Alex De Angelis, aki péntek után szombaton is a leggyorsabb volt, megszerezve második 250-es pole-ját. De Angelis - aki a tavaly júliusi Brit GP után lett ismét rajtelső - okkal reménykedhet, hogy végre megünnepelheti az első nagydíjgyőzelmét, hiszen a Sachsenringen mindig gyors volt: 2002 és 2004 között kétszer a harmadik, egyszer a második helyen végzett.
Német Nagydíj, a vb 9., illetve 10. futama, Sachsenring A rajtsorrend 125 kcm: 1. Mika Kallio (finn, KTM) 1:27.965, 2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:28.182, 3. Lüthi (svájci, Honda) 1:28.240, 4. Pasini (olasz, Aprilia) 1:28.353, 5. Simon (spanyol, KTM) 1:28.375, 6. Kojama (japán, Honda) 1:28.563, …8. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:28.631, …23. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:29.468. 250 kcm: 1. Alex De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:24.618, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:24.714, 3. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:24.905, 4. Porto (argentin, Aprilia) 1:25.193, 5. Aojama (japán, Honda) 1:25.433, 6. Takahasi (japán, Honda) 1:25.469. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 1:22.785, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:22.889, 3. Barros (brazil, Honda) 1:22.932, 4. Rossi (olasz, Yamaha) 1:22.973, 5. Melandri (olasz, Honda) 1:23.051, 6. Biaggi (olasz, Honda) 1:23.054 Tv: Eurosport (9.15-15.00, élő) ---- F ---- &