Bosszantó negyedik hely

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.07.31. 22:06
Címkék
Talmácsi Gábornak nem volt szerencséje a 15. Német Nagydíjon. Az edzéseken ugyebár folyamatosan motorgondjai voltak, és a tegnapi versenyen sem a saját hibájából maradt le az éremről. A kétszeres világbajnok Manuel Poggiali bukása miatt hat körrel a cél előtt leintették a versenyt - a versenytáv kétharmadát teljesítették, azaz a szabály szerint nem kellett új viadalt elrendelni -, így a végig dobogós helyért küzdő Talmának nem nyílt alkalma egy végső támadást indítani a jobb helyezésért. A szerencsétlen baleset miatt Talmácsi Gábornak meg kellett elégednie a negyedik hellyel, ami egyben azt is jelentette, hogy az összetett első helyéről visszacsúszott a harmadikra.
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)

A 125-ös verseny előtt a KTM megint bebizonyította, hogy az osztrák csapaton belül mindenki egyenlő elbánásban részesül. Az időmérők után Talmácsi megkapta csapattársa, Kallio futómű-beállítási adatait, amelyeknek köszönhetően látványosan fel is gyorsult. A délelőtti warm-upon ő volt a legjobb, majd a versenyen azonnal csatlakozott ahhoz a nyolctagú bolyhoz, amely az első helyért küzdött. Talma ugyan egyszer sem vezetett, de jól látható volt, hogy taktikázik: kímélte a fékjeit és a gumijait, hogy a fináléban megmutathassa az igazi sebességét az időközben négytagúra olvadt élcsoportban. Sajnos azonban Poggiali balesete miatt már nem tudta megelőzni Kalliót, Lüthit és Simoncellit. Pasini, aki Talmával együtt vezette a tabellát, még rosszabbul járt honfitársunknál: a kilencedik körben bukott, azaz az idén már a harmadik nagydíján nem szerzett pontot.

A 250-ben is történt egy baleset, amely eldöntötte a verseny végkimenetelét. Az ötödik körig nyolcan küzdöttek az első helyért, azonban egy balos kanyarban Jorge Lorenzo nekiment Daniel Pedrosa motorjának: Lorenzo bukott, Pedrosa pedig alaposan visszacsúszott. De nem jött zavarba! Tudta, hogy a sérült kipufogója miatt - amely a balos kanyarokban folyamatosan leért az aszfaltra - bármikor feladni kényszerülhet a versenyt, ezért aztán mindent egy lapra feltéve eszeveszett tempóra váltott. A kockáztatás kifizetődött, a kipufogó kibírta a versenyt, amelynek a végén két rekordot is beállított a sachsenringi címét megvédő spanyol: ő az első 250-es hondás, aki két győzelmet szerzett a Német GP-n, míg a nagydíjgyőzelmek tekintetében (20) immár ő minden idők harmadik legeredményesebb spanyolja. ---- A MotoGP-ben kétszer is elindították a versenyt, ugyanis a suzukis Hopkins nagyot bukott a hatodik körben, amikor is Hayden vezetett Rossi előtt. Az amerikai a második versenyben is megmutatta, hogy nagyon jó formában van, ám a Rossi- Gibernau párbajba így sem tudott beleszólni. Nyolc körrel a kockás zászló előtt Rossi megelőzte az amerikait, támadni kezdte Gibernau-t, aki majdnem a legvégéig kibírta a nyomást. Az utolsó kör első kanyarjában viszont hatalmasat hibázott, így végül Rossi könnyedén nyert.
Harmadik sachsenringi győzelme után a Doktor büszkén elmondhatja magáról, hogy már neki is annyi (76) nagydíjgyőzelme van, mint a hatvanas évek szupersztárjának, az 1981-ben elhunyt, tízszeres világbajnok Mike Hailwoodnak - vagy ahogyan a rajongói emlegették, Mike The Bike-nak. Rossi célja egyértelmű: azt szeretné, ha utolérné az örökranglista még előtte feszítő három óriását, a 81-szeres győztes Rolf Bilandot, a 90-szer diadalmaskodó Angel Nietót, valamint a toronymagasan uralkodó Giacomo Agostinit (122). ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, 4. hely):
- Ahhoz képest, hogy a hétvége folyamán jó néhány gondunk volt, és a kvalifikáción sem voltam túl gyors, a versenybeállításokkal megnyertem a reggeli bemelegítést, úgyhogy optimista voltam a rajt előtt. Mivel huszonhét körösre tervezték a viadalt, és nagyon sok a pályán a balos forduló, az volt a taktikám, hogy nem gyilkolom a gumikat, hanem tartalékolok az utolsó körökre, és akkor támadásba lendülök. Két körrel azután akartam megindítani a rohamot, hogy Poggiali elesett, és piros zászlóval leintették a futamot. Csalódott vagyok, mert szerintem nyerhettem volna, másfelől viszont tudom, hogy nehéz hétvégén vagyunk túl, és jó érzés értékes pontokkal hazatérni.

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 20. hely):
- A startom elég rosszul sikerült, majd az első három körben gondjaim voltak a ritmussal. Utána már hiába gyorsultam folyamatosan, mert néhány körön keresztül feltartottak. A legjobb pozícióm a tizenhetedik volt, de amikor leintették a futamot, már a huszadik helyen álltam, mert tönkrement a fordulatszámmérő, össze-vissza jelzett mindenfélét a motorom, ezért általában rossz ütemben váltottam sebességet. Sajnálom, hogy nem sikerült a pontszerzés. ---- Német Nagydíj, a vb 9., illetve 10. futama, Sachsenring

125 kcm (20 kör, 73.420 km):
1. Mika Kallio (finn, KTM) 29:46.795 (147.925 km/óra), 2. Lüthi (svájci, Honda) 0.134 mp h., 3. Simoncelli (olasz, Aprilia) 0.288 mp h., 4. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 0.481 mp h., 5. Simon (spanyol, KTM) 1.435 mp h., 6. Pesek (cseh, Derbi) 1.628 mp h., …20. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 33.273 p h.
250 kcm (29 kör, 106.459 km):
1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 41:35.089 (153.602 km/óra), 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 7.940 mp h., 3. Aojama (japán, Honda) 11.171 mp h., 4. Dovizioso (olasz, Honda) 11.346 mp h., 5. Porto (argentin, Aprilia) 11.444 mp h., 6. De Puniet (francia, Aprilia) 17.536 mp h.
MotoGP (25 kör, 91.775 km):
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 35:04.434 (156.997 km/óra), 2. Gibernau (spanyol, Honda) 0.685 mp h., 3. Hayden (amerikai, Honda) 0.885 mp h., 4. Biaggi (olasz, Honda) 2.365 mp h., 5. Barros (brazil, Honda) 2.855 mp h., 6. Nakano (japán, Kawasaki) 4.557 mp h.

Az élcsoport

125 kcm:
1. Lüthi 119 pont, 2. Kallio 116, 3. Talmácsi Gábor 113, 4. Simoncelli 101, 5. Pasini (olasz, Aprilia) 100, 6. Simon 91, …24. Tóth Imre 7
250 kcm:
1. Pedrosa 181, 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 131, 3. Dovizioso 124, 4. Porto 96, 5. De Puniet 89, 6. De Angelis 87
MotoGP:
1. Rossi 236, 2. Melandri (olasz, Honda) 116, 3. Gibernau 115, 4. Edwards (amerikai, Yamaha) 114, 5. Biaggi 113, 6. Barros 101
Következik (augusztus 28.): Cseh Nagydíj, Brno
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik