Talmácsi Gábornak nem volt szerencséje a 15. Német Nagydíjon. Az edzéseken ugyebár folyamatosan motorgondjai voltak, és a tegnapi versenyen sem a saját hibájából maradt le az éremről. A kétszeres világbajnok Manuel Poggiali bukása miatt hat körrel a cél előtt leintették a versenyt - a versenytáv kétharmadát teljesítették, azaz a szabály szerint nem kellett új viadalt elrendelni -, így a végig dobogós helyért küzdő Talmának nem nyílt alkalma egy végső támadást indítani a jobb helyezésért. A szerencsétlen baleset miatt Talmácsi Gábornak meg kellett elégednie a negyedik hellyel, ami egyben azt is jelentette, hogy az összetett első helyéről visszacsúszott a harmadikra.
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor (képünkön) az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre, de a hátránya mindössze hat pont az éllovas Lüthi mögött (Fotó: Reuters/O. Bergamaschi)
A 125-ös verseny előtt a KTM megint bebizonyította, hogy az osztrák csapaton belül mindenki egyenlő elbánásban részesül. Az időmérők után Talmácsi megkapta csapattársa, Kallio futómű-beállítási adatait, amelyeknek köszönhetően látványosan fel is gyorsult. A délelőtti warm-upon ő volt a legjobb, majd a versenyen azonnal csatlakozott ahhoz a nyolctagú bolyhoz, amely az első helyért küzdött. Talma ugyan egyszer sem vezetett, de jól látható volt, hogy taktikázik: kímélte a fékjeit és a gumijait, hogy a fináléban megmutathassa az igazi sebességét az időközben négytagúra olvadt élcsoportban. Sajnos azonban Poggiali balesete miatt már nem tudta megelőzni Kalliót, Lüthit és Simoncellit. Pasini, aki Talmával együtt vezette a tabellát, még rosszabbul járt honfitársunknál: a kilencedik körben bukott, azaz az idén már a harmadik nagydíján nem szerzett pontot.
A 250-ben is történt egy baleset, amely eldöntötte a verseny végkimenetelét. Az ötödik körig nyolcan küzdöttek az első helyért, azonban egy balos kanyarban Jorge Lorenzo nekiment Daniel Pedrosa motorjának: Lorenzo bukott, Pedrosa pedig alaposan visszacsúszott. De nem jött zavarba! Tudta, hogy a sérült kipufogója miatt - amely a balos kanyarokban folyamatosan leért az aszfaltra - bármikor feladni kényszerülhet a versenyt, ezért aztán mindent egy lapra feltéve eszeveszett tempóra váltott. A kockáztatás kifizetődött, a kipufogó kibírta a versenyt, amelynek a végén két rekordot is beállított a sachsenringi címét megvédő spanyol: ő az első 250-es hondás, aki két győzelmet szerzett a Német GP-n, míg a nagydíjgyőzelmek tekintetében (20) immár ő minden idők harmadik legeredményesebb spanyolja. ---- A MotoGP-ben kétszer is elindították a versenyt, ugyanis a suzukis Hopkins nagyot bukott a hatodik körben, amikor is Hayden vezetett Rossi előtt. Az amerikai a második versenyben is megmutatta, hogy nagyon jó formában van, ám a Rossi- Gibernau párbajba így sem tudott beleszólni. Nyolc körrel a kockás zászló előtt Rossi megelőzte az amerikait, támadni kezdte Gibernau-t, aki majdnem a legvégéig kibírta a nyomást. Az utolsó kör első kanyarjában viszont hatalmasat hibázott, így végül Rossi könnyedén nyert. Harmadik sachsenringi győzelme után a Doktor büszkén elmondhatja magáról, hogy már neki is annyi (76) nagydíjgyőzelme van, mint a hatvanas évek szupersztárjának, az 1981-ben elhunyt, tízszeres világbajnok Mike Hailwoodnak - vagy ahogyan a rajongói emlegették, Mike The Bike-nak. Rossi célja egyértelmű: azt szeretné, ha utolérné az örökranglista még előtte feszítő három óriását, a 81-szeres győztes Rolf Bilandot, a 90-szer diadalmaskodó Angel Nietót, valamint a toronymagasan uralkodó Giacomo Agostinit (122). ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, 4. hely): - Ahhoz képest, hogy a hétvége folyamán jó néhány gondunk volt, és a kvalifikáción sem voltam túl gyors, a versenybeállításokkal megnyertem a reggeli bemelegítést, úgyhogy optimista voltam a rajt előtt. Mivel huszonhét körösre tervezték a viadalt, és nagyon sok a pályán a balos forduló, az volt a taktikám, hogy nem gyilkolom a gumikat, hanem tartalékolok az utolsó körökre, és akkor támadásba lendülök. Két körrel azután akartam megindítani a rohamot, hogy Poggiali elesett, és piros zászlóval leintették a futamot. Csalódott vagyok, mert szerintem nyerhettem volna, másfelől viszont tudom, hogy nehéz hétvégén vagyunk túl, és jó érzés értékes pontokkal hazatérni.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 20. hely): - A startom elég rosszul sikerült, majd az első három körben gondjaim voltak a ritmussal. Utána már hiába gyorsultam folyamatosan, mert néhány körön keresztül feltartottak. A legjobb pozícióm a tizenhetedik volt, de amikor leintették a futamot, már a huszadik helyen álltam, mert tönkrement a fordulatszámmérő, össze-vissza jelzett mindenfélét a motorom, ezért általában rossz ütemben váltottam sebességet. Sajnálom, hogy nem sikerült a pontszerzés. ---- Német Nagydíj, a vb 9., illetve 10. futama, Sachsenring