A hét végén háromhetes szünet után Japánban folytatódik a gyorsasági motoros világbajnokság. A motegi viadal remek küzdelmeket ígér, mégsem ez az, ami a hét közepén izgalomban tartja a magyar szurkolókat, hanem az, hogy Talmácsi Gábor aláírta a jövő évi 250 köbcentis szerződését, most már csak arra vár, hogy a KTM is megtegye ugyanezt.
Hetek, sőt lassan már hónapok óta arról beszélnek, hogy Talmácsi Gábor kategóriát vált, és a KTM 250 köbcentis csapatában folytatja pályafutását. Néhány szaklap (köztük a tekintélyes Motorsport Aktuell) már a brnói viadal előtt biztosra vette a magyar pilóta szerződtetését, és bár tárgyalásokról valóban szó volt, a végleges megállapodás még csak mostanra készült el.
A 125 köbcentis kategória összetettjében jelenleg a harmadik helyen álló pilóta és menedzsmentje már alá is írta az egy plusz egy évre szóló szerződést, most már csak arra várnak, hogy az osztrák gyár vezetői is megtegyék ugyanezt. A hírek szerint erre leghamarabb a másfél hét múlva esedékes malajziai vagy pedig a rá egy hétre következő katari versenyhétvégén kerülhet sor.
Stefano Favaro, a pilóta menedzsere elmondta: a tavaly aláírt megállapodás úgy szólt, ha az idény végén Talmácsi lesz a legjobb KTM-pilóta, automatikusan szerződést kap a csapat negyedliteres alakulatába. Ez azonban csak az idény végén derült volna ki, és ők előre akarták hozni a tárgyalásokat.
Talmácsi Gábor szerint nem jók a mostanihoz hasonló, hosszú szünetek, mert kizökkentik a pilótákat (Fotók: Meggyesi Bálint)
A menedzsment múlt pénteken kapta meg a legújabb szerződést, amelyet szombaton alá is írtak, a bejelentéssel azonban vártak addig, amíg Talmácsi elutazott Japánba. Favaro elárulta, hogy másik 250-es ajánlatot is kapott a magyar pilóta (azt nem árulta el, hogy melyik alakulattól), de mivel öt éven keresztül mindig csapatot váltott, a KTM-nél azonban nagyon jól érzi magát, úgy döntött: marad.
"Egy szerződés csak akkor szerződés, ha mind a két fél aláírja, úgyhogy még nem merek semmit biztosra mondani, de azt megígérhetem, Japánban mindent megteszek, hogy meggyőzzem az esetleg kétkedőket - jelentette ki magabiztosan Talmácsi Gábor. - A csapatnál egyébként jó a hangulat, mindenki boldog, hogy három hét után végre újra elkezdődhet a küzdelem. A hosszú szünetek nem tesznek jót a versenyzőknek, én például nagyon örülök, hogy most három hétig, minden hétvégén lesz verseny. Motegiben az a célom, hogy felálljak a dobogóra, lehetőleg minél magasabb fokára, bár Lüthit elég nehéz lesz legyőzni, mivel ez a Honda pályája."
Noha Talmácsi örül a versenyeknek, tény, hogy a világbajnokságnak eléggé megerőltető szakasza kezdődik a hét végén: nyolc hét alatt hat nagydíjon kell a lehető legtöbbet kihozniuk magukból a motorosoknak. Ráadásul úgy, hogy közben körbeutazzák a fél világot.
Motegi az első állomás. Érdekesség, hogy Talmácsi ezen a pályán érte el pályafutása első jelentősebb sikereit. 2001-ben az időmérőn a kilencedik helyet szerezte meg, a versenyen pedig a hatodik lett, méghozzá úgy, hogy ő volt a harmadik legjobb hondás. Ezt követően még egy-egy 14. és 8. helyre volt jó Motegiben. Ennél most sokkal jobb eredményre számít, ugyanis ütőképes motor duruzsol alatta.
A 250-ben is számíthatunk párbajokra. Lorenzo és Dovizioso végre meg akarja szerezni az első 250-es győzelmét, és jó néhányan szeretnék ebben megakadályozni őket. Persze, akadnak szkeptikusok is, akik szerint a hondás Daniel Pedrosa az idén annyira kiemelkedik a mezőnyből (Motegiben eddig háromszor harcolta ki a pole-ból való indulás jogát, és kétszer nyert), hogy ezúttal sem ad esélyt a riválisoknak.
A királykategóriával, a MotoGP-vel kapcsolatos érdekesség, hogy a motorozás jelenlegi királya, Valentino Rossi nem kedveli Motegit. Az olasz 2001 óta nem nyert itt, úgyhogy van mit bepótolnia, igaz, már a második hely is elég lenne neki az újabb világbajnoki címhez. Persze, a Doktor nem elégszik meg a második pozícióval, sőt, amilyen vicces, yamahásként különösen örülne annak, ha a Honda tulajdonában lévő pályán a 78. nagydíjgyőzelmével koronázhatná meg magát.
Motegiben jósolni lehetetlen
A Japán Nagydíj az idény egyik legnehezebb viadalának számít, elsősorban azért, mert kiszámíthatatlan az időjárás. A 4801 méteres pálya nagyon megerőltető az embernek, a gépnek és a gumiknak egyaránt, hiszen Le Mans-hoz hasonlóan főleg vészfékezni és kigyorsítani kell rajta. A japán szabadkártyások mindig képesek meglepni a vb-menőket, ráadásul a helyszín és a pálya környéke elég lehangoló, nagyjából olyan, mint egy ipari park. Nem csoda, hogy Valentino Rossi legutóbb azt mondta: Moteginél izgalmasabb helyszínt is el tud képzelni a hetedik világbajnoki címe megszerzésére. De ha így adódik, biztosan nem fog reklamálni…