Talmácsi Gábornak szombaton már nem voltak technikai gondjai, és Thomas Lüthi, valamint Mattia Pasini mögül, a harmadik helyről vághat neki a futamnak. A 250-ben Aojama Hirosi, míg a MotoGP-ben Loris Capirossi megismételte a Japán GP-n szerzett edzéselsőségét.
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
A KTM-csapat egész éjszaka dolgozott, ennek köszönhetően a pénteken még rengeteg problémával küszködő pilótái látványosan felgyorsultak. Julian Simon 2, Mika Kallio 1.6, de ami a legfontosabb, honfitársunk, Talmácsi Gábor 1.2 másodperccel repesztett sebesebben. A harmadik helyével Talma” lett a legjobb KTM-es, ilyen jó rajthelyről pedig bármi elképzelhető!
A szabadedzésen Kallio volt a leggyorsabb
A délelőtti szabadedzésen Kallio az első helyével már megmutatta, hogy a KTM ismét versenyképes, de a nyolcadik Talmácsi akkor még csak kereste” az igazi motort. Délutánra viszont megtalálta, és végig a pole pozícióért harcolt. Végül csak két pilótát kellett maga elé engednie, a korábban Sepangban a tizenegyediknél jobb helyen még nem végző Thomas Lüthit, illetve a malájoknál eddig nem remeklő Mattia Pasinit.
Ha a tréningek alapján forgatókönyvet kellene készíteni, alighanem négyen (Talmácsi, Lüthi, Pasini és Mika Kallio) csatáznak majd az első helyért, de a győztest lehetetlen megjósolni. Lüthi száraz aszfalton bármire képes, a vesztenivaló nélkül közlekedő Pasini bármit bevállalhat, Kallio már volt itt második is, míg Talmácsinak eddig feküdt ez a pálya. Ha pedig esik az eső, akár Talmácsi-Pasini páros verseny is elképzelhető, mert a svájci és a finn esőben nem annyira jó.
Aojama Hirosi tovább küzd a csapattagságért
A negyedlitereseknél Aojama Hirosi továbbra is szárnyal, és mindent megtesz, hogy a Honda 250-es gyári csapatában maradhasson. A Japán GP után ismét ő lett a rajtelső, a Honda ebben a kategóriában négy éve nem volt ilyen jó Malajziában! A távol-keleti pilótának a győzelmet már nem lesz könnyű megismételnie, mert vb-éllovas csapattársa, Daniel Pedrosa remek formában van, ráadásul most nem a hetedik, hanem a második rajtkockából kell megkezdenie Aojama üldözését.
A két csapattárs vetélkedése mellett az apriliások bukása - Alex De Angelis és Casey Stoner is elesett -, valamint a 2006-os átigazolási manőverek keltettek feltűnést. Sebastian Porto ülhet majd fel Pedrosa gyári Hondájára, a menedzsere Stonert és De Puniet-t a MotoGP-be szeretnék vinni, Toni Elias éppen ellenkező utat járhat be, míg alulról Talmácsi mellett az egyik nagy rivális, Marco Simoncelli is érkezhet, méghozzá az Apriliához.
Capirossi szárnyal, Rossi gondban
A MotoGP-ben továbbra is az olaszok szolgáltatják a legtöbb beszédtémát. Loris Capirossi a tavalyi szezonhoz hasonlóan az idén is feltámadt az évad második felére, és az egymást követő második versenyét kezdheti a pole-ból. A Sepangban 2001 után ismét rajtelső Capirex a Bridgestone gumijainak is sokat köszönhet: az első két sorban négy motoros is a japán cég termékeit használja!
Az ősi rivális Valentino Rossinak (az ő Formula-1-es kapcsolatairól lapunk 22. oldalán olvashatnak) viszont gondjai vannak. A kanyarokban nem tud megfelelő sebességgel haladni, ráadásul a leggyorsabb körét már az időmérés letelte után kezdte meg, így csak a hetedik helyről rugaszkodhat neki a viadalnak. Persze, ha abból indulunk ki, hogy 2002-ben ugyanitt a nyolcadik pozícióból indulva lett második, akkor semmi sem elképzelhetetlen…
Tv: 10.50-től felvételről közvetítik a futamot
Malajziai Nagydíj, a vb 13. futama, Sepang A rajtsorrend 125 kcm: 1. Lüthi (svájci, Honda) 2:14.546, 2. Pasini (olasz, Aprilia) 2:14.837, 3. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 2:14.903, …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:17.876. 250 kcm: 1. Aojama (japán, Honda) 2:07.860, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:07.941, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:08.195. MotoGP: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 2:01.731, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 2:01.867, 3. Hopkins (amerikai, Suzuki) 2:02.017 ---- K ---- T