Megérte dolgozni egész éjszaka

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.09.25. 03:41
Címkék
Talmácsi Gábornak szombaton már nem voltak technikai gondjai, és Thomas Lüthi, valamint Mattia Pasini mögül, a harmadik helyről vághat neki a futamnak. A 250-ben Aojama Hirosi, míg a MotoGP-ben Loris Capirossi megismételte a Japán GP-n szerzett edzéselsőségét.
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat
Talmácsi Japán után Malajziában is az elsô sorból indulhat

A KTM-csapat egész éjszaka dolgozott, ennek köszönhetően a pénteken még rengeteg problémával küszködő pilótái látványosan felgyorsultak. Julian Simon 2, Mika Kallio 1.6, de ami a legfontosabb, honfitársunk, Talmácsi Gábor 1.2 másodperccel repesztett sebesebben. A harmadik helyével Talma” lett a legjobb KTM-es, ilyen jó rajthelyről pedig bármi elképzelhető!

A szabadedzésen Kallio volt a leggyorsabb

A délelőtti szabadedzésen Kallio az első helyével már megmutatta, hogy a KTM ismét versenyképes, de a nyolcadik Talmácsi akkor még csak kereste” az igazi motort. Délutánra viszont megtalálta, és végig a pole pozícióért harcolt. Végül csak két pilótát kellett maga elé engednie, a korábban Sepangban a tizenegyediknél jobb helyen még nem végző Thomas Lüthit, illetve a malájoknál eddig nem remeklő Mattia Pasinit.

Ha a tréningek alapján forgatókönyvet kellene készíteni, alighanem négyen (Talmácsi, Lüthi, Pasini és Mika Kallio) csatáznak majd az első helyért, de a győztest lehetetlen megjósolni. Lüthi száraz aszfalton bármire képes, a vesztenivaló nélkül közlekedő Pasini bármit bevállalhat, Kallio már volt itt második is, míg Talmácsinak eddig feküdt ez a pálya. Ha pedig esik az eső, akár Talmácsi-Pasini páros verseny is elképzelhető, mert a svájci és a finn esőben nem annyira jó.

Aojama Hirosi tovább küzd a csapattagságért

A negyedlitereseknél Aojama Hirosi továbbra is szárnyal, és mindent megtesz, hogy a Honda 250-es gyári csapatában maradhasson. A Japán GP után ismét ő lett a rajtelső, a Honda ebben a kategóriában négy éve nem volt ilyen jó Malajziában! A távol-keleti pilótának a győzelmet már nem lesz könnyű megismételnie, mert vb-éllovas csapattársa, Daniel Pedrosa remek formában van, ráadásul most nem a hetedik, hanem a második rajtkockából kell megkezdenie Aojama üldözését.

A két csapattárs vetélkedése mellett az apriliások bukása - Alex De Angelis és Casey Stoner is elesett -, valamint a 2006-os átigazolási manőverek keltettek feltűnést. Sebastian Porto ülhet majd fel Pedrosa gyári Hondájára, a menedzsere Stonert és De Puniet-t a MotoGP-be szeretnék vinni, Toni Elias éppen ellenkező utat járhat be, míg alulról Talmácsi mellett az egyik nagy rivális, Marco Simoncelli is érkezhet, méghozzá az Apriliához.

Capirossi szárnyal, Rossi gondban

A MotoGP-ben továbbra is az olaszok szolgáltatják a legtöbb beszédtémát. Loris Capirossi a tavalyi szezonhoz hasonlóan az idén is feltámadt az évad második felére, és az egymást követő második versenyét kezdheti a pole-ból. A Sepangban 2001 után ismét rajtelső Capirex a Bridgestone gumijainak is sokat köszönhet: az első két sorban négy motoros is a japán cég termékeit használja!

Az ősi rivális Valentino Rossinak (az ő Formula-1-es kapcsolatairól lapunk 22. oldalán olvashatnak) viszont gondjai vannak. A kanyarokban nem tud megfelelő sebességgel haladni, ráadásul a leggyorsabb körét már az időmérés letelte után kezdte meg, így csak a hetedik helyről rugaszkodhat neki a viadalnak. Persze, ha abból indulunk ki, hogy 2002-ben ugyanitt a nyolcadik pozícióból indulva lett második, akkor semmi sem elképzelhetetlen…

Tv: 10.50-től felvételről közvetítik a futamot

Malajziai Nagydíj, a vb 13. futama, Sepang
A rajtsorrend

125 kcm: 1. Lüthi (svájci, Honda) 2:14.546, 2. Pasini (olasz, Aprilia) 2:14.837, 3. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 2:14.903, …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:17.876. 250 kcm: 1. Aojama (japán, Honda) 2:07.860, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:07.941, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:08.195. MotoGP: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 2:01.731, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 2:01.867, 3. Hopkins (amerikai, Suzuki) 2:02.017 ---- K ---- T
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik