A 17. Ausztrál GP-n Daniel Pedrosa és a Yamaha ünnepelt, míg a KTM és Talmácsi Gábor csak szomorkodhatott. Pedrosa a 250 legjobbja lett, míg az 50 éves Yamaha először szerezte meg a MotoGP-ben a gyártó-vb-címet. A 125-ben viszont a KTM az idei legrosszabb nagydíját teljesítette, de ami a legfájdalmasabb: Talmácsi Gábor már nem lehet világbajnok.
Daniel Pedrosa három vb-címmel költözik fel a MotoGP-be (Fotó: Reuters/Scott Wensley)
Daniel Pedrosa három vb-címmel költözik fel a MotoGP-be (Fotó: Reuters/Scott Wensley)
Ausztrál Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 15. futama, Phillip Island
Az állás 125 kcm: 1. Thomas Lüthi 224 pont, 2. Kallio (finn, Aprilia) 212, 3. Talmácsi Gábor 165, …27. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 7 250 kcm: 1. Pedrosa 264 (már világbajnok), 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 213, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 171 MotoGP: 1. Valentino Rossi 331 (már világbajnok), 2. Hayden 170, 3. Melandri (olasz, Honda)170
Következik: október 23., Török Nagydíj (Isztambul)
Eldőlt, hogy az idén már csak a svájci Thomas Lüthi vagy a finn Mika Kallio lehet 125-ben a világbajnok. Ez a helyzet azt követően alakult ki, hogy Lüthi szárnyalt, a KTM csapatnak viszont egyáltalán nem ment. Lüthi ugyanúgy rajt-cél győzelmet aratott, mint a Francia, a Cseh és a Malajziai Nagydíjon. A svájci azonban nemcsak negyedik diadalának örülhetett, hanem annak is, hogy visszavette a tabella első helyét. A KTM két vezérpilótájának, Talmácsi Gábornak és Kalliónak esélye sem volt a győzelemre – mindketten motorgondokkal küszködtek –, sőt, az érmes helyekről is lemaradtak, így az idén először fordult elő, hogy egyetlen KTM-es sem állt fel a dobogóra.
A kategória másik magyar versenyzője, Tóth Imre a verseny feladására kényszerült. Az első két edzésnapon úgy tetszett, minden rendben van az Apriliájával, ám a tegnap reggeli bemelegítésen már érezte, hogy valami nem stimmel. A rajt után két körön keresztül semmi gondja sem volt, utána azonban az erőforrás megadta magát.
A 250-esek között Pedrosa ismét tökéletes volt, s vállsérülés ide vagy oda, megszerezte 22. nagydíjgyőzelmét – amely a Hondának a 600. – és ezzel 2003 és 2004 után harmadszor is világbajnok lett.
A MotoGP-ben ugyanakkor idén tarolt a Yamaha, Rossi megkaparintotta az egyéni vb-címet, míg a gyári Yamaha-csapaté lett a csapatarany, ráadásul az idén 50 éves Yamaha öt év után a gyártó- vb-trófeát is begyűjtötte.