Labdarúgás: Németországban fizetnek a legtöbbet a mezszponzorok

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2010.04.21. 14:26
A német labdarúgó-bajnokság csapatainak fizetik a legtöbb pénzt a szponzorok azért, hogy a mezükön megjelenhessenek – derült ki egy friss felmérésből.

A StageUp sporttanácsadó cég kimutatásai szerint az öt legnagyobb európai ligában összesen 365 millió euró a mezszponzori pénzekből befolyó pénz ebben az idényben, ami 2.6 százalékos visszaesést jelent az előző szezonhoz képest. A német Bundesligában ugyanakkor átlagosan öt százalékkal emelkedtek a klubok ilyen típusú bevételei.

A német élvonalbeli együttesek átlagosan 6.3 millió eurót kasszíroznak azért, hogy játékosaik mellkasukon reklámfelirattal lépjenek pályára. Az átlagot elsősorban a Bayern München, a Schalke és a Borussia Dortmund csapatai viszik fel.

A második helyen az angol Premier Leauge áll, ám a klubok itt érezték meg leginkább a gazdasági válságot. A szigetországi csapatok átlagosan tíz százalékos csökkenéssel voltak kénytelenek szembesülni, leginkább azért, mert főszponzoraik korábban a pénzügyi szektorból kerültek ki. A klubok ugyanakkor még így is 4.8 millió eurónak megfelelő font bevételt szereznek ebből a forrásból.

A harmadik az olasz, a negyedik a spanyol, az ötödik a francia bajnokság ebben a tekintetben.

A klubok rangsorában a Bayern München az első 18 millió euróval, a Manchester United a második 15.7-tel, a Real Madrid a harmadik 15-tel.

A tanulmány szerint leginkább a sportfogadással foglalkozó cégek, illetve az energiaszektorban érdekelt vállalatok látnak fantáziát abban, hogy a futballcsapatok mezén hirdessék magukat.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik