– Rendben mennek az előkészületek Misanóban?
– Annyira, hogy már kész is vagyunk, a srácok átnézték az autó minden porcikáját – úgy készülünk az utolsó futamra is, mintha az első lenne – mondta a Nemzeti Sportnak a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert.
– A lelkiállapot azért aligha ugyanolyan, hiszen most az Európa-bajnoki cím a tét.
– Ahhoz képest nem izgulunk annyira, önbizalmat ad, hogy az előző versenyek jól sikerültek. Ennek köszönhetően van két meccslabdám. Ha a szombatot elrontanám, még ott a vasárnap.
– Számszerűleg ez mit jelent?
– Negyvenhat pont az előnyünk, ha szombaton csak másodikok leszünk és Sascha (Lenz) nyer, már akkor is miénk a cím, és tét nélkül állhatunk rajthoz a vasárnapi két futamon. A többi kimenetelt nem tudom, azt nem számoltuk ki... – mosolyog. – Na jó, kiszámoltuk: ha szombaton egy pontot sem szerzek, Sascha pedig mindkét versenyt megnyeri, akkor is marad előnyünk, és vasárnap ugyanúgy elég egy második hely.
– Ennél nehezebb feladatokat is megoldott már.
– Igen, volt rá példa. De az ördög nem alszik, úgyhogy koncentráltnak kell maradni, a szabadedzéstől kezdve szépen felépíteni az egész hétvégét. És persze jó lenne győzelemmel ünnepelni az Európa-bajnoki címet – elárulom: erre készülünk.
– Mit kell tudni a pályáról?
– Nyilván jó minőségű aszfaltcsíkról beszélünk, hiszen MotoGP-futamokat is rendeznek itt, lapos kerékvetőkkel, ami nem gyilkolja annyira az autót. Megvannak a maga nehézségei, hiszen van, hogy százhatvanról lassítunk le és fordulunk be egy hajtűkanyarba, és a sikán is eléggé trükkös. Két éve versenyeztünk itt legutóbb, úgyhogy mindenképp kimegyek, megnézem, változott-e valami az aszfalt minőségében vagy bármiben, és akkor szabadedzés előtt vagy akár utána is tudunk még változtatni a beállításokon.
– Gondolta az év elején, hogy ilyen viszonylag kényelmesen készülhet az idényzáróra?
– Ez volt a terv, ezért dolgoztunk annyit – teszteltünk a Ringen többször is, a srácok nagyon sok energiát tettek bele az autó építésébe, fejlesztésébe, és amit kitaláltunk, szerencsére meg is tudtuk valósítani. Lépésenként haladtunk előre, mindig csak egy időmérőt, csak egy versenyt akartunk megnyerni, csak túlélni a fordított rajtrácsos futamokat, és mivel ez a taktika akkor is működött, amikor sűrű egymásutánban követték egymást a hétvégék, a végére kialakult ez a jó kis előny. Mások is erre törekedtek, de most nekünk sikerült.
– Kemény idény van önök mögött?
– Volt néhány nehéz pillanatunk, de még a büntetésekből, a nehéz napokból is általában sikerült kihozni a maximumot, ami mindig újabb lendületet adott nekem és a csapatnak is.
– A büntetések kiosztásakor olykor vastagabban fogott a toll, amikor önről volt szó, mint amikor másokról. Vagy ezt csak a szurkolói állítják?
– Kaptam jogos büntetéseket, és akadt olyan is, ami talán kevésbé volt jogos. Tény, én bármilyen apróságot is követek el, észreveszik és megbüntetik, míg másoknál ez nem mindig igaz. De nem kell most már ezzel foglalkozni, az előttünk álló hétvégére kell koncentrálni.
– Az első két Európa-bajnoki cím úgy jött, mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, erre viszont sokat kellett várni. Milyen érzés, hogy most ennyire közel van?
– Az elmúlt négy év nem volt könnyű, mert hiába próbáltam én akkor is mindent megtenni, a technikai feltételek nem voltak meg. A Révész Racingnél azonban ez megváltozott: már nincs motorerőbeli hátrányunk, a csapat profi, és nagyon elszánt, alázatos – ennek is köszönhető, hogy a csapatbajnoki címet már az utolsó előtti hétvégén megszereztük. Büszke vagyok rá, hiszen nem sok csapatnak sikerült, hogy megalakult, odament és rögtön nyert. Ehhez kellett mindenki munkája, aki csak egy kicsit is hozzátett a sikereinkhez. Bízom benne, hogy szombaton újabb okunk lesz az ünneplésre.
AZ EB ÁLLÁSA
Pilóták: 1. Kiss Norbert (magyar, Révész Racing, MAN) 228 pont, 2. Lenz (német, MAN) 182, 3. Lacko (cseh, Freightliner) 179