Meglehetősen furcsa körülmények között szerezte meg pályafutása negyedik pole pozícióját Charles Leclerc, hiszen az Olasz Nagydíj időmérőjének utolsó szakaszában annyira lassú felvezető kört teljesítettek a versenyzők a szélárnyékért vívott pozíciókeresés közepette, hogy csak ketten értek fel időben az utolsó mért körre. Az igazi tűzijáték így elmaradt az igencsak szoros végeredményt hozó kvalifikáción, amely után többekben hiányérzet maradt.
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:27.905 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc 1:20.978 | |||
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.294 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:19.307 | |||
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj |
Hamilton például 39 ezredre volt Leclerc-től az első gyors köröket követően, miután a második szakaszban sikerült az élen zárnia, ezért joggal hihette azt, esélye lehet a pole-ra. Ám a brit is azok között volt, akik nem értek fel időben, így végül nem próbálkozhatott újra.
„Érdekes. Megszerezték a pole-t az első köröknél, aztán elvették mindenkitől a lehetőséget, hogy javíthassanak – hibáztatta a Ferrarit a címvédő a kialakult helyzetért. – Ez eléggé veszélyes játék mindannyiunk számára. Többen nagyon lelassítottak, és azt sem tudtad, ki van melletted. Ez határozottan nagyon rizikós, azonban ezzel egy időben egészen szórakoztató is" – magyarázta.
„Mi határozottan hátrányban vagyunk velük szemben az egyenesekben, így szükségünk volt a szélárnyékra, mint ahogyan a többieknek is. Azonban hálásnak kell lennem azért, hogy az első sorból rajtolhatok, és nagyon jó az is, hogy úgy tűnik, nagy csatában lehetünk a versenyen a Ferrarival. Ráadásul sikerült szétválasztanunk is őket, így a csapat remek helyzetben van" – emelte ki Hamilton, hogy míg mögötte ott sorakozik majd a márkatársa, Valtteri Bottas, addig Leclerc egyedül lesz, akinek nem is tetszett a kialakult helyzet, de hozzátette, nem szándékosan lassították a mezőnyt.
„Elég nagy volt a kavarodás. Örülök a pole-nak, azonban a vége miatt csalódott vagyok. Seb is képes lehetett volna a pole-ra, és nyilván nem áldozzuk fel az egyik autónkat azért, hogy a másik megszerezhesse az elsőséget. Nagyon trükkös volt, és határozottan azt gondolom, olyan jeleneteknek nem szabadna lejátszódniuk, mint ami a 2-es kanyarban történt, ahol két autó ment egymás mellett 20 km/h-s sebességgel úgy, hogy meg se lehessen előzni őket" – kezdte a monacói.
„Úgy hiszem, a legtöbben előztek volna, de nem is volt lehetőségük. Ezek a történések pedig nagy kavarodást okoztak, és emiatt nem kezdhették meg többen a körüket – mondta, és kitért arra, a Ferrarinál mi lett volna a forgatókönyv, majd az miként alakult át. – Az előzetes terv az volt, hogy az első próbálkozásnál Seb húzza előttem a szélárnyékot, míg a másodiknál én húzom előtte. Én előtte is mentem ki a bokszutcából, azonban ott volt a nagy zűrzavar az 1-es és a 2-es kanyarnál, a McLaren és a Renault beállt a pálya közepére, és semerre sem tudtunk menni."
„Seb meg is előzött ebben a fejetlenségben, hiszen tisztában voltunk azzal, hogy így szoros csatát fogunk vívni az idővel is a végén. Én ezt követően mögötte is maradtam egészen az utolsó egyenesig, amikor a rádión szóltak, hogy megelőzhetem, így el is mentem mellette, azonban végül én sem tudtam megkezdeni a körömet. Eléggé nagy kár ezért, mert úgy érzem, még lett volna bennem" – jelentette ki Leclerc, akivel egyetemben Vettel is a McLarent és a Renault-t nevezte meg bűnösként.
„Próbáltam átmenni rajtuk, azonban úttorlaszként ott volt egy McLaren és egy Renault. Ezért fel sem értünk a második körünkre, mint ahogyan sokan mások sem. Az első köröknél én vezettem fel a sort, szóval a másodiknál ez már nem az én feladatom volt. Meg sem kezdhettem a körömet, azaz nem lehetek elégedett. Nem így akartuk. Charles-nak nem is kellett volna megelőznie engem, mivel alapból végig előttem kellett volna lennie. Nagyon jó volt az autónk, és én jó kört futottam, de nekem nem volt szélárnyékom. Ez döntött a pole-ról" – akadt ki a négyszeres világbajnok, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nem is akart hinni a szemének.
„Már 35 éve vagy itt, láttál valaha ilyet? Ez rosszabb volt, mint a juniorkategóriákban! – fakadt ki az osztrák a Sky Sports F1 kamerái előtt. – A problémát az jelentette, hogy mindenki szélárnyékot akart szerezni, de senki sem szeretett volna az első lenni... Mindannyian idiótának tűnünk!" –monda kritikusan az osztrák, akivel a Red Bullt irányító Christian Horner is egyetértett.
„A Renault (Hülkenberg – a szerk.), amelyik egyszerűen csak egyenesen továbbment az első kanyarnál, ő lassított be mindenkit és indította el ezt az egész láncreakciót, hiszen senki sem akar az élen lenni. Egyértelműen szándékosan tette. Az egész pedig egy végtelenül szerencsétlen jelenetsorral ért véget" – mondta kritikusan, és hozzátette, úgy véli, változni fog a sorrend. Ugyanis vizsgálták az utolsó körben történteket, és az autóját összetörő Kimi Räikkönenen kívül az összes, Q3-ban részt vevő versenyzőnek jelenése volt a sportfelügyelőknél.
Végül nem büntettek meg senkit sem.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.307 | átlag: 262.962 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.346 | 0.039 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:19.354 | 0.047 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.457 | 0.150 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:19.839 | 0.532 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:20.049 | 0.742 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:20.455 | 1.148 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | idő nélkül | - |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | idő nélkül | - |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | - |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.517 | 1.053 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.615 | 1.151 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:20.630 | 1.166 |
14. | Lando Norris* | brit | McLaren-Renault | 1:21.068 | 1.604 |
15. | Pierre Gasly* | francia | Toro Rosso-Honda | 1:21.125 | 1.661 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:20.784 | 0.658 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:21.291 | 1.165 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:21.800 | 1.674 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:22.356 | 2.230 |
20. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-Honda | idő nélkül | - |
*a mezőny végéről rajtol motorelemcsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:20.126 | 1. | Hamilton | 1:19.464 |
2. | Hülkenberg | 1:20.155 | 2. | Leclerc | 1:19.553 |
3. | Bottas | 1:20.156 | 3. | Vettel | 1:19.715 |
4. | Hamilton | 1:20.272 | 4. | Ricciardo | 1:19.833 |
5. | Ricciardo | 1:20.374 | 5. | Bottas | 1:20.018 |
6. | Vettel | 1:20.378 | 6. | Albon | 1:20.021 |
7. | Albon | 1:20.382 | 7. | Sainz | 1:20.202 |
8. | Sainz | 1:20.413 | 8. | Hülkenberg | 1:20.275 |
9. | Gasly | 1:20.508 | 9. | Stroll | 1:20.498 |
10. | Magnussen | 1:20.616 | 10. | Räikkönen | 1:20.515 |
11. | Räikkönen | 1:20.634 | 11. | Giovinazzi | 1:20.517 |
12. | Stroll | 1:20.643 | 12. | Magnussen | 1:20.615 |
13. | Norris | 1:20.646 | 13. | Kvjat | 1:20.630 |
14. | Giovinazzi | 1:20.657 | 14. | Norris | 1:21.068 |
15. | Kvjat | 1:20.723 | 15. | Gasly | 1:21.125 |
16. | Grosjean | 1:20.784 | |||
17. | Pérez | 1:21.291 | |||
18. | Russell | 1:21.800 | |||
19. | Kubica | 1:22.356 | |||
20. | Verstappen | idő nélkül |