Ahogy arról a Nemzeti Sport is beszámolt, az Azeri Nagydíj után a felügyelő bizottság vizsgálta Max Verstappent – továbbá Esteban Ocont, Pierre Gaslyt és Nico Hülkenberget is – miután megszegte a virtuális biztonsági autós protokollra vonatkozó szabályokat. Az említett versenyzők ugyanis a leintés után előztek a pályán, ami a sárga zászlós jelzés, illetve a VSC hatálya alatt szigorúan tilos. Végül, ahogy a többiek, úgy Verstappen is elkerülte a büntetést, ám megrovást kapott az esetért, és figyelmeztették: következő kihágása jelentős büntetést von maga után.
A holland a futam után az újságíróknak arról beszélt, kicsit meglepődött, hogy vizsgálják az esetet.
„Áthaladtam a célvonalon, minden rendben volt. Kockás zászló. Szerintem az utolsó körben, a verseny végén sokszor előfordult már ugyanez virtuális biztonsági autó, biztonsági autó alatt. Bemész a bokszba, és az utolsó körben a versenyzők lassan előzik meg egymást, integetnek gratulálva, ilyesmi. Én is ezt tettem.”
Lando Norris azonban korántsem gondolta ezt szabályosnak.
„Max előzget mindenkit. Továbbra is VSC van, nem? Nem tudom, számít-e, vagy nem, de ez még mindig egy VSC…” — mondta a mérnökének, Will Josephnek. Az újságírók természetesen nála is rákérdeztek az esetre, amelyről annyit mondott: csak a tisztánlátás végett panaszolta be a háromszoros világbajnokot.
„Ott volt a VSC-jelzés a kijelzőn, sárga fényekkel, akárcsak tegnap — mondta Norris, utalva arra, hogy ő épp egy sárga zászlós jelzés miatt esett ki a Q1-ben az időmérőn. – Nyilvánvalóan volt egy baleset, mentők voltak a pályán, meg ilyenek, ez általában azt jelenti, hogy tilos az előzés. Ő viszont előzött. Úgyhogy csak rákérdeztem. Megkérdeztem a csapatot, mert úgy gondoltam, nem szabad előzni. De lehet, hogy tévedek…”
Norrisszal ellentétben Russell visszaintegetett Verstappennek, neki a mérnöke szólt, hogy eszébe ne jusson követni a holland példáját:
„Nem tudom, Verstappen mit művel… Tartsd a pozíciód!” — fogalmazott, mire Russell csak annyit mondott: – Igen, mindannyian nagyon lassan haladunk, szóval…” – olvasható az f1vilag.hu-n.
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32:58.007 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 10.910 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 31.328 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 36.143 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:17.098 p h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:25.468 p h. |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:27.396 p h. |
8. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1:29.541 p h. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.401 p h. |
10. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:33.127 p h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:33.465 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:57.189 p h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 2:26.907 p h. |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 2:28.841 p h. |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 2 kör h. |
18. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 45 | |
Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 14 |