AZ IDŐMÉRŐ:
Akárcsak eddig, 2022-ben is három szakaszból áll majd az időmérő, azonban az, hogyan lehet pontot szerezni a kvalifikáción, nem lesz ugyanolyan, mint eddig. Továbbra is pontot kap az öt leggyorsabb versenyző, ám ők nem feltétlenül lesznek ugyanazok, akik bejutottak a Q3-ba.
Például ha megváltoznak a körülmények az időmérő végére, vagy valaki egyszerűen már a Q1-ben összerakott egy nagyon jó kört, úgy is szerezhet pontot a kvalifikáción, hogy valamilyen okból kifolyólag nem vehetett részt a Q3-ban. Az időmérőn 10-8-6-4-2-es leosztásban kap bajnoki egységet az öt leggyorsabb körrel rendelkező pilóta.
A FUTAMOK:
2021-től már nem három, hanem csak két versenyt rendeztek egy-egy hétvégén, a pontrendszer pedig ugyanaz volt attól függetlenül, hogy a főfutamról vagy a fordított rajtrácsos első versenyről volt szó. A 2022-es szabályokat tekintve azonban máris van egy nagy eltérés: jövőre nem a főfutammal zárul a hétvége, hanem a két összecsapás közül azt rendezik hamarabb.
A pontrendszer is változik – az első 15 helyen végző versenyző kap egységet 30-23-19-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1-es leosztásban. A részben fordított rajtrácsos másik futamon is a 15 legjobb pilótát jutalmazzák. A pontrendszer így néz ki ezen a viadalon: 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
A futamok hosszát tekintve azonban eltérés lesz az eddig használt rendszerhez képest, ugyanis már nem körszámban, hanem időtartamban határozzák meg, meddig tart egy-egy verseny. Ennek értelmében az elsőn 30 perce és egy köre lesz a mezőnynek, míg a második összecsapás 25 percig plusz egy körig tart majd.
Amennyiben a pályára kell küldeni a biztonsági autót, ezentúl nem kap pluszidőt a mezőny – kivéve az utcai pályákon, amikor öt perccel nő a versenyidő. Egyébként a szervizidő is több lesz két futam között, 20 perc helyett legalább egy órájuk lesz ezentúl a csapatuknak, hogy megjavítsák az autójukat, ha, mondjuk, megsérült az az első versenyen.
A KOMPENZÁCIÓS SÚLYOK:
Az idén egyes csapatok trükköztek azzal, hogy olykor nem mutatták meg a valós teljesítményüket, hogy a következő hétvégén ne kapjanak nagyobb kompenzációs súlyt. A szabályalkotók többek között ennek is véget szeretnének vetni az új rendszerrel, amely remélhetőleg igazságosabb lesz az eddig használtaknál.
2022-ben már eleve nem az előző három, hanem csak az adott hétvégét megelőző két fordulót veszik figyelembe ezeknek a súlyoknak a megállapításánál, a maximálisan kiszabható értéket pedig 60-ról 40 kg-ra csökkentik. A súlykompenzációs rendszer egyébként majd az idény második fordulójában lép érvénybe.
A jelenlegi tervek szerint a WTCR következő idénye április 9–10-én veszi kezdetét a csehországi Mostban!