A Renault-istálló az első két versenyen egymástól teljesen különböző pályákon szerzett dobogós helyezést, amiért óriási a bizakodás a folytatást illetően. Ráadásul mindkét pilóta mutatott már olyat, ami miatt hisz a gárda a további jó eredmények elérésében. Gerard Lopez tulajdonos úgy véli, az autó mellett Vitalij Petrovnak és Nick Heidfeldnek is rengeteget köszönhet az istálló, főleg a rajtjuk miatt.
Beharangozó | (magyar idő szerint) | |||
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 4.00–5.30 | |||
2. szabadedzés | 8.00–9.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 5.00–6.00 | |||
Időmérő edzés | 8.00–9.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 9.00 | |||
A Red Bull, a McLaren és a Ferrari várakozásáról ide kattintva olvashat |
„Tudjuk, hogy jó a rendszerünk, de azt is el kell ismerni, hogy Vitalijnak a rajt a legnagyobb erőssége, de Nick is megmutatta Ausztráliában, mennyire jól érzi az indulást, hét helyezést nyert a rajt után. Malajziát nem kell külön taglalnom, mindenki láthatta, mi történt ott” – mondta Lopez.
„Két tervünk van erre az idényre: az első a dobogós helyezések megszerzése, amit már el is értünk, a másik viszont azon múlik, le tudjuk-e győzni a Red Bullt – folytatta Lopez. – Néhány pályán, mint Monacóban vagy a Hungaroringen erre kifejezetten jó esélyünk van. A tavalyi monte-carlói viadal után azt mondtuk, mindenképpen ki kell találnunk valami újat, mert csakis így lehet esélyünk az erősorrend felborítására. Mások másolásával nem jutunk előrébb.”
Nick Heidfeld: – Ez a pálya rengeteg apróságban eltér a többitől, furcsa kanyarjai és a nagyon hosszú hátsó egyenes teszik változatossá. Erre a versenyre több csapat is nagyobb fejlesztéseket hoz, ami kicsit megváltoztathatja az erőviszonyokat. Meglátjuk, hogy ránk milyen hatással lesznek ezek, mert mi inkább az előző futamra összpontosítottunk. |
Vitalij Petrov: – Az első kanyarnak itt soha sincs vége, ilyet máshol valóban nem láthatunk. Nem ez a pálya a kedvencem, de vannak szép emlékeim tavalyról, itt szereztem első pontjaimat. Fogalmam sincs, mire számíthatunk a gumik kapcsán, de a hátsó légterelő nagy szerepet játszhat a hosszú egyenesben. Az autónk jó, könnyen vezethető, újabb szép eredményre számítok, de sajnálom, hogy a célegyenes nem olyan hosszú, mint a hátsó, a rajtnál ugyanis minden egyes plusz méter kedvez nekünk. |
A Mercedes egyértelműen visszaesett a Renault mögé a rangsorban, és nem a Kínai Nagydíjon várja a feltámadást a gárda.
„Kevés a két futam közötti idő, de elemezzük az adatainkat, és megpróbáljuk kitalálni, hol javíthatunk a hétvégi futam előtt – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – A munka oroszlánrészét persze a nagy-britanniai főhadiszállásunkon végzik a fiúk, ők tehetnek a legtöbbet azért, hogy amikor elkezdődik az idény európai része, versenyképesek legyünk. A versenyt nem adhatjuk fel, mert Kína fontos piaca a Mercedesnek, és kell a jó eredmény.”
Michael Schumacher: – Nem panaszkodhatunk, hiszen munkamániások vagyunk, és sok kihívás áll előttünk. Bár nem sok időnk volt Malajzia után rá, hogy változtassunk a kocsin, de minden teljesített körrel tanulunk valamit. A kínai szurkolóink nagyon lelkesek, szeretnénk izgalmas versennyel meghálálni a bizalmukat. |
Nico Rosberg: – Tavaly harmadik lettem itt, ezért szívesen jövök vissza. Az idei első két futamunk rosszul alakult, remélem, sikerül a helyes ösvényre kanyarodnunk, és kikecmergünk a gödörből. Tudjuk, hogy elég jók vagyunk az eddigi eredményeink megjavításához, és Kínában meg is teszünk érte mindent. |
Rubens Barrichello: – Nagyon szeretem Sanghajt, a pályán én nyertem meg az első versenyt. Hoztunk néhány fejlesztést a hétvégére, remélem, a teljesítményünkön is meglátszik majd az előrelépés. Rosszul kezdtük az évet, még nincs pontunk, és eddig nem is tudtunk azokban a pozíciókban végezni, amelyekre képesek vagyunk. |
Pastor Maldonado: – Rengeteg feladatom lesz pénteken, hiszen még sohasem versenyeztem ezen a pályán, úgyhogy a vonalvezetést is meg kell tanulnom, miközben a malajziai hibákat keressük, és a fejlesztéseinket próbálgatjuk. Kevés időnk volt az előző futam óta, de ez nem lehet kifogás. |
Adrian Sutil: – Modern pályára érkeztünk, hatalmas paddockkal, a pályán pedig a furcsa kanyarok miatt fontosak a jó beállítások. A széles aszfalton a hosszú kanyarokban más-más íveket használunk, ami érdekessé teszi a kigyorsításokat. A város csodálatos, hihetetlen látványt nyújtanak a felhőkarcolók, és az üzletek is érdekesek, jó időtöltés Sanghajban időzni. |
Paul di Resta: – A hátsó légterelő a hosszú egyenes miatt óriási szerepet fog játszani a versenyen, kíváncsi vagyok, mennyire dobja fel a futamot. Tavaly kétszer voltam Sanghajban, csodás város, sok szépet tartogat a turistáknak is, még ha mi most nem is ezért vagyunk itt. |
Kobajasi Kamui: – Sok jó versenyem volt itt különböző kategóriákban, igaz, tavaly vétlen áldozata lettem egy balesetnek nem sokkal a rajt után. Remélem, az idén másképp alakulnak az események, és a jó időmérőt jó verseny követi. Kína Japánhoz való távolsága miatt közel áll hozzám, szeretem az itteni ételeket, csak azt sajnálom, hogy a pálya nagyon messze van a város központjától. |
Sergio Pérez: – A sepangi után újabb óriási és technikás pályán versenyezhetünk, itt már kétszer is volt alkalmam rajthoz állni. Tudom, hogy a malajziai időmérőn nyújtott teljesítményemnél jobbra is képes vagyok, de az elsődleges célom, hogy rutint szerezzek. A Malajziai Nagydíjon egyébként nagy szerencsém volt, mert bár tudtam, hogy egy, az autómnak repülő roncs tette tönkre a kocsit, és azért estem ki, utóbb, az autó sérüléseit látva azt kell mondanom, nem sokon múlt, hogy ez a valami engem is eltaláljon. |
Heikki Kovalainen: – Élvezetes volt a sepangi futam, de most már Kínára összpontosítunk. Hűvösebb lesz, mint Malajziában, ami engem nem zavar, és remélem, a gumikkal sem lesz gondunk, és meg tudjuk ismételni a múlt héten nyújtott teljesítményünket. |
Jarno Trulli: – Ezen a pályán még sohasem volt szerencsém, de a Malajziai Nagydíj után méltán bízhatok benne, hogy ismét ki tudjuk hozni a kocsiból a maximumot. Az időmérő és a verseny is más lesz, mint egy hete volt, de bízom benne, hogy a mi teljesítményünk stabil marad. |
Narain Karthikeyan: – Már több kategóriában is versenyeztem itt, szeretem a pályát. Az autót át kell alakítanunk ahhoz, hogy itt is jó legyen, és akkor megint kvalifikálni tudjuk magunkat a versenyre. |
Vitantonio Liuzzi: – Életem egyik legjobb versenyét teljesítettem itt 2007-ben, hatodik lettem a Toro Rossóval, és bár nehéz futam volt, nagyon élveztem. Technikai szempontból nem, a legnehezebb a pálya, de a különleges kanyarok és a hosszú egyenes lehetőséget teremt az előzésekre. A malajziai teljesítményünk meghozta az önbizalmunkat, és van néhány új alkatrészünk, amelyek segítségével még közelebb lopózhatunk az előttünk állókhoz. |
Timo Glock: – Volt néhány apró biztató jel Malajziában, amelyekbe kapaszkodva megpróbálhatunk előrelépni. A Kínai Nagydíj mindig nagy esemény, szeretem ezt a pályát, az autó általában stabil fékezéskor, így a szokásos problémák többsége nem jelentkezik. |
Jérome d’Ambrosio: – Kicsi, de kiegyensúlyozott fejlődést mutatunk, és én is egyre inkább megszokom a nagydíjhétvége követelményeit. Ez a legfőbb célom, és ezért dolgozom. |