Schumacher: Nem panaszkodunk, mert szeretjük a kihívásokat

Vágólapra másolva!
2011.04.14. 17:26
null
Michael Schumachert kicsit megviselte a gyenge szezonkezdés (Fotó: Action Images)
Az idény első két versenye alapján a Renault és a Mercedes helyet cserélt a Formula–1-es rangsorban, a „franciák” már két dobogós helyezést is jegyeztek, és a futamgyőzelemről beszélnek, míg a németek eddig csupán két pontot gyűjtöttek be. A Renault a futamrajtjaira a legbüszkébb, míg a Mercedesnél azon dolgoznak, hogy mihamarabb kijavítsák a hibákat.

A Renault-istálló az első két versenyen egymástól teljesen különböző pályákon szerzett dobogós helyezést, amiért óriási a bizakodás a folytatást illetően. Ráadásul mindkét pilóta mutatott már olyat, ami miatt hisz a gárda a további jó eredmények elérésében. Gerard Lopez tulajdonos úgy véli, az autó mellett Vitalij Petrovnak és Nick Heidfeldnek is rengeteget köszönhet az istálló, főleg a rajtjuk miatt.

8. KÍNAI NAGYDÍJ, SANGHAJ
(a vb 3. futama, április 17.)
Beharangozó (magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
4.00–5.30
2. szabadedzés
8.00–9.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 5.00–6.00
Időmérő edzés
8.00–9.00
VASÁRNAP
A verseny
9.00
A Red Bull, a McLaren és a Ferrari várakozásáról ide kattintva olvashat

„Tudjuk, hogy jó a rendszerünk, de azt is el kell ismerni, hogy Vitalijnak a rajt a legnagyobb erőssége, de Nick is megmutatta Ausztráliában, mennyire jól érzi az indulást, hét helyezést nyert a rajt után. Malajziát nem kell külön taglalnom, mindenki láthatta, mi történt ott” – mondta Lopez.

„Két tervünk van erre az idényre: az első a dobogós helyezések megszerzése, amit már el is értünk, a másik viszont azon múlik, le tudjuk-e győzni a Red Bullt – folytatta Lopez. – Néhány pályán, mint Monacóban vagy a Hungaroringen erre kifejezetten jó esélyünk van. A tavalyi monte-carlói viadal után azt mondtuk, mindenképpen ki kell találnunk valami újat, mert csakis így lehet esélyünk az erősorrend felborítására. Mások másolásával nem jutunk előrébb.”

Nick Heidfeld: – Ez a pálya rengeteg apróságban eltér a többitől, furcsa kanyarjai és a nagyon hosszú hátsó egyenes teszik változatossá. Erre a versenyre több csapat is nagyobb fejlesztéseket hoz, ami kicsit megváltoztathatja az erőviszonyokat. Meglátjuk, hogy ránk milyen hatással lesznek ezek, mert mi inkább az előző futamra összpontosítottunk.
Vitalij Petrov: – Az első kanyarnak itt soha sincs vége, ilyet máshol valóban nem láthatunk. Nem ez a pálya a kedvencem, de vannak szép emlékeim tavalyról, itt szereztem első pontjaimat. Fogalmam sincs, mire számíthatunk a gumik kapcsán, de a hátsó légterelő nagy szerepet játszhat a hosszú egyenesben. Az autónk jó, könnyen vezethető, újabb szép eredményre számítok, de sajnálom, hogy a célegyenes nem olyan hosszú, mint a hátsó, a rajtnál ugyanis minden egyes plusz méter kedvez nekünk.

A Mercedes egyértelműen visszaesett a Renault mögé a rangsorban, és nem a Kínai Nagydíjon várja a feltámadást a gárda.

„Kevés a két futam közötti idő, de elemezzük az adatainkat, és megpróbáljuk kitalálni, hol javíthatunk a hétvégi futam előtt – mondta Ross Brawn csapatfőnök. – A munka oroszlánrészét persze a nagy-britanniai főhadiszállásunkon végzik a fiúk, ők tehetnek a legtöbbet azért, hogy amikor elkezdődik az idény európai része, versenyképesek legyünk. A versenyt nem adhatjuk fel, mert Kína fontos piaca a Mercedesnek, és kell a jó eredmény.”

Michael Schumacher: – Nem panaszkodhatunk, hiszen munkamániások vagyunk, és sok kihívás áll előttünk. Bár nem sok időnk volt Malajzia után rá, hogy változtassunk a kocsin, de minden teljesített körrel tanulunk valamit. A kínai szurkolóink nagyon lelkesek, szeretnénk izgalmas versennyel meghálálni a bizalmukat.
Nico Rosberg: – Tavaly harmadik lettem itt, ezért szívesen jövök vissza. Az idei első két futamunk rosszul alakult, remélem, sikerül a helyes ösvényre kanyarodnunk, és kikecmergünk a gödörből. Tudjuk, hogy elég jók vagyunk az eddigi eredményeink megjavításához, és Kínában meg is teszünk érte mindent.
A TÖBBI PILÓTA VÁRAKOZÁSA A MALAJZIAI NAGYDÍJ ELŐTT
Rubens Barrichello: – Nagyon szeretem Sanghajt, a pályán én nyertem meg az első versenyt. Hoztunk néhány fejlesztést a hétvégére, remélem, a teljesítményünkön is meglátszik majd az előrelépés. Rosszul kezdtük az évet, még nincs pontunk, és eddig nem is tudtunk azokban a pozíciókban végezni, amelyekre képesek vagyunk.
Pastor Maldonado: – Rengeteg feladatom lesz pénteken, hiszen még sohasem versenyeztem ezen a pályán, úgyhogy a vonalvezetést is meg kell tanulnom, miközben a malajziai hibákat keressük, és a fejlesztéseinket próbálgatjuk. Kevés időnk volt az előző futam óta, de ez nem lehet kifogás.
Adrian Sutil: – Modern pályára érkeztünk, hatalmas paddockkal, a pályán pedig a furcsa kanyarok miatt fontosak a jó beállítások. A széles aszfalton a hosszú kanyarokban más-más íveket használunk, ami érdekessé teszi a kigyorsításokat. A város csodálatos, hihetetlen látványt nyújtanak a felhőkarcolók, és az üzletek is érdekesek, jó időtöltés Sanghajban időzni.
Paul di Resta: – A hátsó légterelő a hosszú egyenes miatt óriási szerepet fog játszani a versenyen, kíváncsi vagyok, mennyire dobja fel a futamot. Tavaly kétszer voltam Sanghajban, csodás város, sok szépet tartogat a turistáknak is, még ha mi most nem is ezért vagyunk itt.
Kobajasi Kamui: – Sok jó versenyem volt itt különböző kategóriákban, igaz, tavaly vétlen áldozata lettem egy balesetnek nem sokkal a rajt után. Remélem, az idén másképp alakulnak az események, és a jó időmérőt jó verseny követi. Kína Japánhoz való távolsága miatt közel áll hozzám, szeretem az itteni ételeket, csak azt sajnálom, hogy a pálya nagyon messze van a város központjától.
Sergio Pérez: – A sepangi után újabb óriási és technikás pályán versenyezhetünk, itt már kétszer is volt alkalmam rajthoz állni. Tudom, hogy a malajziai időmérőn nyújtott teljesítményemnél jobbra is képes vagyok, de az elsődleges célom, hogy rutint szerezzek. A Malajziai Nagydíjon egyébként nagy szerencsém volt, mert bár tudtam, hogy egy, az autómnak repülő roncs tette tönkre a kocsit, és azért estem ki, utóbb, az autó sérüléseit látva azt kell mondanom, nem sokon múlt, hogy ez a valami engem is eltaláljon.
Heikki Kovalainen: – Élvezetes volt a sepangi futam, de most már Kínára összpontosítunk. Hűvösebb lesz, mint Malajziában, ami engem nem zavar, és remélem, a gumikkal sem lesz gondunk, és meg tudjuk ismételni a múlt héten nyújtott teljesítményünket.
Jarno Trulli: – Ezen a pályán még sohasem volt szerencsém, de a Malajziai Nagydíj után méltán bízhatok benne, hogy ismét ki tudjuk hozni a kocsiból a maximumot. Az időmérő és a verseny is más lesz, mint egy hete volt, de bízom benne, hogy a mi teljesítményünk stabil marad.
Narain Karthikeyan: – Már több kategóriában is versenyeztem itt, szeretem a pályát. Az autót át kell alakítanunk ahhoz, hogy itt is jó legyen, és akkor megint kvalifikálni tudjuk magunkat a versenyre.
Vitantonio Liuzzi: – Életem egyik legjobb versenyét teljesítettem itt 2007-ben, hatodik lettem a Toro Rossóval, és bár nehéz futam volt, nagyon élveztem. Technikai szempontból nem, a legnehezebb a pálya, de a különleges kanyarok és a hosszú egyenes lehetőséget teremt az előzésekre. A malajziai teljesítményünk meghozta az önbizalmunkat, és van néhány új alkatrészünk, amelyek segítségével még közelebb lopózhatunk az előttünk állókhoz.
Timo Glock: – Volt néhány apró biztató jel Malajziában, amelyekbe kapaszkodva megpróbálhatunk előrelépni. A Kínai Nagydíj mindig nagy esemény, szeretem ezt a pályát, az autó általában stabil fékezéskor, így a szokásos problémák többsége nem jelentkezik.
Jérome d’Ambrosio: – Kicsi, de kiegyensúlyozott fejlődést mutatunk, és én is egyre inkább megszokom a nagydíjhétvége követelményeit. Ez a legfőbb célom, és ezért dolgozom.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik