Solberg pechje, Loeb mázlija

TÓTH ANITA jelenti LeónbólTÓTH ANITA jelenti Leónból
Vágólapra másolva!
2004.03.13. 20:32
Címkék
Guanajuato. Misztikus csengésű név, amely egy elképesztő várost takar. Nem véletlenül tartották éppen itt a Mexikó-rali ünnepélyes rajtceremóniáját, úgy gondolták  és igazuk volt! , ezt mindenkinek látnia kell. A kápráztatóan színes várost, ahol még véletlenül sincs két egyforma színű ház, a fura formájú templomokat, a kazamataszerű alagutakat, amelyekben autók közlekednek. Az alagútrendszert egy hatalmas ezüstbánya vájataiból alakították ki, és olyan, mintha az ember barlangokban száguldozna. Csak éppen itt vannak közlekedési táblák&
A gyorsasági szakaszokat Solberg teljesítette a legrövidebb idô alatt, technikai gondjai miatt kapott büntetése miatt mégsem ô vezet
A gyorsasági szakaszokat Solberg teljesítette a legrövidebb idô alatt, technikai gondjai miatt kapott büntetése miatt mégsem ô vezet
A gyorsasági szakaszokat Solberg teljesítette a legrövidebb idô alatt, technikai gondjai miatt kapott büntetése miatt mégsem ô vezet
A gyorsasági szakaszokat Solberg teljesítette a legrövidebb idô alatt, technikai gondjai miatt kapott büntetése miatt mégsem ô vezet
A gyorsasági szakaszokat Solberg teljesítette a legrövidebb idô alatt, technikai gondjai miatt kapott büntetése miatt mégsem ô vezet
A gyorsasági szakaszokat Solberg teljesítette a legrövidebb idô alatt, technikai gondjai miatt kapott büntetése miatt mégsem ô vezet
A rali programjában természetesen nem szerepeltek ezek az alagutak, de a várostól nem ment messze a mezőny – a Guanajuato környéki hegyekben tartották a pénteki gyorsasági szakaszokat. A pilóták mindjárt az elsőn elérték az útvonal legmagasabb pontját (amely egyébként az egész világbajnoki sorozat legmagasabb pontja is), a 2737 méteres magasságot. Ott aztán "kapkodták a levegőt" a motorok, de hiába, mert nem volt benne túl sok az oxigén. Ezért aztán mindenki kicsit úgy érezte, mintha a gáz helyett a féken állna. Apropó, fékek! Nemcsak az erőforrások sínylették meg a magaslati levegőt, a fékeknek sem tett jót, hogy az út szinte alig vezetett sík terepen. Így történhetett, hogy a legtöbb gyári menő megemlítette: a gyorsaságik végén szinte már alig volt fékhatás.
Harri Rovanperä például nem is tudott megállni a harmadik gyorsasági céljában. Túlszaladt, és nekikormányozta a kocsit a domboldalnak, hogy lelassuljon.
Szóval volt nehézség bőven. A négy gyorsasági szakasz közül kettőt a világbajnoki címvédő Petter Solberg, kettőt pedig a pontversenyben jelenleg vezető Sebastien Loeb nyert meg. Az időeredmények alapján az abszolút sorrendben a norvég pilóta állt volna az élen, csakhogy a nap végén beütött a krach. Az új Subaru a parc fermé (zárt parkoló) bejáratánál nem indult be. A norvég először káromkodott, majd erőlködött. Tolni kellett az Imprezát (ezt lehetővé teszik a szabályok), ami emelkedőn elég nehéz. A két versenyző szinte behasalt a csomagtérbe, és nagy nehezen sikerült eljutnia az időellenőrzőig (négy perc késéssel – 40 másodperc büntetéssel). Ezután a két tábla között három ember segédletével tolták tovább az Imprezát (a pilóta azt hitte szabad, legalábbis ezt mondta, a szabályok azonban tiltják az idegen segítséget), további öt perc büntetés ellenében (így most a 13.).
A vezetést ezek után Solberg legnagyobb riválisa, Loeb vette át, aki péntek reggel valószínűleg még nem számított ilyen jó pozícióra. Listavezetőként ő rajtolt ugyanis elsőként, vagyis rá osztották a "takarító" szerepét. Szerencséjére az éjszaka szakadt az eső a hegyekben, úgyhogy nem voltak annyira rosszak az útviszonyok, mint a két nappal korábbi pályabejáráson.
A második helyen jelenleg Marcus Grönholm tanyázik, aki egyelőre nem teljesen elégedett az új Peugeot 307-essel. Azt mondja, ugyanúgy nyomja a gázt, mint a 206-osban, amellyel két világbajnoki címet szerzett, de szerinte az eredmények egyelőre nem tükrözik az erőfeszítést. Bár sok más pilóta boldog lenne a második pozícióval…
A legjobb öt között van még Carlos Sainz, aki annak ellenére dobogós, hogy reggel rosszul választott gumit, és száraz talajra állította be az autóját (a matador egyébként gyászszalagot visel az overallján a szülővárosában, Madridban történt vonatrobbantás áldozataira emlékezve); Markko Märtin, aki a negyedik gyorsasági szakaszon kis híján beesett egy szakadékba, és jó néhány másodperc eltelt, mire újraindította a Fordot; valamint a fékproblémákkal küszködő Harri Rovanperä.
Az N-csoportban – amelyre ettől az évtől kezdve még nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint korábban – sokkal jobban megy a Mitsubishinek, mint a WRC-kategóriában. Az élen a rendkívüli tehetségnek tartott Daniel Sola áll, őt pedig a korábban az elitben is megforduló Arai Tosi követi. A Svéd Ralit megnyerő Jani Paasonen jelenleg a harmadik helyen tanyázik (de biztató lehet számára, hogy a záró gyorsaságit megnyerte), a másik OMV-pilóta, Manfred Stohl azonban egész nap motorgondokkal küszködött, úgyhogy alig tudta elvonszolni magát a célig, ahol hengerfejet kellett cserélni. Pedig őt tartották a viadal egyik fő esélyesének.
Az ő példája is bizonyítja, hogy a raliban senki sem mehet biztosra.

19. Mexikó-rali, a 16 futamos vb 3. versenye, León
Abszolút sorrend az első nap (4 gyorsasági szakasz után):
1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:02:58.9, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 8.4 mp h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 29.2 mp h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 43.3 mp h., 5. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 307 WRC) 49.1 mp h., 6. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 58.7 p h., 7. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 1:26.6 p h., 8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) 1:57.3 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik