ALAPVONAL. Attól kezdve ólomsúlyú Alekszejevként csapkodtam a fát a csűrben – ahogy az a képaláírásban szerepel: mint a répát – észre sem véve a rám ereszkedő alkonyatot.
Lánchíd, tetőolvadással – Csurka Gergely publicisztikája
ALAPVONAL. A Duna Arénában éles kontrasztként nagyjából minden a helyén van, még azután is, hogy a 2017-es lelátóméret nagyjából a 40 százalékára csökkent. Ötezren így is beférnek, ha meg csak a fél medence van használatban, 3500-as kapacitással lehet számolni.
ALAPVONAL. A szponzorációs koncepció a labdarúgó Bajnokok Ligáját vagy a Német Kupát idézi, kevés támogatót várnak, több pénzért, ezen a szinten még több ellenszolgáltatásért. Aligha véletlen, hogy a főszponzort, illetve az autószállítót leszámítva a négy »lóvés« partner a 2018–2019-es sorozat óta kitart a Tournee mellett.
ALAPVONAL. Borítékolható viszont, hogy a január 13-án a budapesti Operaházban rendezendő Év sportolója gála ezúttal is látványos és emlékezetes kereteket jelent majd az év nagy sportsikereire való visszaemlékezéshez. És ennek most azért tulajdonítok különleges jelentőséget, mert egy másik rangos díjkiosztó esemény ebben az évben a virtuális térbe költözött, és én ebben most korántsem a digitalizáció újabb diadalát látom.
ALAPVONAL. Istenem, sóhajtottam, Kékessy Andrea éppoly gyönyörű, mint Regőczy Krisztina, csak »mágikusabban« az, s járt volna neki (is) a legfényesebb medália.
NS-VÉLEMÉNY. Sokak által megsüvegelt tettük inkább felelőtlenség? Ha csak hármuk esetére koncentrálunk, a folytatás őket igazolta, hiszen egyikük pályafutását sem befolyásolta végzetesen a szélsőségességig kitolt áldozatvállalás. A hasonló kérdésfelvetés amúgy is többnyire a középszer álláspontjának is nevezett racionalitás jegyében fogalmazódik meg.
Közel és mégis távol – Cselőtei Márk publicisztikája
ALAPVONAL. Rögzítsük a tényt: Szoboszlai Dominik jövőre – huszonegy esztendő után – az első magyar labdarúgó lehet, aki topligában szerez bajnoki címet csapatával, mindezt a világ legerősebb bajnokságában, egyáltalán nem kiegészítő játékosként.
Két héten innen és túl – Malonyai Péter publicisztikája
ALAPVONAL. Ha a hozzáértők is bizonytalanok, akkor sem lenne alapom megoldást tanácsolni, ha lenne ötletem. Ahány ember, annyiféle, hát még a lélek. Hozzátehetem, hogy az elitsport másik titokzatos területe (amiről nem beszélünk, az nincs…), a teljesítményfokozók használata csak ráerősíthet a depresszióra.
Csábító „nyolc másodpercesek” – Vincze András publicisztikája
ALAPVONAL. A digitalizált univerzumban már totálisan elbontották a szégyenlősségből állított falakat: manapaság már nincs szemlesütés, bocsánatkérésbe hajló érzelgős beszélgetés, kéztördelés, arcpirulás, generációs kétség, és a világban zajló események (is) egyre jobban ráerősítenek arra, hogy határtalan lehetőségek vannak minden szélsőségre.
Gyáva nyúlból oroszlánkirály – Moncz Attila publicisztikája
NS-PUBLICISZTIKA. A búcsút nem Rafa feje, hanem a teste idézte elő. Megkövetelte az áldozatot a több mint két évtizedes parádéért. A minden labdamenetbe, minden ütésbe mindent beleviszek stílusért. Aki olyan búcsúbeszédet mond, mint ő Málagában, az fejben még bivalyerős. De aki évek óta hiába jár edzőterembe, hiába próbálja megerősíteni mindenét, a teste rendre megállítja, annak értelmes fejjel meg kell hallania az idők szavát.
ALAPVONAL. »Nézze, engem már rengeteg országban megszámlálhatatlan módon szólítottak, írták le a nevemet. Azt mondtam, Budapesten végre biztosan helyesen írják le és ejtik ki a Károlyi Bélát, úgyhogy ezt nem hagyhatom ki. És bizony jólesik, hogy Magyarországon is nagyra értékelik, amit a tornasportban elértem.«
Infantino világbajnoksága – Moncz Attila publicisztikája
ALAPVONAL. A klub-vb-nek egyelőre nincs hivatalos, a bolygó jelentős részét lefedő televíziós partnere. Abban a világban, amelyben minden ligának a médiától érkező bevétel a legnagyobb és legfontosabb tétel a büdzséjében.
Hatalom kell nekik, kevés a főszerep – Malonyai Péter publicisztikája
ALAPVONAL. A futballban nincs színlap, ám a hétköznapi gondolkodás, a tények és a véleményem szerint is a játékos az első. Elvégre ő megy ki a pályára, viszi vásárra a bőrét, produkciója nyomán hördül fel vagy halkul el a lelátó, egy-egy megmozdulása többek emlékezetében marad meg, mint akármelyik másik közreműködőé.
Magyar medve és kupa – Ballai Attila publicisztikája
ALAPVONAL. A vezető európai klubtornák,a BL és az El elmúlt harminc esztendejének bármely formációjával szemben éppen ez a fő kifogásom, hogy a nagyok érdekében bajnokságot teremtettek a kupából, a kicsik meg le vannak szavazva. Ezzel egy játékos-pályafutás vagy klub históriájában egyszeri, visszahozhatatlan, bizsergető élménytől fosztva meg nagyjából fél kontinenst.
NS-VÉLEMÉNY. A japán keret tagjainak előadta az elképzelését: amíg el nem érik a célt – olimpiai és világbajnoki cím –, a munkán és a sporton kívül semmi mással nem foglalkoznak. Akik ezt vállalták, azt is vállalták, hogy ez idő alatt nem mennek férjhez, illetve minden szabadidejüket a röplabdázásnak szentelik. Merthogy a textilgyárban változatlanul napi nyolc órát dolgoztak, mellette négy-hat órát keményen gyakoroltak.
NS-VÉLEMÉNY. Csakhogy Hansi Flick nem állt itt meg. Túl azon, hogy edzőként belevágott a Barcelona játékosainak technikai és taktikai trenírozásába, újabb
és újabb szabályokat vezetett be. A célja az volt, hogy az egyenként tehetséges, mondhatni sztárfocistákból álló keretből csapatot faragjon.
Megtisztulás MU módra – Cselőtei Márk publicisztikája
ALAPVONAL. Kétségtelen, Erik ten Hag menesztésére később került sor, mint időszerű lett volna, a Manchester United-szurkolók pedig reménykednek, hogy végre eljön a több mint egy évtizede várt fellendülés, de ehhez jól átgondolt, megfontolt döntésre van szükség, ami az új, sikeresnek várt korszak tényleges alapkövéül szolgálhat.
ALAPVONAL. Egyre erősebbek azok a hangok, amelyek a futballisták sztrájkját, a mielőbbi változást sürgetik a sűrű meccsnaptár és a vélhetően abból fakadó, növekvő sérülésveszély miatt, ugyanakkor az éremnek ezúttal sem csak egy oldala van.